Przydatność 5%

Rozwiązywanie nierówności

Autor: marcyska444

Konspekt lekcji matematyki przeprowadzonej w klasie I gimnazjum.

Temat: Rozwiązywanie nierówności ? c .d.

Cele lekcji:
a)Wiadomości:
? Znajomość zasad rozwiązywania nierówności.
? Przypomnienie definicji cyfry i liczby.
? Przypomnienie własności liczb.
b)Umiejętności:
? Dokonywanie analizy zadań z treścią.
? Sprawdzanie poprawności rozwiązania.
? Rozwiązywanie nierówności.

Metody i formy pracy:
? Praca indywidualna.
? Ćwiczenia przedmiotowe.
? Objaśnianie i wyjaśnianie.

Środki dydaktyczne:
? Podręcznik.
? Tablica.


Przebieg lekcji:
a)Wstęp:
? Zapisanie na tablicy tematu: Rozwiązywanie nierówności ? c. d.
? Sprawdzenie pracy domowej.
? Zadanie pytań skierowanych do losowo wybranych uczniów.

b)Rozwinięcie:
? Rozwiązywanie zadań.

Zad.1.
Podpisz pod zaznaczonymi zbiorami odpowiednie nierówności. Podaj po 3 liczby spełniające nierówność.
Na tablicy umieszczone są 4 osie. Do każdej podchodzi wybrany uczeń i zapisuje rozwiązanie.

Zad.2.
Ania kupiła 3 batony po x zł i czekoladę za 5 zł. Beata kupiła 5 takich samych batonów i zapłaciła więcej, niż Ania. Zapisz nierówność.
Rozwiązanie: Ania?(3x 5)(zł)
Beata?(5x)(zł)
5x>3x 5 lub 3x 5<5x

Zad.3.
Ile liczb naturalnych dwucyfrowych spełnia nierówność
(6 x)/2>=x-20


c)Zakończenie
? Zapisanie pracy domowej:
Jaka najmniejsza liczba naturalna spełnia nierówność
3*(1-x)<(3-x)/4

Przydatna praca?
Przydatna praca? tak nie 90
głosów
Poleć znajomym

Serwis Sciaga.pl nie odpowiada za treści umieszczanych tekstów, grafik oraz komentarzy pochodzących od użytkowników serwisu.

Zgłoś naruszenie
JAK DOBRZE ZNASZ JĘZYK ANGIELSKI? x ads

Otrzymałaś kupon na darmowe lekcje angielskiego.

3 MIESIĄCE NAUKI MOŻESZ MIEĆ GRATIS.
Odbierz kupon rabatowy