Przydatność 50%

Analiza języka reklamy

Autor:

Pojęcie reklamy, wydawać by się mogło wymysłem współczesnego świata, jednak narodziła się ona wraz z rozwojem handlu w starożytności. W tedy była to jej najprostsza forma, czyli po prostu przekrzykiwanie się kupców na targu. Wraz z biegiem czasu zaczęły się pojawiać kamienne szyldy i rysunki lub napisy na ścianach budynków. Od razu po wynalezieniu druku przez Johana Gutenberga zaczęły się pojawiać plakaty i ulotki. Taka forma reklamy w tamtych czasach była dość prymitywna i miła na celu głównie informowanie potencjalnych klientów o produkcie, teksty reklamowe były, więc dość proste i nie koncentrowały się na chwytach manipulacyjnych. Wiek XIX stał się przełomowym okresem w ewolucji reklamy, a przede wszystkim jej formy, tym samym zwiększając jej skuteczności. Późniejsze wynalezienie radia, a potem w końcu telewizji dało możliwość trafienia do coraz szerszego grona odbiorców.
Dzisiejsze czasy, których poziom rozwinięcia środków masowego przekazu jest bardzo wysoki, postawiły reklamę na bardzo wysokim poziomie. Zanim powstanie reklama przed jej twórcami stoi nie lada wyzwanie, które ma dać pożądany efekt, jakim jest skuteczność. Dobry przekaz reklamowy wyróżniają pewne cechy którymi są: Atrakcyjność, czyli ciekawy sposób przedstawienia produktu, który przyciągnie uwagę, Argumentacja, która przyciągnie i zachęci do skorzystania z oferty, czyli sugestywność, Właściwe dobieranie słów i wypowiedzi prowadzące do tego, że przekaz będzie zrozumiały i odebrany w oczekiwany przez nadawcę sposób, Orginalnośc, która odróżni reklamę od innych i wpłynie na jej zapamiętanie [dobrym przykładem są teksty które weszły na stałe do polskiego slangu np. :a świstak siedzi i zawija je w te sreberka?, lub ? takie rzeczy to tylko w erze?] Kolejnym wyróżnikiem to prostota przekazu, która pozwala skupi się na najważniejszych cechach produktu i na koniec dopasowanie do odbiorców. Ostatnia cecha jest bardzo ważna, jeżeli chodzi o formułowanie pewnych kwestii językowych występujących w reklamie. Dopasowanie komunikatu do potencjalnych klientów ma duży wpływ na jego skuteczność, stąd na przykład inaczej reklamuje się produkty spożywcze, akcesoria samochodowe a jeszcze inaczej pampersy.

Przydatna praca?

Następna strona: 1 2 3 4 Następna Pokaż wszystko

Wersja ściąga:
Przydatna praca? tak nie 10
głosów
Poleć znajomym

Serwis Sciaga.pl nie odpowiada za treści umieszczanych tekstów, grafik oraz komentarzy pochodzących od użytkowników serwisu.

Zgłoś naruszenie