profil

Marketing Analiza koncepcji marketingu mix

Ostatnia aktualizacja: 2021-12-02
poleca 85% 852 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Do swojej pracy wybrałam produkt przemysłowy, powszechnie stosowany w gospodarstwach domowych. Praktycznie niemal każde gospodarstwo domowe w Polsce korzysta z tego wyrobu, różnicę występują tylko w doborze firmy (producenta).

Z 5 najlepszych firm na rynku krajowym wybrałam firmę „Laguna”. Firma ta zajmuje się produkcją profili oraz okuć meblowych z aluminium, jak również ze stali oraz aluminiowych modułów systemowych.

Mnie konkretnie zainteresował jeden z produktów oferowanych przez tą firmę i to jemu postanowiłam się przyjrzeć system Multi Omega, system ten potrzebny jest do stworzenia zabudowy wysokiej z drzwiami przesuwnymi (np. szafy trzydrzwiowe). Produkt ten rozprowadzany jest na terenie całego kraju przez hurtownie będące bezpośrednim klientem firmy „Laguna” a następnie stamtąd trafia do detalisty, czyli do klienta końcowego. Całym marketingiem i promocją produktu, nie zajmuje się, jak można było by przypuszczać hurtownia, ale sam producent. Zasada działania jest taka: producent po wyprodukowaniu swojego towaru najpierw pozyskuje hurtownie, która ma za zadanie ten towar sprzedawać i tu głównym argumentem przy negocjacjach jest dobra cena oraz wysokie rabaty rosnące wraz z ilością zamówień; następny krok to pozyskanie klienta detalicznego dla wcześniej wspomnianej hurtowni. Do tego celu wykorzystywane są takie środki jak: wizualna promocja towaru w postaci wystawek w miejscu jego sprzedaży oraz mocno skoncentrowanej reklamie wizualnej np. flagi, banery oraz plakaty przed hurtowniami i w ich środku. Silnym punktem marketingowym firmy jest informacja bezpośrednia, w tym przypadku wykorzystuje się zasoby ludzkie składające się z wykwalifikowanych i ukształtowanych pod kontem kontaktu bezpośredniego tzw. przedstawicieli handlowych. Ci zaś maja do dyspozycji szeroki wachlarz gadżetów reklamowych, którymi są obdarowywani potencjalni klienci. Gadżety te w zależności od pory roku ulęgają wymianie i tak np. na okres jesienny stosowane są bluzy, rękawiczki bądź tez parasole, wszystkie z mocno uwydatnionym logo firmy. Nieustanna kontrola rynku pozwala na balansowanie cenami, które to maja znaczny wpływ na sprzedaż towaru zaś kontrola i badanie rynku potrzeb konsumenta pozwala na wdrażanie nowych elementów, czyli produktów, jak również wzorów, które ulęgają zmianie wraz z moda. Wszystkie działania w omawianej firmie są koordynowane w dziale handlowym, w którym to zapadają wszystkie decyzje dotyczące obsługi klienta i jego potrzeb.

Uważam, że firma „Laguna” przy zatrudnieniu około 60 osób, a sprzedająca produkt w niskich cenach uzyskując bardzo wysokie zyski, jest firmą, która ma dobrze rozwinięty dział marketingu, bo to on odpowiada głównie za jej obroty. Nie prowadząc samodzielniej sprzedaży bezpośredniej firma pomimo zróżnicowanego rynku na terenie całego kraju, w zależności od jego regionu sprzedaje swój towar równomiernie i potrafi zainteresować różnego klienta.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 2 minuty

Typ pracy