profil

obserwujący0
obserwuje0
liczba punktów
250
rozwiązanych / najlepszych
0 / 0
prac i notatek
0
poleca85%

Metoda dobrego startu - Marta Bogdanowicz

Marta Bogdanowicz prof. dr hab. - psycholog kliniczny dziecięcy, dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, założycielka, wieloletnia wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa dysleksji, przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Europejskiego...

poleca85%

Teoretyczne podstawy wychowania i opieki

Model programu złożonego z 4 wzajemnie powiązanych elementów rozwój osobisty ? kształtowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie 1.umiejętności życiowe - twórcze rozwiązywanie .problemów i kierowanie własnym życiem 2.uczenie się jak się uczyć i jak myśleć ?...

poleca85%

Teoretyczne podstawy wychowania i opieki

Nagradzanie - polega na tworzeniu atrakcyjnych dla jednostki zdarzeń (dostarczaniu nagród ) w następstwie jej określonych czynności. nagroda staje się rodzajem stymulacji sprzężonej zwrotnie z zachowaniem jednostki. Należy nagradzać wszelkie objawy życzliwości,...

poleca85%

"Wychowanie bez porażek" Thomas Gordon

Thomas Gordon ?Wychowanie bez porażek? Thomas Gordon w książce ? Wychowanie bez porażek? przedstawia nowatorską koncepcję wychowawczą. Jest ona alternatywą wobec dominujących dotąd modeli rozwiązywania problemów między dorosłymi a dziećmi. Metoda wprowadzona...

poleca85%

Scenariusz zajęć Ratujemy przyrodę

Temat zajęć: RATUJEMY PRZYRODĘ Osoba prowadząca: Katarzyna Furmaniak, Sylwia Kobusińska Cel ogólny: Zapoznanie uczniów z podstawowymi wiadomościami na temat zanieczyszczenia środowiska. Klasa III. 1 godzina lekcyjna Cele lekcji: Uczeń: - wymienia...

poleca85%

Współczesny opiekun

Katarzyna Furmaniak Pedagogika II ?Współczesny opiekun- jego kwalifikacje i cechy osobowościowe? We współczesnym świecie, gdy wszyscy ludzie są zabiegani, gdy nie ma się czasu dla rodziny i dzieci, potrzebna jest osoba ,której można zaufać. Osoba dzięki której...

poleca85%

Dysleksja

Dysleksja Dysleksja rozwojowa -To specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci o prawidłowym rozwoju umysłowym. W dysleksji wyróżniamy następujące postaci: •Dysleksja- trudności w czytaniu (najczęściej połączone z trudnościami w pisaniu)....

poleca85%

Zagadnienia na egzamin z dydaktyki

Projektowanie procesu kształcenia ? kroki planowania dydaktycznego. -Cel kształcenia -uczniowie ( wiedza, doświadczenie, styl uczenia się, inne cechy indywidualne) -nauczyciel -sytuacja dydaktyczna- aktywność dla uczniów -metody kształcenia, treści, media...

poleca86%

Pedagogika opiekuńcza - system opieki w Niemczech

Niemiecki system zdrowia Niemiecki system opieki zdrowotnej ma reputację jednego z najlepszych na świecie. Rozległa sieć szpitali i obsługi medycznej dociera nawet do najdalszych zakątków kraju. Listy oczekujących na zabiegi są rzadkością. Placówki medyczne...

poleca85%

Pedagogika porównawcza- system oświatowy Niemiec

System oświatowy Republiki Federalnej Niemiec Od czasów średniowiecznych oświatą na terenie Niemiec zajmował się kościół, a później państwo. Obecnie, odpowiedzialność za oświatę i jej rozwój ponoszą niemieckie kraje związkowe. Od Landu zależy między innymi długość...

poleca85%

Metody badań pedagogicznych

Struktura - Metody badawcze - nadrzędne, wyznaczające główny sposób postępowania - Techniki badawcze - czynności warunkowane doborem odpowiedniej metody - Narzędzia badawcze - przedmioty służące realizacji wybranej techniki Metody badawcze Są najogólniejszymi...

poleca85%

Andragogika

Andragogika: Jest subdyscypliną pedagogiki związek między ped. i andragogiką jest historycznie ukształtowany i wielopłaszczyznowy. Pedagogika ogólna: jest wzorcem metodologicznym i źródłem schematów poznawczych. Pierwszy raz termin andragogika pojawił się w...

poleca85%

Metodyka zajęć ruchowych dziecka

kultura fizyczna: wyraz określonej postawy wobec własnego ciała, świadoma i aktywna troska o swój rozwój, sprawność i zdrowie, jest to umiejętność spędzania, organizowania czasu z jak największym pożytkiem dla swojego zdrowia psychicznego i fizycznego. (nasze ambicje...

poleca85%

Współczesne koncepcje filozofii i etyki

Filozofia jest nauką, która daje pogląd na świat. Jej zakres musi więc być najobszerniejszy i najogólniejszy ze wszystkich. przedmiot filozofii ulega przemianom, w miarę jak przemianom ulega pojęcie tego co dla ludzkości najważniejsze i najcenniejsze, przedmiotami...

poleca85%

Współczesne problemy filozofii i etyki

Filozofia jest nauką, która daje pogląd na świat. Jej zakres musi więc być najobszerniejszy i najogólniejszy ze wszystkich. przedmiot filozofii ulega przemianom, w miarę jak przemianom ulega pojęcie tego co dla ludzkości najważniejsze i najcenniejsze, przedmiotami...

poleca85%

Poglądy św. Tomasza z Akwinu

Święty Tomasz urodził się w 1225 jako syn hrabiego Akwinu Landulfa, na zamku Roccasecca między Rzymem a Neapolem. Odbył ogólne studia podstawowe w Neapolu i wstąpił tam w 1243, wbrew woli swojej rodziny do zakonu braci kaznodziejów. Po studiach w Paryżu i Kolonii u...

poleca88%

Ewolucjonizm Spencera

Herbert Spencer urodził się w 1820 r., zmarł w 1903. Z wykształcenia był inżynierem, w młodości zajmował się polityką, by w końcu skoncentrować swoje zainteresowania na filozofii. A na tym polu niemal od razu skupił się na zagadnieniach rozwoju, tak biologicznego,...

poleca85%

Pozytywizm Comte’a

August Comte urodził się w Montpellier w roku 1798, w południowej części Francji. Nauki pobierał w Paryżu w szkole Politechnicznej. Po ukończeniu nauki, osiadł w Paryżu na stałe i utrzymywał się z nauki matematyki. Ale nie nauki ścisłe, a myśl filozoficzna zajmowała...

poleca85%

Naturalizm Feuerbacha

Ludwig Feuerbach (1804-1872) zapoczątkował na gruncie niemieckim odwrót od idealistycznej metafizyki, reprezentowanej tu przez Hegla, zwracając się, ku filozofii naturalistycznej i materialistycznej. Występując przeciw tradycyjnej metafizyce twierdził, że bytem są...

poleca85%

Pragmatyzm

Pragmatyzm rozwinął się pod koniec XIX wieku w Ameryce, jako sprzeciw wobec tradycji metafizycznej kwitnącej wówczas w Europie, a także jałowości filozoficznej, podtrzymywanej na amerykańskich uczelniach. Pragmatyzm przyjął koncepcję, że prawdziwe i wartościowe jest...

poleca85%

Fenomenologia Edmunda Husserla.

Kierunek filozofii zwanej fenomenologią powstał w Niemczech. W pewien sposób stanowił on przeciwwagę dla minimalizmu poprzedniego pokolenia. Inicjatorem tego kierunku filozofii był Edmund Husserl(Edmund Husserl urodził się w 1859 roku na Morawach. Studiował...

poleca87%

Realizm metafizyczny Schopenhauera i Herbarta.

Prace Artura Schopenhauera (1788 – 1860), gdańszczanina z urodzenia, pociągają śmiałymi pomysłami metafizycznymi zgodnymi jednak ze zdrowym rozsądkiem. jego filozofia jest pełna przeciwieństw i sprzeczności. w swych teoriach nawiązywał on do myśli Immanuela Kanta,...

poleca86%

Egzystencjalizm

Egzystencjalizm to współczesny kierunek filozoficzny zajmujący się ludzkim bytem postrzeganym jako konkretny i najbardziej nam znany oraz człowiekiem– istoty świadomej, mającej pewien stosunek do swego istnienia. Przedstawia rolę indywidualnej jednostki, mającej...

poleca85%

Psychoanaliza Freuda i jej ewolucja

Psychoanaliza, choć powstała ponad sto lat temu, wniosła tak wiele do rozwoju i stanu obecnej psychologii, że nie sposób podważyć jej wartość teoretyczną i użyteczność praktyczną. Jest to nie tylko potężny system teoretyczny, konceptualizujący osobowość człowieka,...

poleca85%

Metodologia badań społecznych

Nauka z perspektywy historii jest procesem stopniowo podlegającym instytucjonalizacji, posiadającym autonomiczne mechanizmy określające zakres i kierunek zmian. Tak rozumiana „nauka” jest z reguły częścią filozofii. Nauka zdefiniowana przez filozofię jest przede...

poleca87%

Metody uzasadniania twierdzeń w naukach empirycznych

1) metoda indukcyjna- uzasadnianie przez wnioskowanie oparte na przesłankach będących zdaniami jednostkowymi a wniosek jest zdaniem ogólnym. Indukcjonizm- przejście od szczegółu do ogółu – uogólnianie. Podejście indukcyjne jest metodą uzasadniania twierdzeń ogólnych...

poleca85%

Metodologia badań społecznych

Czynności przednaukowe W poznaniu naukowym można wyróżnić czynności, które badacze przeprowadzają zgodnie z określonymi regułami. Są to; a) czynności przednaukowe, takie jak: definiowanie pojęć, konstruowanie typologii i klasyfikacji obiektów, b) czynności...

poleca85%

Rodzaje sposoby i zasady definiowania pojęć- metodologia

Sposoby definiowania pojęć analizą znaczenia- gdy Definiujemy pojęcie już funkcjonujące w języku potocznym, języku fachowym lub obcym. Polega to na precyzowaniu i formułowaniu znaczenia w jakim używane jest dane pojęcie. Znamy definiendum ale dokładnie nie wiemy...

poleca85%

Typologia a klasyfikacja obiektów

Definiowanie pojęć pozwala ustalić treść i zakres pojęcia. Definicja dengo terminu ustala w sposób jednoznaczny treść pojęcia stanowiącego znaczenie danego terminu. Definicje pojęć dostarczają sposobów odróżniania przedmiotów należących i nienależących do zakresu...

poleca85%

Cele poznania naukowego, Rodzaje twierdzeń

Cele poznania naukowego Celem badań społecznych jest badanie zarówno materialnych (rozmaite zbiorowości społeczne) jak i idealnych (idee, przesądy, wierzenia) wytworów życia społecznego. W kategoriach bardziej uniwersalnych można powiedzieć, iż badania społeczne...

poleca92%

Prawa nauki a generalizacje historyczne, Uzasadnianie zdań (twierdzeń)

Prawa nauki a generalizacje historyczne twierdzenia ogólne uniwersalne nazywane ogólnymi prawami nauki. Są one wolne od jakichkolwiek ograniczeń czasowych i przestrzennych. twierdzenia ogólne – generalizacje historyczne – tj. tezy obowiązujące dla pewnych...

poleca85%

Współczesne problemy psychologii

- psychologia rozwoju człowieka - psychologia grupy

poleca85%

Antropologia kulturowa

ANTROPOLOGIA- pochodzi od dwóch słów: Anthropos – człowiek, logos – nauka – tzw. nauka o człowieku, (która zajmuje się badaniem człowieka jako jednostki i jako społeczności.) Antropologia dzieli się na szereg dyscyplin szczegółowych, które przynależą do różnych...

poleca85%

Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola

Raport z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2009/2010 przedszkola „xyz” w Majkach Zagadnienia poddane ewaluacji wewnętrznej: Badanie efektów edukacji przyrodniczej Cel ewaluacji: Przedszkole dostarcza wiedzy o przyrodzie i uczy poprawnych zachowań w...

poleca85%

Pedagogika porównawcza

Pedagogika porównawcza- zajmuje się edukacją w różnych krajach. 1.Pedagogika porównawcza- jej historia jest dość krótka, zaczyna się w oświeceniu. Pierwszym twórcą PP, który swą działalność zaczął we Francji jest MARC-ANTONINE JULIEN DE PARI- zaproponował on aby...