Przydatność 75%

Recenzja czasopisma wychowanie na codzien nr 2-3/2002 oraz forum oświatowe

Autor:

Miesięcznik ?Wychowanie, na co dzień? założony w 1993 roku. Przez Toruńską Fundację Edukacyjną przy UMK, adresowany jest do nauczycieli, wychowawców i rodziców. Zamieszczane artykuły poświecone są: aktualnym problemom praktyki nauczania i wychowania, problemom pedagogiki specjalnej, psychologicznym problemom wychowania, teorii i praktyce pracy socjalnej. Publikowane są również omówienia i recenzje piśmiennictwa pedagogicznego, opisy i relacje z eksperymentów edukacyjnych. Każdy numer czasopisma zawiera wkładkę metodyczną z konspektami lekcji przedmiotowych oraz innymi materiałami pomocnymi w praktyce pedagogicznej.

Wybrany przeze mnie do opisania nr.2-3 ?Wychowania, na co dzień? zawiera: problemy funkcjonowania szkoły, edukacja kulturalna i regionalna, metody nauczania i wychowania, edukacja ekologiczna, wychowania przedszkolne, teoria i praktyka pracy społecznej, problemy pedagogiki specjalnej, z doświadczeń pedagogicznych, lektury stare i nowe, wkładka metodyczna.

Pierwsze, co mnie zaciekawiło w tym miesięczniku to, że jest napisany zrozumiale dla pospolitego czytelnika. Ciekawie opisane problemy, jaki i zarówno ich rozwiązanie ze strony redaktorów prowadzących ten miesięcznik. Najbardziej za ciekawił mnie artykuł Aleksandra Janik pt. ?Stopnie rzetelne i wiarygodne!? A dlaczego nie??
Doktor, Janik porusza w tym artykule system oceniania po przez nauczycieli, jaki i egzaminatorów. Opisuje system, który tak do końca nie jest skuteczny w ocenianiu. Podaje przykład błędnego oprogramowania komputera oraz,egzaminatora, który sprawował opiekę nad tym programem. Wyniku błędnego oprogramowania zamiast 60 osób przyjęto na studia 308 osób. Wynika z tego, iż najpierw dano studenta nadzieję na to, że mogą studiować a po roku udowodniło im, że ulegli złudzeniu.W każdym egzaminie nie bierze tylko udział uczeń, ale zarówno egzaminator, który jednak nie ostaje oceny. Doktor opowiada jak sam czasem jest zaskoczony wynikami egzaminu stwierdza ze ocenia nie zależy tylko od treści, ale też od tego, w jakim był samopoczuciu student, jaki i za równo sprawdzający prace. Radził studentom, że maja ocenić swoją znajomość do przedmiotu?, jeśli jesteś w pełni przekonany, że Twoja własna ocena jest prawdziwa, a nie ta egzaminująca to ją przymnij ? w ten sposób Janik łagodził swoje wątpliwości, co do oceny studenta. Zarazem stwierdza, że ocena ucznia, który bezbłędnie odpowie na pytania a uczniem, który w ogóle nie odpowie jest jedno znaczna, że w pierwszym przypadku uczeń dostaje najwyższą a drugi najniższy stopień w skali ocen szkolnych. Największy problem do oceny sprawią mu uczniowie, którzy są po między tymi dwoma przypadkami w tych przypadkach pojawiają się najczęściej błędy w ocenie. Błędy te sprawiają, że pomiędzy stopniem wystawionym a stopniem należnym było trzeba wstawić znak ą.

Przydatna praca?

Następna strona: 1 2 3 4 Następna Pokaż wszystko

Przydatna praca? tak nie 8
głosów
Poleć znajomym

Serwis Sciaga.pl nie odpowiada za treści umieszczanych tekstów, grafik oraz komentarzy pochodzących od użytkowników serwisu.

Zgłoś naruszenie