profil

"Jestem cząstką natury-wodą, ziemią, powietrzem" -sprzątanie świata

poleca 85% 708 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

:"Jestem cząstką natury-wodą, ziemią, powietrzem"
MIEJSCE: świetlica szkolna.
UCZESTNICY: dzieci w młodszym wieku szkolnym. 1-3
CELE:
Wychowawczy:
wdrażanie do współdziałania i współpracy z innymi członkami gr.wychowawczej
wdrażanie do estetycznego wykonania pracy
wdrażanie do dbałości o środowisko naturalne
ksztalcące:
stymulowanie procesów wyobraźni i twórczego myślenia
kształcenie sprawności manualnych
kształcenie logicznego myślenia
METODY:
oparte na słowie:opowiadanie z ćwiczeniem relaksacyjnym, dyskusja
oparte na działalności praktycznej:ekspresja malarska,doświadczanie żywiołów, dyskusja
FORMY PRACY:
indywidualna
zbiorowa
ŚRODKI PRACY:
blok rys. pędzle, kaseta z muzyką relaksacyjną, tekst opowiadania

TOK ZAJĘĆ:
1.Powitanie dzieci
2.Wprowadzenie w temat zajęć-rozmowa kierowana (sposoby dbania o porządek na naszej planecie, odpady i ich segregacja itd...)
3.Opowiadanie z ćwiczeniem relaksacyjnym czytanym przez nauczyciela.
Nauczyciel prosi dzieci, aby usiadły wygodnie lub położyły się, zamknęły oczy i posłuchaly...
-Wyobraź sobie, że jesteś łagodnie falującym morzem, szemrzącym strumykiem, pluskaniem źródełka, grzmotem wodospadu, miarowym uderzaniem kropli deszczu o szybę, kroplą rosy na liściu, poranną mgiełką, majową kałużą, krystalicznie czystą wodą, którą gasisz pragnienie.
-Wyobraź sobie, że jesteś drobnym ziarenkiem piasku, warstwa urodzajnej ziemi, wonnym lasem, rajem, twardą skałą, gorącym jądrem ziemi.
Wyobraź sobie, że szybujesz w przestworzach, jestes orzeźwiającym powietrzem, łagodnym wietrzykiem, bryzą morką, huraganem o mieokiełznanej sile.
-Wyobraź sobie, że jesteś harmonią sfer, zachwyca cie nie tylko to co widzisz ale także to, co słyszysz i czujesz...woda, ziemia, powietrze przesycone są najwspanialszymi woniami oraz kojącymi nasze ucho dźwiękami.
4.Po wysłuchaniu opowiadania dzieci wypowiadają się na temat swoich przezytych doznań.Następuje próba przyporządkowania siebie, jako osoby do któregoś z trzech żywiołów:wody, ziemi lub powietrza. Doświadczanie żywiołów:rozmowa o nieuchwytności powietrza, moczenie rąk w wodzie, przesypywanie ziemi lub piasku itd.Co można zrobić z wodą czy ziemią a czego nie można zrobić z powietrzem itp...
5.Sformułowanie zadania plastycznego: scharakteryzuj siebie, jako cząstkę natury.
6.Po skończonym malowaniu dzieci grupuja swoje prace według wybranego przez siebie żywiołu - rozmowa na ich temat.
7.Zaaranżowanie wystawy prac dzieci.
8.Podziękowanie za udział w zajęciach, pożegnanie
konspekt- pomoco z www.literki.pl

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 2 minuty