profil

Kampania reklamowa dla samsunga.

poleca 85% 128 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Kampania reklamowa dla Samsunga - telefon SGH-X600
Opis firmy:
W przededniu II wojny światowej, 26 marca 1938 roku, w miejscowości Taegu w Korei, Byung-Chull Lee założył firmę handlową, której nadał nazwę Samsung. Nazwa Samsung oznacza \"trzy gwiazdy\" symbolizujące: \"Bądźmy wielcy, silni i wieczni\". Nowo powstała firma zajęła się działalnością handlową, a za partnerów obrano klientów z Chin i Mandżurii. Przedmiotem handlu stały się produkty rolne i morskie. Na przykładzie rozwoju Samsunga można prześledzić całą historię rozwoju nowoczesnych koreańskich korporacji. Samsung służył Korei nie tylko poprzez swoją działalność. Przewodził koreańskiej ekonomii prowadząc interesy pod kątem zbudowania podwalin pod silną gospodarkę narodową.

Początek działalności firmy Samsung był bardzo trudny. Firmy elektroniczne istniejące na rynku koreańskim, które posiadały ugruntowaną pozycję sprzeciwiały się wydaniu państwowych zezwoleń na produkcję elektroniki użytkowej. Dzięki mądrej, dalekowzrocznej polityce, firma Samsung szybko opracowała nowoczesne technologie produkcji wielkoseryjnej skierowanej na rynek krajowy i na eksport.

Od 1987 roku funkcję prezesa Samsunga pełni Lee Kun-Hee, syn założyciela korporacji. W 1993 roku rozpoczyna on reorganizację firmy. Wprowadzona zostaje nowa strategia - \"Nowe zarządzanie\" i nowe logo - charakterystyczną niebieską elipsę. Jest ona dzisiaj symbolem najwyższej jakości, znakiem rozpoznawalnym w każdym zakątku świata.

Strategia \"Nowe zarządzanie\" jest programem, który wprowadził Samsunga w XXI wiek. Wśród najważniejszych założeń tego programu znajduje się \"zarządzanie poprzez jakość\". Klienci oczekują coraz wyższej jakości, a firmy, które nie odpowiedzą na te oczekiwania będą miały kłopoty z przetrwaniem na rynku. Jakość jest najważniejszym priorytetem we wszystkich działaniach Samsunga. Dzięki stałym inwestycjom w rozwój technologiczny i badania naukowe Samsung Electronics może poszczycić się mianem lidera w dziedzinie produktów cyfrowych, w znacznym stopniu przyczynia się do spopularyzowania nowoczesnych technologii.


Telefony komórkowe


Telewizory


DVD

Kino Domowe

Audio

Kamery Video

Magnetowidy VHS


Monitory


Napędy optyczne


Drukarki


Urządzenia wielofunkcyjne


Dyski twarde


Lodówki


Odkurzacze


Kuchnie Mikrofalowe


Opis produktu:

Telefon z aparatem fotograficznym z lampą błyskową

Telefon z lampą błyskową! Nowy SGH-X600 firmy Samsung jest jednym z pierwszych telefonów wyposażonych w aparat fotograficzny z lampą błyskową. Układ optyczny z możliwością regulacji w zakresie 180 stopni umieszczono u góry dziesięciocentymetrowego aparatu, a miniaturowy flesz znajduje się wokół obiektywu. Wyraźne zdjęcie można zatem zrobić nawet w zupełnie zaciemnionym pomieszczeniu.

Ważący zaledwie 80 gramów SGH-X600 imponuje poziomem techniki. Zdjęcia można zapisywać w czterech formatach – od VGA (640 x 480 pikseli) do oszczędzającego pamięć formatu komórkowego 128 x 120 pikseli. Ekran o przekątnej 1,6 cala (128 x 128 pikseli) wyświetlający 65.536 kolorów służy jednocześnie jako celownik aparatu. Cyfrowy zoom, liczne efekty możliwe do uzyskania podczas edycji zdjęcia i ramki pozwalają na niemal nieograniczoną kreatywność.

Jeżeli jednak użytkownik chciałby wykorzystywać swój aparat przede wszystkim do rozmów telefonicznych i wysyłania wiadomości, SGH-X600 oczywiście radzi sobie z tym równie sprawnie. Pojedyncza wiadomość może mieć objętość do 80 KB i jest zapisywana w pamięci dynamicznej liczącej 9 MB. W dodatkowej tzw. nieulotnej pamięci aparatu można zapisać 200 SMS-ów, 1000 haseł książki telefonicznej i 600 KB programów Java™.

Tapety zgromadzone w pamięci telefonu pochodzą z archiwów National Geographic. W aparacie zapisano także do 40 dzwonków polifonicznych. Rozrywki właścicielowi aparatu dostarczą dwie gry Java™. Za pomocą połączenia GPRS Klasy 10 można pobrać kolejne gry i dźwięki dzwonków.

SGH-X600 nie służy jednak tylko do robienia zdjęć i gier – przyda się także w pracy. Dzięki takim funkcjom jak kalendarz, alarm przypominający o umówionych spotkaniach, lista spraw do załatwienia, kalkulator, połączenia konferencyjne, wstrzymywanie połączeń, przełączanie się miedzy połączeniami i oczekiwanie na połączenie, aparat telefoniczno-fotograficzny z lampą błyskową staje się elektroniczną sekretarką.

Zaledwie 80-gramowy Samsung SGH-X-600 charakteryzuje się:
• Unikalnym obrotowym aparatem cyfrowym VGA o rozdzielczości 640x480 pixeli.
• Specjalnym flashem doświetlającym fotografowany obiekt
• 5-krotnym zoomem cyfrowym
• Zarządzaniem zdjęciami
• Możliwością robienia zdjęć sekwencyjnych
• Trybem nocnym robienia zdjęć
• Ciekawymi ramkami do zdjęć
• Efektami specjalnymi - negatyw, sephia, emboss
• Dużym kolorowym wyświetlaczem UFB z 65536 kolorami
• Grami JAVA
• 40 tonowymi dzwonkami polifonicznymi
• WAPem 2.0
• 9 MB pamięci

Grupa docelowa:
Reklamę telefonu kierujemy do grupy Trendy (Rozrywka & Zabawa). Są to osoby, które chcą się wyróżniać w grupie, dobrze bawić również dzięki takim gadżetom jak telefon.
Telefon jest przeznaczony zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. Skierowany głównie do młodych ludzi, studentów, młodych ludzi sukcesu. Telefon ten jest też skierowany do grupy biznes. Jest to telefon unisex dla bardzo wymagających użytkowników o wyższych zarobkach.

Telefony Samsunga podkreślają indywidualny styl swoich właścicieli.


Cel kampanii:
1. Zwiększenie udziału w rynku
2. Zwiększenie świadomości marki
Opis spotu reklamowego:
Podczas imprezy ludzie zaczynają robić zdjęcia przy użyciu najnowszego telefonu Samsung SGH-X-600. Zdjęcia wychodzą świetnie! Nawet w nocy! Ludzie podają sobie telefon, każdy ma okazję do wypróbowania jego niezwykłych możliwości. Wszyscy świetnie się bawią.
Całość oprawiona jest muzyką klubową.
Kreacje opiera się na motywie białego kwadratu pustego w środku symbolizującego flesz telefonu Samsung SGH-X600. Ciemna i tajemnicza kolorystyka nawiązuje do klubowej atmosfery kreacji.


Kampania kinowa:
Chcemy, aby nasz 30 sekundowy spot reklamowy wyświetlany przed filmami, uznawanymi za światowe hity np. „Troja”. Ponadto chcemy aby nasza reklama wyświetlana była jako ostatnia przed filmem. Reklama ma być wyświetlana w największych miastach Polski (11), w najbardziej popularnych kinach.
Kampania telewizyjna:
Ten sam 30 sekundowy będzie podstawą kampanii telewizyjnej, która rozpoczyna się. Kampania odbędzie się we wszystkich głównych stacjach telewizyjnych: TVP 1, TVP 2, TVN, POLSAT, VIVA oraz MTV.
Skorzystamy z reklam przed, po i w czasie trwania programów muzycznych oraz programów młodzieżowych.
Chciałybyśmy wyemitować reklamę przed wiadomościami/faktami itp. oraz przed prognozą pogody.

Reklama w pubach:
W całej Polsce w pubach i klubach pojawią się święcące makiety telefonu SGH-X600. Na barach i stołach zobaczymy pudełka zapałek w kształcie telefonu.

Reklama internetowa:
Kampania obejmie główne portale wykorzystując brand marki i banery, promuje telefon SGH-X600.
Zamówimy banery na WP, Onecie.

Konkurs w MTV i w internecie na stronie Samsunga:
W konkursie można wygrać: telefon SGH-X600 oraz nagrody dodatkowe: płyty CD, zaproszenia na odlotowe imprezy, wejściówki do kin.


Reklama outdoorowa:
Telefon Samsung SGH-X600 pojawi się także na citylightach AMS na przystankach większych miast Polski. Po raz pierwszy zostaną wykorzystane plakaty 3D, motyw telefonu z fleszem będzie wystawał ponad plakat.


Kampania prasowa:
Do kampanii wybrano tygodniki gospodarcze i polityczne (Polityka, Newsweek, Wprost), magazyny kobiece (Gala, Glamour, Viva...) i męskie (PLayboy, CKM), młodzieżowe i branżowe, w tym marketingowe. W sumie 25 tytułów. Ciekawym akcentem jest specjalna kreacja zimowa w katalogu Polski Katalog Snowboardowy.

Koszty kampanii reklamowej.
Budżet przeznaczony na kampanię reklamową zamknie się kwotą 3684,659 zł w miesiącu wrześniu 2004 roku i będzie dotyczył:

- reklama outdoorowa
Koszt wykonania reklamy outdoorowej 6.000 zł.
RAZEM: 6.OOO zł.

- reklama prasowa
a) 1/1 strona (lewa) 75 640 zł.
b) Junior page 51 240 zł.
c) 1/2 strony (lewa) 41 480 zł.
d) 1/4 strony (lewa) 21 960 zł.
RAZEM: 189.759 zł.

- reklama internetowa :
• projekt graficzny witryny 500 zł
• podstrona + jedno zdjęcie 100 zł
• dodatkowe zdjęcie lub znak graficzny na stronie 25 zł szt.
• skanowanie zdjęć, folderów, certyfikatów 50 zł szt.
• zamieszczenie prostej mapki dojazdowej 50 zł
• logo w technologii 3D +200 zł
• animacja flash 100 zł
• umieszczenie rozbudowanego formularza 150 zł
• panel sterowania od 1000 zł (w zależności od rozbudowy panelu)
• intro Flash od 500 zł
• baner reklamowy do 150 zł (rozmiar 486x60)
• menu w technologii Flash 15 zł za pozycję menu
• skrzynka e-mailingowa 150 zł
• umieszczanie linków do stron 20 zł szt.
• rozbudowany licznik odwiedzin ze statystykami 150 zł
• popup lub popunder (okienko reklamowe pojawiające się w lewym górnym rogu) 100 zł
• Rejestracja domeny 120 zł
RAZEM : 3335 zł.

Kampania telewizyjna :
- poniedziałek 21:15 MEGA HIT 47 000 zł.
- sobota 21:40 MEGA HIT 50 000 zł.
- od poniedziałku do piątku 23:00 INFORMACJE 13 000 zł.
- od poniedziałku do piątku 19.00 FAKTY 19.000 zł.
-od poniedziałku do piatku 19.30 WIADOMOŚCI 18. 500 zł
RAZEM: 147,500 zł
CAŁKOWITY KOSZT : 3684,659 zł.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 7 minut