Między Antygoną a Ismeną
Konflikt pomiędzy siostrami wynika z różnicy ich charakterów. Ismena jest typową greczynką, kobietą słabą, lękliwą, stara się podporządkować woli władcy i być wobec niego pokorna. Wie, że grzebiąc zwłoki brata naraziłaby siebie na niebezpieczeństwo. Nie chce współuczestniczyć w pochówku Polinejkesa. Po pewnym czasie uświadamia sobie swoją słabość i pragnie część winy, jaka spadła na siostrę wziąć na siebie. Antygona nie godzi się na to, chce sama ponieść konsekwencje, mówi, iż świadomie wybrała śmierć. Jest kobietą odważną, upartą, dumną, konsekwentną w dążeniu do celu. Uważa, że "słowami świadczyć miłość to nie miłość”
Konflikt między Kreonem, a Hajmonem
Kreon jest uparty bezwzględny i dumny. Przekłada prawa ludzie nad boskie. Jest również porywczy, krótkowzroczny i egoistyczny. Nie liczy się z opinią obywateli, a także nie potrafi ich wysłuchać. Mimo, iż państwo i naród to dla niego dwie podstawowe wartości, to nie jest władcą sprawiedliwym. Uważa, że tylko konsekwentny, sprawiedliwy i rozumny król może utrzymać porządek w państwie. Hajmona przeraża okrucieństwo ojca, w dodatku nie jest w stanie go przekonać do odwołania swego postanowienia. Prosi o łaskę dla narzeczonej, przedstawiając przy tym wizję państwa obywatelskiego, opiekuńczego, będącego zaprzeczeniem tyranii. Kreon twierdzi, że prawo musi obowiązywać wszystkich, to warunek sprawiedliwości. W rezultacie przekonany o swojej słuszności doprowadza do śmierci wszystkich, których kocha.
Konflikt między Kreonem, a Terezjaszem
Ślepy Terezjasz przepowiada królowi odwrócenie się Bogów od Teb, jako za zakaz pogrzebania zwłok Polinejkesa. Wróżbita namawia Kreona, by jak najszybciej zezwolił na pogrzebanie ciała i odwołał rozkaz zabicia Antygony. Według ślepca mylenie się nie jest grzechem. Kreon nie daje się odwieść od postanowienia, wtedy Terezjasz przepowiada mu rychłą śmierć syna, żałobę w domu i konflikt z miastem.