profil

Analiza zakupu i sprzedaży w przedsiębiorstwie

poleca 85% 138 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

1. Analiza zakupu

1.1.Przedstawienie dostawców

Rozpoczynając w grudniu działalność naszej firmy na rynku kosmetycznym nawiązaliśmy kontakty handlowe z dwiema renomowanymi hurtowniami: P.H.U. Anna S. oraz P.H.U. Karolina K. Dążąc do poprawienia konkurencyjności oraz zyskania zaufania klientów i ich satysfakcji nieustannie staraliśmy się poszerzać katalog naszych produktów co doprowadziło do nawiązania nowych kontaktów z Przedsiębiorstwami Kosmetycznymi „KAROLA” oraz „JULIA”. Wszystkie firmy mają swą siedzibę w Inowrocławiu, dzięki czemu koszty transportu są nieznaczne.
1.2. Dynamika zakupu


Wchodząc na rynek 16 grudnia 2008 dokonaliśmy największego zakupu o wartości 9 486,85 zł, aby uzupełnić magazyn według spodziewanego popytu na nasze dobra oraz dostosować asortyment do oczekiwań nabywców. Przez kolejne miesiące dynamika zakupu malała ze względu na dostateczną ilość zapasów, które były w miarę potrzeb uzupełniane. Dnia 4 kwietnia br. nastąpił niewielki wzrost spowodowany nawiązaniem kontaktu z Przedsiębiorstwem Kosmetycznym „Julia”, dzięki czemu mogliśmy dodać do naszej oferty nowe, atrakcyjne kosmetyki o wysokiej jakości. Łączna wartość zakupu od rozpoczęcia działalności do końca maja 2009 wyniosła 21393,05 zł.
1.3. Struktura zakupu według dostawców

Jak wynika z powyższego wykresu największa liczbę transakcji zawarliśmy z przedsiębiorstwami K. Karoliny (44%) oraz Anny S. Posiadane przez nie katalogi produktów oraz prezentowane oferty spełniały nasze oczekiwania, a współpraca stawała się z biegiem czasu coraz rentowniejsza. Poszukując nowych partnerów handlowych natrafiliśmy na dwie kolejne obiecujące firmy- „JULIA” i „KAROLA”, z którymi postanowiliśmy nawiązać współpracę, dzięki czemu nasz katalog poszerzył się o nowe produkty. Firmy te zdobyły nasze zaufanie wysoką jakością produktów, systematycznymi dostawami, usługami posprzedażowymi, a także dobrym kontaktem i sprawnym porozumiewaniem się. Pragniemy nieustannie rozwijać zakres naszej działalności w związku z czym będziemy kontynuować naszą politykę handlową i pogłębiać kontakty, które zdołaliśmy dotychczas nawiązać. Do końca 2009 roku przewidujemy powiększyć liczbę dostawców o kolejne dwa przedsiębiorstwa, aby poszerzyć oraz pogłębić nasz asortyment. Działania te ułatwią nam wejście na rynek krajowy i z całą pewnością zachęcą do współpracy kolejne sklepy detaliczne.

1.4. Struktura zakupu asortymentu

Posiadamy 19 grup asortymentowych w skład których wchodzi nieustannie poszerzająca się gama różnorodnych produktów. Zakupujemy wyłącznie towary charakteryzujące się najwyższą jakością, dlatego też największą część budżetu pochłania zakup wód toaletowych, m.in. „Celebre”, „Noami Campbell”, „PUMA flowing” czy też „Full Speed”. Stawiamy na znane marki, które są dla nas gwarancją dobrej jakości. Tegoroczną sensacja na rynku stały się wodoodporne cienie do powiek „Daisy”, które dodają blasku oczom. Fakt ten sprawił, że są one jednym z najczęściej zakupywanych przez nas produktów, pomimo iż cena jednostkowa, po narzuceniu naszej marży, wynosi aż 29,28 zł. Posiadamy balsamy dające uczucie miękkości, które pozostawiają naszą skórę gładką i pachnącą przez cały dzień. Kremy doskonale nawilżają cerę, dłonie oraz stopy. Większość kosmetyków przeznaczona jest dla kobiet. Dla mężczyzn w naszej ofercie znaleźć można szampony, perfumy i żele pod prysznic. W najbliższym czasie będzie można również zakupić kremy i balsamy po goleniu. Nowościami są dotychczas produkty od przedsiębiorstw „Karola” i „Julia”, m.in. tonik do demakijażu, fluid, puder brązujący a także odżywka do paznokci z witaminami. Pragniemy z biegiem czasu maksymalnie poszerzyć i pogłębić nasz asortyment. W tym celu specjaliści naszej firmy poszukują nowych produktów i testują ich działanie, dzięki czemu dajemy na nie gwarancję.

1.5. Podsumowanie analizy zakupu
Od grudnia 2009 firma nawiązała kontakty handlowe z czterema przedsiębiorstwami: P.H.U. „K. Karolina”, P.H.U. „Anna S.”, Przedsiębiorstwo Kosmetyczne „Julia” i Przedsiębiorstwo Kosmetyczne „Karola”. Z wszystkich firm największe zainteresowanie wywołała w nas oferta „K. Karoliny” co zaowocowało dużą ilością zamawianych produktów od tego przedsiębiorstwa i efektywnej współpracy. Największy w historii firmy zakup został dokonany w grudniu 2008 roku w kwocie 9 486,85 zł. Łączna wartość zakupów wyniosła 21 393,05 zł. Jak dotąd stworzyliśmy 19 grup asortymentowych i oferujemy ciekawą gamę produktów w naszych katalogach. Planujemy pogłębić kontakty z dwoma ostatnimi kontrahentami oraz poszykujemy nowych dostawców. Firma dąży do nieustannego rozwoju, zwiększenia rentowności, wejścia na rynek krajowy, zwiększenia konkurencyjności oraz maksymalizacji satysfakcji klientów. Mamy nadzieję, że współpraca zacznie przynosić z czasem coraz większe korzyści.


2. Analiza sprzedaży

2.1. Przedstawienie odbiorców
Naszą ofertę kierujemy do sklepów detalicznych. Dotychczas zainteresowały się nią cztery firmy Inowrocławia: „Adaś”, „Euforia”, „Kenzo” i „UPS!”. Staramy się oferować naszym klientom ciekawe promocje i rabaty. Dbamy o terminowość dostaw oraz dysponujemy środkami transportu, które jesteśmy w stanie wynająć. Jedno z naszych mott brzmi: „zadbaj o klienta a interes zadba o siebie”. Pragniemy nawiązać kontakty ze sklepami spoza Inowrocławia, a nawet z innych województw. Działania zmierzające w tym celu są rozplanowane na najbliższe dwa lata. Staramy się polepszyć współpracę i dostosować asortyment do oczekiwań nabywców.
2.2. Dynamika sprzedaży

Pierwszych sprzedaży dokonaliśmy w styczniu 2009 z obrotem wynoszącym 4 543,18. Następnie dynamika zmalała, przez co postanowiliśmy przygotować ciekawe promocje oraz nałożyć większy nacisk na reklamę. Efekty dało się zauważyć w maju, kiedy to sprzedaż wyniosła aż o 1 143,02 zł więcej niż przy rozpoczęciu działalności. Działania te zamierzamy kontynuować do czasu zwiększenia się sprzedaży dwukrotnie. Prognozy na przyszłość przewidują że cel ten zostanie osiągnięty do końca roku 2009. Pragniemy również zwiększyć systematykę i częstotliwość dostaw nad czym pracuje dział logistyki.

2.3. Struktura sprzedaży według odbiorców

Ponad połowa wartości sprzedaży (68%), pochodzi z transakcji ze sklepem „ADAŚ”, który jest jednym z największych sklepów detalicznych na terenie Inowrocławia. Należności spłacane są zawsze w terminie i nie ma żadnych zakłóceń za tym etapie kanału dystrybucji. Kolejnym sklepem, który składa u nas zmówienia jest „Kenzo”, który zamawia kosmetyki głównie dla kobiet. Dwa mniejsze sklepy „Euforia” i „UPS!” dokonały u nas zakupu wyłącznie w styczniu 2009 roku pomimo oferowanych przez nas ciekawych promocji. Staramy się ponownie nawiązać współpracę i zachęcić do składania zamówień. Proponujemy rozkładanie należności na raty i wypożyczenie środków transportu. Wszystkim zainteresowanym firmom dostarczamy katalogi naszych produktów, które co aktualizowane co kwartał.

2.4. Struktura sprzedaży asortymentu

Największym zainteresowaniem wśród odbiorców cieszy się cień do powiek „Daisy”, który jest hitem tego sezonu. Kolejnymi interesującymi produktami są tusze do rzęs: „Volume Glamour” i „Black”. Pierwszy z nich maksymalnie podkręca rzęsy i jest dostępny w trzech odcieniach, a drugi unosi i wydłuża rzęsy. Posiadamy również balsamy sprawiające, że skóra staje się miękka i delikatna oraz fantastyczne konturówki i żele pod prysznic. Jak dotąd najmniejszym zainteresowaniem cieszą się szampony i kremy. W najbliższym czasie zaktualizujemy nasz katalog o nowe produkty i poinformujemy o tym odbiorców. Przewidujemy również, w związku z nadchodzącymi wakacjami, wzbogacić ofertę w olejki i balsamy do opalania. Zamówienia składane są w obrębie 10 grup asortymentowych. Łączna wartość sprzedanych produktów wynosi 12 848,38 zł.

2.5. Podsumowanie analizy sprzedaży
Dotychczas udało się nam nawiązać współpracę z 4 sklepami detalicznymi mającymi swą siedzibę na terenie Inowrocławia. Po obniżeniu się tempa wzrostu dynamiki sprzedaży, podjęliśmy działania mające na celu zwiększenie sprzedaży. Efektem było osiągnięcie 19 maja największego w historii firmy obrotu, który wynosił 5 686,20 zł. Największą liczbę transakcji zawarliśmy ze sklepem „Adaś”. Poszukujemy nowych odbiorców spoza miasta Inowrocław. Najlepszym produktem okazały się cienie do powiek „Daisy”, które stanowią aż 23% wartości sprzedaży. Wkrótce do sprzedaży wejdą nowe kosmetyki z różnych grup asortymentowych. Łączna wartość sprzedaży wyniosła 12 848,38 zł.

Załączniki:
Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 7 minut