profil

OBOP i GfK Polonia

Ostatnia aktualizacja: 2021-12-30
poleca 85% 390 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

TNS OBOP (Ośrodek Badania Opinii Publicznej Sp. z o.o.)


Funkcjonuje na rynku już od 50 lat. Od 1998 roku należymy do międzynarodowej grupy badawczej TNS, która jest jedną z największych organizacji na świecie, zajmujących się komunikacją marketingową.

Priorytetem jest ciągłe podwyższanie poziomu obsługi Klientów. W związku z tym prowadzimy systematycznie szkolenia podnoszące wiedzę pracowników. Intensywnie uczestniczymy w szkoleniach i warsztatach badawczych sieci TNS, jak również pracujemy nad rozwojem narzędzi obliczeniowych dla firmy i dla Klientów.
Dbamy o to, żeby produkty były zawsze najwyższej jakości. Dlatego też dysponujemy profesjonalnym Zespołem Realizacji Badań, siecią ponad 1100 wyszkolonych ankieterów, kierowanych przez 17 koordynatorów regionalnych. Ogromną wagę przywiązujemy do kontroli w procesie badawczym. W 2000 roku jako jedni z pierwszych przystąpiliśmy do Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów.

Przynależność do międzynarodowej sieci badawczej sprawia, że możemy zaoferować naszym klientom nowoczesne badania i rozwiązania marketingowe o światowym standardzie. Jesteśmy w stanie zrealizować dowolny projekt badawczy na każdym kontynencie i niemal w każdym zakątku globu.

Usługi badawcze oferowane przez TNS OBOP to:

Sieciowe produkty badawcze TNS:
- AdEval
- Conversion Model
- CustomerScore
- EmployeeScore
- MarketWhys
- Miriad
- NeedScope
- Optima
- TRI*M
- Semiometrie

AdEval™ - Racjonalnie i emocjonalnie


AdEval™ jest unikalnym narzędziem odpowiadającym na pytanie czy strategia kreacyjna i komunikacyjna użyta w reklamie jest efektywna. Doskonale nadaje się do stosowania na każdym etapie konstruowania przekazu reklamowego, począwszy od budowania strategii i koncepcji, poprzez pomysł, aż do stworzenia kreacji.

Korzyści z zastosowania AdEval™
- jest sprawdzonym systemem, zweryfikowanym przez TNS w ponad 9000 testów, zrealizowanych w wielu krajach świata,
- posiada bardzo czułą skalę odpowiedzi, która skupia się zarówno na racjonalnych, jak i na emocjonalnych aspektach reklamy. Pozwala to na jednoczesne zrozumienie kreatywnych i strategicznych elementów kampanii reklamowej,
- oferuje skuteczne narzędzia diagnostyczne, dzięki którym można wykryć i wyjaśnić czynniki zwiększające lub obniżające efektywność danej reklamy,
- uwzględnia grupy użytkowników marki i może być z łatwością łączony z Conversion Model™ w celu dokonywania dalszych segmentacji i definiowania strategicznych grup docelowych,
- umożliwia porównywanie kampanii reklamowych prowadzonych w różnych krajach,
- pozwala dotrzeć do specyficznych segmentów rynku. Jeśli np. klientowi zależy na dotarciu do dzieci, może skorzystać z narzędzia AdEval™ Kids.
AdEval™ Online jest idealnym rozwiązaniem w sytuacjach, gdy na realizację projektu nie pozostaje zbyt wiele czasu. Jeśli okazuje się na przykład, że kreatywna część reklamy wymaga zmian, warto wiedzieć o tym jak najszybciej, by natychmiast podjąć działania zmierzające do udoskonalenia tego elementu przekazu. Główne zalety AdEval'a:
- szybkość uzyskania odpowiedzi - po skontaktowaniu się z respondentami wyniki można uzyskać już w ciągu zaledwie pięciu dni,
- wysoka efektywność kosztów w trakcie zbierania danych.
Selekcja pomysłów na wczesnym etapie
Stratą czasu jest rozwijanie pomysłu, co do którego nie ma pewności, że przekształci się w naprawdę dobry przekaz reklamowy. Warto więc oceniać pomysły już na najwcześniejszym z możliwych etapów po to, by wyselekcjonować tylko te najlepsze, nie marnując tym samym środków na pozostałe propozycje. Do tego celu proponujemy AdEval™ Idea.

AdEval™ Idea pozwala skupić się na mocnych stronach koncepcji strategicznych i określić priorytety na podstawie elementów, które faktycznie przemawiają do konsumentów. Ze względu na swój warsztatowy charakter narzędzie to idealnie nadaje się do badania nieuporządkowanych jeszcze pomysłów.

Reklama tworzona zgodnie z założeniami strategicznymi

AdEval™ Concept może być wykorzystywane zarówno do porządkowania różnych pomysłów, jak i do optymalizacji w pełni opracowanych konceptów. Produkt TNS szczególnie sprawdza się w badaniach konceptów reklamowych posiadających wyraźną strukturę.

Najlepsza realizacja pomysłu kreatywnego

Badanie AdEval™ Pre-test pomaga w optymalny sposób przełożyć koncepty na gotowe reklamy. W trakcie analizy gotowej reklamy narzędzie wskazuje, które elementy kreacji należy uwypuklić, aby przekazać najistotniejsze treści

Conversion Model™


Conversion Model™; jest doskonałym narzędziem pozwalającym zrozumieć związek konsumentów z marką i ustalenie co tak naprawdę kieruje nimi przy wyborze danej marki. Conversion Model jest niezbędny również przy konstruowaniu strategii rozwoju marki.

Dlaczego pozyskanie przywiązania klientów jest ważne?
Aby efektywnie zarządzać marką niezbędne jest zrozumienie różnicy między klientami lojalnymi a przywiązanymi. Dlaczego niektórzy klienci deklarują, że są bardzo zadowoleni z marki, a potem od niej odchodzą. Dlaczego inni, którzy stale narzekają pozostają przy marce. Conversion Model™ umożliwia oszacowanie pozycji danej marki na rynku, identyfikuje jej mocne i słabe strony, analizuje zwyczaje przełączania się z marki na markę oraz wskazuje na geograficzne i produktowe obszary, w których najłatwiej będzie marce zaistnieć.

Tradycyjne metody badawcze, takie jak pomiar satysfakcji, czy lojalności konsumentów, nie dają odpowiedzi na wszystkie pytania. Sama wiedza o zachowaniach bez zrozumienia tego co konsumenci czują może prowadzić do przyjęcia błędnej strategii.

Dlatego też w TNS rekomendujemy naszym klientom zastosowanie Conversion Model™ i zbadanie poziomu przywiązania, które odwołuje się do tego co kryje się w umyśle konsumenta, a więc bada siłę jego związku z używaną marką.

Dlaczego przywiązani klienci są ważni dla marki?
- Nie trzeba ich zbytnio przekonywać do ponownych zakupów danej marki,
- Są mniej podatni na działania konkurencji,
- Mało prawdopodobne jest, że zaakceptują inną markę, gdy ich ulubiona będzie niedostępna,
- Są mniej wrażliwi na zmiany cen niż konsumenci nie przywiązani do marki,
- Mają bardziej pozytywne nastawienie do swojej marki niż konsumenci nie wykazujący przywiązania,
- Dowiedziono, że przywiązanie jest dobrym wskaźnikiem przyszłych zachowań.

Zalety Conversion Model™
Conversion Model™ jest idealnym narzędziem dla menedżerów i dyrektorów odpowiedzialnych za marketing, komunikację i badania oraz dla wszystkich tych, których zadaniem jest tworzenie strategii mających na celu utrzymanie obecnych oraz pozyskanie nowych klientów, przy jednoczesnym wykorzystaniu najbardziej precyzyjnych i efektywnych metod dostępnych na rynku.
Conversion Model™ jest sprawdzonym systemem, zweryfikowanym przez TNS w ponad 4,500 badaniach zrealizowanych w 100 krajach świata. Pozwala na oszacowanie pozycji danej marki na rynku, identyfikuje jej mocne i słabe strony, analizuje zwyczaje przełączania się z marki na markę oraz wskazuje na geograficzne i produktowe obszary, w których najłatwiej będzie analizowanej marce zaistnieć.

CustomerScore™ - Klucz do sukcesu


CustomerScore™ to unikalne, licencjonowane narzędzie TNS OBOP, którym bada się satysfakcję i przywiązanie klientów do marki.

Dlaczego mierzymy zarówno satysfakcję, jak i przywiązanie?
Wiadomo, że zadowolenie klienta bezpośrednio przekłada się na zysk firmy, ale czy aby napewno wiemy jak sprawić, by klient był zadowolony z użytkowania marki i jakie cechy marki mają dla niego największe znaczenie.

Czy masz świadomość, że sama satysfakcja klientów nie wystarczy by osiągnąć zamierzony zysk. Czy chcesz poznać najefektywniejsze sposoby usprawnienia produktu, usługi lub strategii tak, by te działania przyczyniły się do zwiększenia efektów finansowych firmy.

Nasze badania wykazały, że to przywiązanie, a nie satysfakcja pozwala skuteczniej przewidywać przyszłe zachowania klientów. Klienci przywiązani do marki są skłonni wydać na nią więcej pieniędzy, pozostać przy niej dłużej oraz polecać ją innym. CustomerScore mierzy najważniejsze czynniki decydujące o wzroście satysfakcji i przywiązania dzięki czemu wiadomo co dla nich najważniejsze, jak postrzegają nas i jak kształtować relację z klientem. Tę wiedzę z kolei można łatwo przekształcić na praktyczne działania.

Zalety CustomerScore™
CustomerScore™ wykorzystuje inteligentną segmentację koncentrującą się na 'wartości klienta' co pozwala inwestować zasoby finansowe dokładnie tam, gdzie przewidywany zwrot środków będzie największy. CustomerScore jest oparty na przejrzystym, elastycznym i intuicyjnym modelu, dzięki któremu w łatwy sposób można przełożyć uzyskane wyniki na praktyczne działania.

EmployeeScore™


EmployeeScore™ - (Jak rozpoznać najbardziej wartościowych dla firmy pracowników i ich zatrzymać)
EmployeeScore™ jest unikalnym narzędziem, które w przeciwieństwie do innych, mierzących tylko poziom satysfakcji załogi, pozwala określić faktyczny stopień przywiązania pracowników zarówno do firmy, jak i do wykonywanej pracy.

Dlaczego warto zbadać przywiązanie pracowników?
Zaangażowani w firmę pracownicy to jeden z najsilniejszych atutów, jakim może dysponować firma. Każdego roku pracodawcy wydają niebagatelne kwoty na szkolenia i treningi inwestując w swój personel, którego część na ich oczach odchodzi do innych przedsiębiorstw, a nierzadko do konkurencji. Czy wiecie jakie są powody odejścia lub pozostania pracowników w firmie, czy jesteście świadomi co ich motywuje a jakie są czynniki zniechęcające do pracy? Czy wiecie co myślą o firmie i o pracy jaką wykonują. Na te i wiele innych pytań odpowie EmployeeScore.™
EmployeeScore™ to wiodące w skali światowej narzędzie do pomiaru zaangażowania pracowników. Z doświadczenia wiemy, że pomiar satysfakcji pracowników nie jest wystarczający, zdarza się, że usatysfakcjonowani pracownicy odchodzą z firmy, a ci wiecznie niezadowoleni pozostają w niej. Pomiar zaangażowania, który wykorzystywany jest w badaniu EmployeeScore™, pozwala na wiarygodne oszacowania zachowania pracownika w przyszłości - opiera się bowiem na analizie psychologicznego czynnika przywiązania pracownika zarówno do firmy, jak i do wykonywanej pracy.

Zalety EmployeeScore.™
- Zaufanie ze strony pracowników. Doświadczenie potwierdza, że badania pracowników najlepiej jest prowadzić za pośrednictwem agencji badawczej, a nie we własnym zakresie. W samodzielnie prowadzonych przez pracodawcę badaniach bardzo często zdarza się, że pracownicy nie udzielają rzetelnych odpowiedzi, obawiając się, że zostaną rozpoznani, a udzielone odpowiedzi mogą być użyte przeciwko nim.
- Zaufanie ze strony kierownictwa. Nasz udział w badaniu wynika z zainteresowania kadry kierowniczej celami badania EmployeeScore.™e, a jej przedstawiciele zachęcają pracowników do wzięcia udziału w badaniu. Niekiedy zdarza się, że menedżerowie oczekują pełnej kontroli nad badaniem pracowników, szczególnie jeśli sądzą, że nie jest ono użyteczne lub że im zagraża. Z drugiej strony pracownicy często nie decydują się na udział w badaniu bez zgody swoich zwierzchników.
- Mocne podstawy teoretyczne i sprawdzona skuteczność. EmployeeScore to wiodące w skali światowej narzędzie do pomiaru zaangażowania pracowników, oparte na modelu Conversion Model™
. Jego skuteczność została potwierdzona w ponad 4.300 badaniach, a na jego wykorzystanie zdecydowało się ponad 90 koncernów międzynarodowych w 100 krajach.
- Pomiar zaangażowania na poziomie grup pracowniczych. EmployeeScore.™ analizuje nie tylko zaangażowanie pracowników w działalność całej firmy, ale także dostarcza danych na temat mniejszych jednostek, takich jak grupy pracownicze. Grupa pracownicza to np. zespół lub dział, czasem składający się zaledwie z 10 osób. Oznacza to, że możemy precyzyjnie wskazać najważniejsze problemy występujące na różnych obszarach działalności firmy, oferując naszym Klientom dane analityczne pozwalające na wprowadzenie ulepszeń.
- Normatywna baza danych dla przeprowadzania porównań. Baza taka umożliwia przeprowadzanie normatywnych porównań (benchmarking) wyników zamówionego badania EmployeeScore.™ ze średnimi wynikami uzyskanymi w innych badaniach wg krajów, branż, wielkości przedsiębiorstw i wysokości obrotów. Otrzymane wyniki przedstawić można w kontekście średnich wartości dla danego rynku czy kraju.
- Różne metody gromadzenia danych.Badanie EmployeeScore.™ może zostać przeprowadzone przy użyciu różnych sposobów zbierania danych, takich jak: internet, telefon czy popularna ankieta. W przypadku firm, w których większość pracowników ma dostęp do Internetu, badanie przeprowadzić można całkowicie w trybie online (EmployeeScore.™ Online).
- Raporty dostosowane do potrzeb Klienta. Istnieje możliwość przygotowania prezentacji dla dowolnego poziomu zarządzania w ramach firmy, w tym także raportów dla poszczególnych grup pracowniczych. Są one udostępnianie kadrze kierowniczej, która może upowszechniać wszystkie bądź wybrane informacje i zająć się działaniami naprawczymi.

MarketWhys™ - (to więcej niż tylko znajomość marki)


MarketWhys™ to nie tylko unikalny tracking kondycji marki i reklamy. To także monitorowanie rynku, konkurencji oraz zachowań i postaw konsumenckich to jedyny sposób gwarantujący trwały sukces Twojej marki. Bez całościowego modelu zachowań konsumenckich, który pozwala zrozumieć rolę reklamy oraz innych elementów komunikacji marketingowej, badania nad marką i reklamą ograniczają się jedynie do zbioru liczb.

MarketWhys™ oferuje właśnie taki kompletny system, pokazujący co i w jaki sposób należy mierzyć.

Tradycyjne badania trackingowe w wielu wypadkach nie dają prawdziwego obrazu rynku, niezbędnego dla skutecznego zarządzania Twoją marką. Często nie pozwalają dostrzec faktu, iż nie wszystkie reklamy mają na celu podniesienie sprzedaży. Wiele reklam powstaje po to, by nie tyle zwiększyć, co zachować istniejący udział w rynku. Istotnym jest więc odróżnienie strategii ukierunkowanych na zdobycie nowych klientów od tych, których celem jest zachowanie dotychczasowych udziałów w rynku. Warto również dodać, że reklama to tylko jeden z elementów decydujących o zakupie danego produktu. Równie ważną rolę odgrywają: cena, sposób dystrybucji, promocja sprzedaży itp.

Znaczenie przywiązania do marki
MarketWhys™ wychodzi naprzeciw tym problemom, oferując lepszy sposób monitorowania marek i reklam. Aby zrozumieć relacje między marką a konsumentem, nasz produkt wykracza poza zwykły pomiar znajomości i wizerunku marki. Jest to całościowy system, który pokazuje rzeczywisty wpływ działań marketingowych na markę, czyli sposób myślenia odbiorcy o marce, jego odczucia z nią związane oraz charakter więzi jaka łączy konsumenta z marką. Analiza poziomu przywiązania do marki wśród jej użytkowników i nie-użytkowników pozwala na stworzenie odmiennych strategii komunikowania się w zależności od przyjętych celów i założeń. Jednocześnie udowodniono, że przywiązanie do marki wpływa na odbiór reklam. Użytkownicy przywiązani do marki, częściej przypominają sobie jej reklamy i wyrażają się o nich bardziej pozytywnie niż użytkownicy nie-przywiązani.

Zalety MarketWhys
- Wskazuje, którzy konsumenci reagują na reklamę oraz do których ona nie przemawia i jaka jest tego przyczyna.
- Pozwala na lepsze zarządzanie poszczególnymi grupami konsumentów oraz stworzenie odpowiednich dla danej grupy działań marketingowych.
- Pozwala na lepsze dopasowanie strategii komunikowania się, w celu osiągnięcia jak największych korzyści dla marki oraz efektywnego wykorzystania budżetu reklamowego tak, aby przekazać właściwy komunikat właściwym osobom.
- Określa moment „zużycia” reklamy, tj. mówi o tym, jak sprawdza się reklama w dowolnym czasie i w dowolnej grupie konsumentów oraz kiedy nadchodzi czas, aby odświeżyć lub zmienić pomysł kreatywny i nie marnować środków na eksponowanie reklamy w mediach.
- Zastosowanie najbardziej zaawansowanej na świecie platformy Miriad, która integruje dane trackingowe z danymi pochodzącymi z innych źródeł - Miriad.

Miriad™


Klucz do sukcesu to nowoczesny system informacji marketingowej integrujący różne rodzaje danych zarówno trackingowych, jak i ad hoc.

Dlaczego zintegrowane dane są niezbędne?
W obecnych czasach specjaliści od marketingu stają w obliczu rosnącej presji, aby podejmować prawidłowe decyzje dotyczące marek, w oparciu o bieżące i prognozowane trendy rynkowe. Podejmowanie decyzji strategicznych i taktycznych bez wygodnego dostępu do zintegrowanych informacji marketingowych jest jednak bardzo trudne. Dane pochodzące z badań trackingowych dotyczących marek i reklam, z badań satysfakcji klientów, czy też informacje zbierane przez centrum telefoniczne, mogą przytłaczać już samą swoją ilością. Niełatwo jest połączyć je z innymi informacjami marketingowymi takimi jak, np. wielkość sprzedaży, wydatki na promocje, czy dane z badań empirycznych.

Tu właśnie pomocna może okazać się platforma Miriad™
Kiedy warto stosować Miriad™
Miriad™ to nowoczesny system informacji marketingowej integrujący różne rodzaje danych gromadzonych na przestrzeni czasu, co pozwala na optymalne wykorzystanie posiadanych zasobów informacji i podejmowanie lepszych decyzji w krótszym czasie.
Zalety platformy Miriad™
- Integruje wszystkie rodzaje danych gromadzonych na przestrzeni czasu niezależnie od częstotliwości ich gromadzenia czy źródła pochodzenia (dane o wielkości sprzedaży, nakładach na promocje, itp.), a wyniki i analizy trafiają prosto do komputerów Klienta.
- Integruje dane trackingowe z wielu rynków, tworząc wspólną bazę danych i pomagając w opracowywaniu spójnej, globalnej strategii marek.
- Daje pełen dostęp do bazy danych oraz jej interaktywnych możliwości, co oznacza możliwość operowania istniejącymi wykresami, tworzenia nowych lub po prostu samodzielnego analizowania danych.
- Może służyć jako system raportujący, który generuje szereg raportów dostosowywanych do wewnętrznych potrzeb konkretnej firmy, co gwarantuje oszczędność czasu.
- Oferuje dodatkowe pakiety, które można dołączać i integrować z istniejącym systemem, zyskując w ten sposób narzędzia zaawansowanej analizy i modelowania.
- Pozwala na łatwą konwersję danych historycznych, czyniąc praktyczny użytek z istniejących już informacji, co umożliwia podejmowanie bardziej świadomych decyzji.

NeedScope System™


Segmentacja potrzeb i motywacji konsumentów to klucz do sukcesu marki

System NeedScope System™ identyfikuje kluczowe potrzeby rynku, ocenia w jakim stopniu marka zaspokaja potrzeby konsumentów i wskazuje jakie działania należy podjąć, aby zbudować silną relację między marką a klientem.

Dlaczego należy skoncentrować się na potrzebach?
Jeśli marketing polega tylko na zaspokajaniu potrzeb, to dlaczego tak trudno jest osiągnąć ten efekt? A to dlatego, że potrzeby konsumentów są niejednokrotnie tak ukryte i złożone, że nawet sami zainteresowani mogą mieć problem z ich identyfikacją. Najbardziej znane na świecie marki charakteryzuje jedna wspólna cecha - silna relacja z konsumentami. Kluczem do wykreowania silnej marki jest prawdziwe poznanie, a następnie zaspokojenie potrzeb konsumentów.

Jak działa NeedScope System™?
W oparciu o sprawdzone podstawy psychologiczne, NeedScope System™ odkrywa podstawowe elementy uświadomione i nieuświadomione, które tworzą więź między marką a użytkownikiem. NeedScope System™ wykorzystuje zaawansowane techniki projekcyjne, a także opracowane przez TNS oprogramowanie, co czyni z niego skuteczne narzędzie segmentacji według kryterium potrzeb i pozycjonowania marek. Model ten ma zastosowanie niezależnie od różnic kulturowych czy kategorii produktu. Co więcej, dostarcza pogłębionych informacji o możliwościach wzmocnienia relacji między konsumentem a marką.

Zalety NeedScope System™
Pozwala uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku, ponieważ
- odkrywa nie tylko potrzeby funkcjonalne i społeczne, ale także głębsze potrzeby emocjonalne, które są prawdziwym motorem wyboru marek; pokazuje również, jak poszczególne marki mogą zaspokajać te potrzeby;
- wykrywa podobieństwa i różnice między krajami i kulturami, dzięki czemu można opracowywać najskuteczniejsze lokalne strategie dla marek, zachowując przy tym ich spójność w skali międzynarodowej;
- tworzy ramy odniesienia dla rynku i marek danej firmy, dzięki czemu kolejne badania mogą do siebie wzajemnie nawiązywać, gwarantując tym samym spójność danych, wykorzystywanych następnie w planowaniu strategicznym.

Optima™


Wyzwanie dla strategii zarządzania portfelem marek
Optima™ jest idealnym narzędziem do zarządzania całym portfelem marek. Daje wiedzę i zrozumienie funkcjonowania rynku opierając się o analizę tego, jak i dlaczego konsumenci wybierają określone marki.

Co jest istotą Optimy™ ?
W warunkach ostrej konkurencji i przepełnionego rynku zarządzanie portfelem marek, przy jednocześnie ograniczonych środkach, jest nie lada wyzwaniem. Jedno jest pewne: nie można sobie pozwolić na popełnianie błędów. Zawsze bowiem istnieje niebezpieczeństwo, że nowe produkty odbiorą rynek tym już funkcjonującym "kanibalizacja", z kolei przedłużanie życia istniejącej marki może zahamować proces tworzenia nowych produktów. Przy tym wszystkim należy pamiętać, że zarządzanie portfelem marek często powinno mieć wymiar globalny i jednocześnie uwzględniać lokalną specyfikę.

W jaki sposób Optima™ może pomóc ?
Optima™ to zaawansowany i sprawdzony model matematyczny, który poprzez analizę istniejących relacji między postrzeganiem marek i preferencjami a zachowaniami nabywców, daje wyczerpujący obraz rynku. Dzięki temu z łatwością można sprawdzić pozycję rynkową swojej marki względem produktów konkurencyjnych. To z kolei daje podstawy do opracowania optymalnych strategii zmierzających do zwiększenia potencjału rynkowego marki.

Optima™ jest także doskonałym narzędziem pozwalającym przewidywać, w jaki sposób nowy produkt będzie się zachowywał na rynku. Model ten wykorzystuje technikę rangowania produktu czy usługi, przy pomocy której porównuje pozycje poszczególnych produktów w repertuarze konsumentów. Na tej podstawie określa się wskaźniki penetracji rynku i gotowości do powtórnego zakupu.
Optima™ pokazuje korelację pomiędzy udziałem w rynku a miejscem w rankingu, pozwalając w ten sposób na szacowanie potencjalnego udziału w rynku dla Twojego nowego produktu.
Optima™ może być również wykorzystywana do testowania konceptu produktu, szacowania tym samym potencjalnego udziału rynkowego oraz pozycjonowania produktu już na etapie konceptu.

TRI*M™ (Gdy nie masz pewności, czy Twój klient do Ciebie wróci ?)


Stosowane na ogół badania satysfakcji czy lojalności klientów są w stanie określić jedynie stan obecny, nie dając Ci narzędzi do podejmowania szybkich decyzji...

Dzięki połączeniu sieci TNS i NFO, dziś mamy przyjemność zaprezentować w Polsce nowe, rozszerzone badanie TRI*M™ - zdaniem klientów jedno z najdoskonalszych narzędzi służących zarządzaniu satysfakcją nabywców, pracowników i grup wpływu w celu utrzymania nabywców i zwiększenia ich przywiązania do marki.

Naszym celem jest dostarczenie Ci skutecznego narzędzia do zarządzania firmą. Wyniki badania za każdym razem przedstawimy Ci tak, byś mógł zacząć szybko działać, zamiast przyglądać się skomplikowanym analizom.

Każdego miesiąca w Centrum TRI*M™ zbierane są informacje o badaniach prowadzonych na całym świecie. Dzięki temu do wyników Twojego badania zawsze dołączymy listę benchmarków, czyli analogicznych wskaźników osiąganych w Twoim sektorze i w innych branżach.

Semiometrie® - (Nowe podejście do segmentacji)


Semiometrie® jest jednym z licencjonowanych narzędzi badawczych sieci TNS. Jego głównym zadaniem jest segmentacja grup celowych konsumentów, słuchaczy, widzów lub wyborców.

Semiometrie® opiera się na ocenie wybranych słów. U podstaw leży założenie, że nasz świat jest odzwierciedlony w języku, mowie. Słowa nie tylko opisują, ale także tworzą naszą rzeczywistość. Mogą nieść ze sobą znaczenia daleko wykraczające poza ich słownikową definicję. Jednocześnie, język strukturyzuje nasze myślenie. Projekt Semiometrie® składa się z dwóch części: kwestionariusza semiometrycznego i kwestionariusza zasadniczego.

Projekt Semiometrie®
Kwestionariusz semiometryczny to 210 słów, wobec których respondent wyraża swój stosunek emocjonalny na skali 7-punktowej: od -3 (bardzo negatywne emocje) do +3 (bardzo pozytywne emocje). Respondenci samodzielnie wypełniają tę część. Wybór tych słów został poprzedzony wnikliwymi badaniami jakościowymi, dzięki czemu reprezentują one uniwersalne wartości europejskie. W tej części respondenci wyrażają swój stosunek wobec samych słów, nie łącząc ich z problematyką badania (marki, media, programy/ audycje, partie polityczne).
Kwestionariusz zasadniczy obejmuje zagadnienia odpowiadające na potrzeby Klienta, np. zwyczaje korzystania z mediów, preferencje programowe, zachowania wyborcze lub konsumenckie, opinie.
Po zakończeniu projektu otrzymasz oprogramowanie do dalszych, samodzielnych analiz. Wyniki prezentowane są w bardzo czytelnej formie map i tabel.

Kiedy stosować Semiometrie®
- Gdy planujesz badania segmentacyjne. Zazwyczaj segmentacja widzów lub słuchaczy, wyborców lub konsumentów opiera się na ich cechach społeczno-demograficznych i/lub stylach życia czy psychografii. Semiometrie® sięga dalej - do wartości i emocji leżących u podstaw stylów życia, zachowań wyborczych lub konsumenckich czy też wyboru marki.
- Gdy przygotowujesz pozycjonowanie partii politycznych, marek, stacji radiowych lub telewizyjnych (lub konkretnych programów/audycji)
- Gdy chcesz przeprowadzić jakościowe planowanie mediów
- Gdy planujesz ramówkę telewizyjną lub radiową, podejmujecie decyzję o produkcji programów
- Gdy wybierasz sponsora najlepiej odpowiadającego danej grupie docelowej

Lokalne produkty TNS OBOP:
- Omnimas
- TNS Interbus
- Mystery Shopping
- Testy
- Snack Panel
- OTC Track
- TNS Technology Track

Omnimas


Omnimas jest to badanie typu omnibusowego, prowadzone przez firmy wchodzące w skład grupy TNS – w Polsce prowadzi je TNS OBOP.
Bazując na naszym doświadczeniu uzyskanym w ciągu prawie 30 lat realizowania badania tego typu, poszerzamy obecnie naszą propozycję o możliwość realizowania identycznego badania we wszystkich krajach wchodzących w skład grupy TNS.

W Polsce badaniem Omnimas jest objętych każdorazowo 1000 osób powyżej 15 roku życia, co stanowi reprezentatywną próbę dla terenu naszego kraju.

Zaletą badania Omnimas jest krótki czas realizacji oraz wysoka jakość dostarczonych wyników. Stanowi on doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą poznać opinię ogółu Polaków jak i tych, którzy zainteresowani są specyficzną grupą demograficzną.

Badanie Omnimas jest badaniem syndykatowym – wielu Klientów zadaje pytania, na które odpowiedzi są uzyskiwane podczas jednego badania. Kwestionariusz składa się z oddzielnych sekcji – każda z nich jest poświęcona oddzielnemu zagadnieniu (Klientowi). Gwarantuje to poufność zarówno problemów poruszanych w badaniu jak i jego rezultatów przy równoczesnym wspólnym pokrywaniu jego kosztów. Pozwala to także na uzyskanie miarodajnych wyników przy ponoszeniu niewielkich kosztów.

Interbus – (badanie użytkowników Internetu)


Interbus to tradycyjne, ciągłe badanie off-line, realizowane raz w miesiącu na próbie internautów wyselekcjonowanej z ogólnopolskiej, reprezentatywnej próby Polaków w wieku powyżej 15 roku życia.

W ramach badania Interbus
- Cyklicznie opracowujemy raporty
- Na zamówienie dodajemy dodatkowe pytania

Wyniki badania Interbus możemy dostarczyć wraz z oprogramowaniem Miriad™. Pozwoli to na połączenie danych o użytkownikach Internetu z danymi wewnętrznymi firmy (jak sprzedaż, obroty itd.) oraz innymi naszymi badaniami (np. dane o kampanii z pomiaru telemetrycznego, wyniki badań trackingowych).

Mystery Shopping
Mystery Shopping to obserwacja świadczonej usługi dokonywana w sposób ukryty przez niezależnych od firmy, obiektywnych obserwatorów. Badanie ocenia cały proces sprzedaży/wykonywanej usługi, a nie tylko jej wynik. Siłą Mystery Shopping jest to, że badanie jest prowadzone w warunkach naturalnych.
Metoda najczęściej stosowana wszędzie tam, gdzie występuje osobisty kontakt z konsumentem:
- handel detaliczny,
- usługi: finansowe, ubezpieczeniowe, hotelarskie, turystyczne, telefoniczne,
- restauracje, bary,
- transport, komunikacja,
- motoryzacja.

Metoda Mystery Shopping pozwala ocenić:
- fizyczne i techniczne cechy placówki obsługującej Klientów, takie jak np. czystość, funkcjonalność,
- ekspozycja i dostępność produktów, w tym również promocje,
- ceny produktów w sklepie, zarówno ich poziom, jak i widoczność,
- poziom obsługi w stosunku do przyjętych standardów i procedur,
- cechy dodatkowe obsługi Klienta, takie jak np.: zaangażowanie i uprzejmość personelu, wiedza o oferowanym Klientowi produkcie,
- procedurę reklamacji i zwrotów.

Testy


Testy stosujemy, gdy wprowadzamy na rynek nowy produkt lub zmieniamy jego postać oraz gdy chcemy go ulepszyć. Metodologia testów jest zróżnicowania w zależności od założonego celu badawczego.
Testy konceptu, produktu, reklamy, opakowania...
Testy produktów dzielimy ogólnie na:
- testy ślepe
- testy z widoczną marką
Rozróżniamy testy ze względu na:
miejsce prowadzenia testu:
- testy prowadzone w domu
- testy w studio
- testy w punktach sprzedaży

Liczbę testowanych produktów:
- test monadyczny, gdy ocenia się tylko jeden produkt
- testy porównawcze, kiedy ocenia się dwa, trzy różne produkty, dokonując wyboru tego, który najbardziej odpowiada
Prowadzimy również:
testy rynkowe, dające możliwość estymacji popytu i udziałów w rynku:
- symulacyjny test rynkowy
- test rynkowy przeprowadzony w naturalnych warunkach
panele konsumenckie

Snack Panel


Snack Panel to unikalny na polskim rynku produkt. Umożliwia zbieranie informacji dotyczących okoliczności konsumpcji przekąsek (w tym czynników motywujących jedzenie przekąsek) oraz powodów sięgania po konkretne marki. Dostarcza również szczegółowych danych na temat czynników towarzyszących konsumpcji przekąsek.
Snack Panel czerpie inspiracje z innego badania panelowego – Family Food Panel, które jest prowadzone z powodzeniem od ponad 20 lat w Wielkiej Brytanii, a od dwóch lat również w Hiszpanii.

Wyniki badania można wykorzystać jako podstawę do:
- weryfikacji efektywności kanałów dystrybucji, w tym wykorzystania reklamy POS
- monitorowania zachowań i zwyczajów konsumentów, co pozwoli na jak najlepsze dostosowanie kształtu i media planu kampanii reklamowej
- opracowania informacji, w jaki sposób konsumenci łączą spożywane produkty – czyli z kim można współpracować
- analizowania tego, co konsument naprawdę chce spożywać, czyli w jakim kierunku należy rozwijać produkt, opakowanie, itp.

Badaniem objęte są następujące kategorie:
- czekolady,
- batony,
- wafle,
- lody,
- ciastka paczkowane,
- cukierki,
- gumy do żucia,
- jogurty i desery mleczne,
- paluszki, precle,
- chipsy,
- orzeszki,
- chrupki.

Wskaźniki monitorowane w badaniu:
- godzina spożywania głównego posiłku (śniadanie, obiad, kolacja),
- konsumowane marki przekąsek,
- rzeczywista częstotliwość konsumpcji przekąsek,
- miejsce konsumpcji,
- dokładna godzina konsumpcji przekąsek,
- rodzaje napojów pitych w trakcie spożywania przekąsek,
- czynności wykonywane przed i w trakcie spożywania przekąsek,
- powody jedzenia w danym czasie,
- powody wyboru konkretnych marek,
- osoby towarzyszące w konsumpcji,
- czas, miejsce zakupu produktu oraz osoba dokonująca zakupu,
- smak konsumowanych przekąsek (tylko chipsy i chrupki),
- wielkość opakowania (tylko chipsy i chrupki),
- ilość (część opakowania) skonsumowana (tylko chipsy i chrupki).

Snack Panel jest prowadzony na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie gospodarstw domowych, dla populacji w wieku 10 – 55 lat.
Badanie prowadzone jest w trybie dwutygodniowych fal obejmujących ok. 170 gospodarstw domowych.

OTC Track (Jaka jest kondycja Twojego leku)


OTC Track to ciągłe badanie syndykatowe, prowadzone dla marek należących do poszczególnych kategorii leków bezreceptowych.

Wskaźniki monitorowane w badaniu:
- świadomość marki (spontaniczna, wspomagana),
- świadomość reklamy (spontaniczna, wspomagana),
- marki kiedykolwiek kupowane,
- marki kupowane w przeciągu ostatnich trzech miesięcy,
- marki kupowane najczęściej
- marki zakupione w ciągu ostatnich 14 dni
- deklaracja zakupu oraz nie kupowania
- częstotliwość używania leków z całej kategorii
- w wybranych kategoriach częstotliwość używania leków w momencie choroby

Consumer Track Exclusive


Consumer Track Exclusive – bloki pytań na wyłączność dla poszczególnych Klientów, umożliwiające dokładną obserwację poszczególnych atrybutów marek, analizowanie kampanii i konkretnych reklam oraz poznanie opinii respondentów na ich temat.

Ad Recall Block – blok pytań dotyczących zapamiętanych elementów reklamy/kampanii, odbioru reklamy/kampanii, głównego przekazu reklamy.

Brand Image Block – blok pytań pozwalających zbadać wizerunek marki klienta w porównaniu z markami konkurencyjnymi.

Conversion Model – bada przywiązanie nabywców marek danej kategorii i pozwala wyodrębnić wśród badanych grupy: przywiązanych użytkowników, nieprzywiązanych użytkowników, otwartych nie-użytkowników i niedostępnych nie-użytkowników.

Kategorie monitorowane w badaniu:
- leki przeciwbólowe
- witaminy i preparaty witaminowo-minerałowe
- leki wspomagajce trawienie
- leki na przeziębienie i grypę
- środki na katar
- środki na kaszel
- środki na gardło
- leki przeciw alergii
- leki na prostatę
- leki na opuchnięte, zmęczone nogi i żylaki
- leki na bóle mięśni i stawów

W ramach projektu instalujemy bezpłatnie platformę Miriad™, bez limitu użytkowników oraz zapewniamy dostęp do danych poprzez serwis internetowy Web Miriad™ - możliwość oglądania wyników z każdego miejsca na świecie.

OTC Track jest szczególnie przydatny wtedy, gdy zamierzasz w sposób efektywny monitorować wyniki własnej marki oraz marek konkurencyjnych, kiedy chcesz poznać stopień postrzegania i świadomości własnej marki, gdy trzeba sprawdzić efektywność własnych działań marketingowych i na bieżąco śledzić poczynania konkurencji.

TNS Telecoms Index


TNS Telecoms Index to cykliczne badanie rynku telefonii stacjonarnej i komórkowej (zarówno operatorów, jak i producentów telefonów komórkowych).
Telefonia stacjonarna
- znajomość spontaniczna i wspomagana operatorów telefonii stacjonarnej,
- znajomość spontaniczna i wspomagana reklamy operatorów,
- korzystanie z usług operatorów,
- satysfakcja abonentów operatora,
- skłonność do polecania jego usług,
- wysokość płaconych rachunków.

Telefonia komórkowa - operator
- znajomość spontaniczna i wspomagana operatorów telefonii komórkowej,
- znajomość spontaniczna i wspomagana reklamy operatorów,
- zakres korzystania z oferowanych usług (WAP, SMS, itp.),
- satysfakcja abonentów operatora,
- skłonność do polecania jego usług,
- wysokość płaconych rachunków, sposób ich regulowania.

Telefonia komórkowa – producent telefonów komórkowych
- znajomość spontaniczna i wspomagana producentów telefonów komórkowych,
- znajomość wspomagana reklamy producentów telefonów komórkowych,
- marka posiadanego telefonu i satysfakcja z tego telefonu,
- satysfakcja z posiadanego telefonu.
TNS Telecoms Index to badanie realizowane w każdym miesiącu, na reprezentatywnej próbie Polaków powyżej 15 roku życia.

GFK Polonia


Istota naszej działalności jest troska o klientów. Nieustannie dążymy do lepszego poznania ich potrzeb. Systematycznie udoskonalamy usługi badawcze, poszerzając bieżącą ofertę o nowe, innowacyjne produkty, które staja się trwałym i integralnym elementem systemów informacyjnych naszych klientów. Rzetelność wysiłków badawczych, ugruntowana w praktyce metodologia badań, profesjonalna obsługa, elastyczne podejście do pracy oraz najwyższa jakość badań przy konkurencyjnych cenach – te wszystkie cechy naszej działalności sprawiają, że poziom oferowanych usług dalece przewyższa oczekiwania klientów. Współpracujemy z nimi w atmosferze partnerstwa, które trwając latami, przesadzą o ich sukcesie.

Uważamy, że rozwój metodologii badań oraz finalnej oferty produktowej w drodze ciągłych innowacji jest warunkiem koniecznym zaspokojenia wymagań klientów. Dlatego stale wyznaczamy przełomowe i nowatorskie kierunki rozwoju dla kluczowych obszarów funkcjonowania naszej firmy. Pierwotnym impulsem, dającym początek wszelkim innowacjom, są zmieniające się potrzeby klientów, ewoluująca struktura popytu rynkowego, nowe technologie, jak również wiedza i pomysły naszych pracowników na całym świecie.

Nasza misja jest dostarczanie klientom rzetelnej informacji, koniecznej zarówno do podejmowania szybkich decyzji w zmieniających się realiach rynkowych, jak też do formułowania długoterminowych strategii. Nie ograniczamy się przy tym do roli dostawcy informacji, ale pomagamy w jej interpretowaniu i przekładaniu na konkretne decyzje. Jesteśmy zainteresowani długofalowa współpraca i partnerskimi relacjami z naszymi klientami.

Filozofia narzędzi badawczych oferowanych przez GfK Custom Research opiera się na cyklu życia produktów, począwszy od etapu rozpoznawania potrzeb konsumentów, opracowania koncepcji ich zaspokajania, poprzez stworzenie pierwszych wersji produktu, ich udoskonalanie, aż do uzyskania zadowalających rezultatów, zakomunikowanie nowego produktu konsumentom, wprowadzenie do dystrybucji, a skończywszy na obserwacji funkcjonowania wdrożonej koncepcji w konkurencyjnym otoczeniu. Dzięki tym narzędziom wspomagamy procesy decyzyjne oraz pomagamy zredukować ryzyko towarzyszące działalności biznesowej na każdym z etapów cyklu życia produktu.

W szczególności specjalizujemy się w badaniach:
- FMCG
- dóbr trwałych
- dóbr przemysłowych / budowlanych
- handlu i dystrybucji: detal, hurt, gastronomia
- motoryzacji
- usług transportowych / logistycznych
- tekstyliów
- usług finansowych / ubezpieczeniowych
- telekomunikacji / IT
- usług turystycznych
- usług komunalnych
- rolnictwa
- opinii publicznej i badaniach społecznych
Natomiast nasze licencjonowane metody badawcze to:

AD*VANTAGE®/ACT


Test AD*VANTAGE® wykorzystywany jest do testowania reklam przed ich emisją telewizyjną na różnym etapie produkcji: animatic, photomatic, formy mieszane, reklama skończona. AD*VANTAGE®/ACT uwzględnia zarówno ilościowe, jak i jakościowe aspekty testowania reklamy. Analiza w aspekcie jakościowym dostarcza bardzo dokładnych informacji o tym, co zostało zapamiętane z reklamy, jak zostało zrozumiane główne przesłanie, które elementy się podobały lub nie podobały. Z kolei pomiar o charakterze ilościowym informuje o stopniu zapamiętania reklamowanej marki i zmianie preferencji w stosunku do niej.

Jak działa AD*VANTAGE®/ACT?
Respondenci są rekrutowani na podstawie określonych przez Klienta warunków doboru próby. Badanym pokazywane są różnego rodzaju programy telewizyjne, przerywane dwoma blokami reklamowymi. W ten sposób uwaga respondenta zostaje odwrócona od głównego celu testu i skierowana ku ocenie programów telewizyjnych. Pytania zadawane są respondentom za pośrednictwem video. Prezenter pojawiający się na ekranie towarzyszy badanym podczas wypełniania kwestionariusza.

Podstawowe zalety AD*VANTAGE®/ACT
- Zbliżona do rzeczywistości sytuacja testu.
Filmy reklamowe pokazywane są w przerwach pomiędzy programami telewizyjnymi. Cel badania nie jest respondentom znany.
- Standaryzacja badania.
Standaryzacja wywiadu zapewnia, że wyniki testu danej reklamy mogą być porównywane z innymi. Pozwala to na tworzenie bazy danych i norm dla produktów określonej kategorii.
- Wyeliminowanie wpływu osoby ankietera.
Cały test prowadzony jest przez prezentera pojawiającego się na ekranie, który zadaje pytania i wyjaśnia respondentowi, gdzie wpisać odpowiedzi.
- Pomiar zmian preferencji.
Dzięki porównaniu sytuacji przed i po ekspozycji reklamy możliwe jest określenie wpływu reklamy na preferencje respondentów w stosunku do reklamowanych marek.
- Doświadczenie w testowaniu ukończonych filmów reklamowych oraz animatics.
Przeprowadzone analizy wyników kilkuset testów tych samych reklam w różnej fazie produkcji, udowodniły przydatność testu nie tylko do badania ukończonych reklam, ale róznież form nieukończonych, jak np. animatics.
- Międzynarodowe doświadczenie.
Metodologia pretestów AD*VANTAGE®/ACT wykorzystywana jest na wszystkich głównych rynkach europejskich oraz w Ameryce. Umożliwia to prowadzenie badań o charakterze międzynarodowym.
- Analiza wyników dla określonych przez klienta grup docelowych.
Wyniki testów mogą być analizowane przy użyciu cech demograficznych i użytkowych.

GfK ATS®: Advertising Tracking System


ATS® – metoda służąca ocenie efektywności kampanii reklamowej w realnych warunkach rynkowych. Gdy kampania jest w toku niezbędne jest monitorowanie jej skuteczności i efektywności – czyli tego, czy reklama oddziałuje na konsumentów tak, jak to było założone. W tym celu przeprowadza się badania trackingowe reklamy. Są to powtarzalne badania ilościowe, realizowane na dużych, reprezentatywnych próbach.

Cel badania:
Określenie poziomu odbioru reklamy
Monitorowanie poziomu świadomości marki
Określenie stopnia percepcji kampanii
Śledzenie wizerunku marki
Ocena akceptacji produktu
Ocena efektywności kampanii
Odpowiedź na stare, dobre pytanie „czy dobrze wydałem moje pieniądze”
Odpowiedzi na te pytania pozwalają na lepszą, pogłębioną analizę, pomagającą podjąć właściwe decyzje i zoptymalizować dalszą strategię reklamową.

Filozofia ATS

Zalety:
- dekada doświadczeń
- wyniki porównawcze dla ponad 100 marek
- w ponad 20 kategoriach
- szeroka baza danych

Schemat:
- metodologia badania wystandaryzowana, gdzie jest to niezbędne dla porównywalności wyników i elastyczna, gdzie wymaga tego dany produkt i reklama
- dostosowywana jest do kategorii produktu, jego penetracji, jego grupy celowej, jak również do intensywności kampanii reklamowej i nośnika
- prowadzone jako badanie ciągłe (wiele pomiarów na małych próbach – co tydzień 100 wywiadów) lub obserwacja w regularnych odstępach czasu na dużych próbach (co miesiąc 1000 osób)
- prowadzone na próbach reprezentatywnych całej populacji, medialnych lub marketingowych grupach celowych lub użytkownikach danej kategorii produktu
- prowadzone metodą wywiadu osobistego lub telefonicznego (P&P, CAPI, CATI)
- wystandaryzowany kwestionariusz, ale uwzględniający również specyficzne zagadnienia wokół danej reklamy

Mierzone elementy:
- świadomość reklamy i marki
- nośnik reklamy
- odbiór reklamy – komunikatywność, przejrzystość, zapamiętane treści, główne przesłanie, ocena reklamy
- znajomość poszczególnych spotów reklamowych i rozpoznanie marki, czyli ich jakość pod kątem budowania świadomości marki
- kondycja danej marki: wizerunek i intencja zakupu
- kupowanie i/lub użytkowanie produktu

Ocena efektywności reklamy
Analiza wyników uwzględnia jakość reklamy, wysokość wydatków, działania konkurencji i inne okoliczności wpływające na efektywność kampanii w danym okresie. Oprócz standardowej oceny skuteczności reklamy pomiędzy markami oraz w trendzie GfK ATS zapewnia odniesienie wyników do norm z szerokiej bazy danych. Zapewnia integrację badania i wyników z innymi metodami, w tym zwłaszcza z Ad*Vantage (pretest reklamy).

GfK*Attributor


Koncepcja zarządzania strategicznego produktem i usługą na rynkach business-to-business

GfK*Attributor dostarcza informacje niezbędne przy opracowywaniu strategii marketingowych, zarządzaniu produktami, usługami i innowacjami.
- Zintegrowane narzędzie badania rynku dla segmentu b2b
- Uwzględnia wszystkie fazy strategicznego zarządzania produktem, usługą i innowacjami
- rozwój nowych koncepcji produktów i usług
- wybór obiecujących koncepcji i konkretnej implementacji
- segmentacja rynku docelowego w oparciu o wymagania i potrzeby
- rekomendacje strategiczne dla właściwego pozycjonowania
GfK*Attributor opiera się na mocnych stronach analizy conjoint, lecz jednocześnie nie podlega jej ograniczeniom.
GfK*Attributor odpowiada na pytania dotyczące zarządzania produktem i usługą:
- Jak zoptymalizować portfolio produktów/usług?
- Które elementy portfolio i cen są szczególnie znaczące?
- Jak ważny jest cennik w porównaniu do jakości usługi oraz innych usług?
- Jakie są kluczowe usługi?
- Jak istotne są cechy usług lub produktów przy wyborze dostawcy?
Wynikiem badania jest obraz względnej istotności atrybutów wobec siebie:
Optymalizacji portfela strategicznego
Czynników kluczowych umożliwiających pozycjonowanie

GfK Brand ASsessment System (BASS)


Ocena potencjału marki
Model BASS jest narzędziem badawczym służącym do oceny potencjału marki tj. pokazania wiarygodnego obrazu obecnej i przyszłej siły danej marki na tle konkurencji. Model ten opiera się na łączeniu danych behawioralnych z badań panelowych z badaniami ad hoc dotyczącymi postaw konsumenckich.
Składniki modelu BASS

Składniki związane ze sprzedażą
Pierwszy rodzaj składników, składniki związane ze sprzedażą to „twarde” dane zakupowe pochodzące z Panelu Gospodarstw Domowych. Są to:
- penetracja marki, innymi słowy liczba osób, które kupiły dana markę przynajmniej raz w ciągu roku,
- liczba first choice buyers danej marki, tzn. liczba kupujących daną markę, którzy dokonując zakupu wybierają ją jako swój pierwszy wybór
- first choice value, tzn. udział danej marki w ogólnej sprzedaży obliczone dla first choice buyers
- udziały rynkowe danej marki

Penetracja (czyli gospodarstwa, które kupiły produkt danej marki przynajmniej raz w ciągu roku) sama w sobie nie jest wystarczającą miarą do oszacowania potencjału marki, a dokładniej składników związanych ze sprzedażą. Bardzo często bowiem siła marki związana jest z lojalnością konsumentów. Dlatego też obliczany jest dodatkowy wskaźnik zwany First Choice Buyer. Pozwala on oszacować liczbę konsumentów, dla których dana marki jest ich pierwszym wyborem i stąd też kupują ją częściej niż marki konkurencyjne. Udział First Choice Buyer ma decydujący wpływ na sukces marki, ponieważ stanowi on największą część całkowitego udziału rynkowego danej marki. Te “twarde” wskaźniki sukcesu generowane z danych panelowych odzwierciedlają tylko aktualne zachowania konsumentów. Pozwalają one tylko w ograniczonym zakresie na wyciągnięcie wniosków na temat postaw, zachowań i motywacji konsumentów. Dlatego też w skład modelu BASS wchodzi drugi komponent tzw. składniki psychologiczne.

Składniki psychologiczne tzn. atrakcyjność marki w oczach konsumentów

W modelu BASS, psychologiczną siłę marki tj. jej atrakcyjność w oczach konsumentów mierzy wskaźnik zwany Brand Potential Index BPI. Wskaźnik ten mierzy zarówno racjonalną, jak i emocjonalną wartość marki, jak również stosunek respondentów do wybranej marki. Regularna analiza psychometrycznych właściwości pomiarowych tego narzędzia stosowana w licznych badaniach i dla różnych kategorii produktów, potwierdziła, że wskaźnik Brand Potential Index jest wiarygodną miarą oceniającą psychologiczny potencjał marki. Innymi słowy, wskaźnik BPI odzwierciedla obiektywnie atrakcyjność, a co się z tym wiąże aktualną siłę marki z punktu widzenia konsumentów. Oprócz psychometrycznych właściwości, wskaźnik BPI służy również do przewidywania rozwoju marek. Pomimo różnych uwarunkowań rynkowych, istnieje ścisła korelacja pomiędzy BPI i składnikami związanymi ze sprzedażą, takimi jak udziały w rynku, czy udział first choice buyers. Marki o dużej atrakcyjności dzisiaj, jutro odnoszą sukces związany ze wzrostem sprzedaży.

BeneFit Screen


Metoda wykorzystywaną w wieloetapowym procesie tworzenia produktu. Może być ona zastosowana w każdej fazie tego procesu, czyli przy tworzeniu konceptu produktu, samego produktu oraz jego nazwy. W metodzie tej wyróżnione cechy produktu, w tym także nazwy / marki traktowane są jako potencjalne benefity. Niosą one bowiem szereg konotacji w odniesieniu do funkcjonalnych i emocjonalnych atrybutów produktu. Zastosowanie BeneFit Screen* pozwala zidentyfikować te korzyści, które mają szczególną wartość dla potencjalnych konsumentów i determinują preferencje konsumenckie.
Typowym zastosowaniem metody jest testowane elementów corporate identity, tzn. nazw (marek), znaków graficznych, znaków dźwiękowych, a także haseł i pełnych przekazów reklamowych.

Badanie składa się z dwóch etapów:
- Ilościowego etapu selekcji
W trakcie tego etapu benefity związane z użytkowaniem produktu są wstępnie oceniane w wymiarach ważności i unikalności. Następnie benefity, które uzyskały najwyższe wartości pod względem ważności i unikalności, oceniane są w aspekcie innych istotnych wymiarów.
Zazwyczaj są to:
- wiarygodność
- skłonność do rekomendowania produktu innym klientom
- osobiste zainteresowanie korzystaniem z produktu
- przekonania o adekwatności produktu do osobistych potrzeb
- Jakościowego etapu eksploracji
Obejmuje on szczegółową i dogłębną rekonstrukcję percepcji i internalizacji od dwóch do pięciu benefitów, wyselekcjonowanych w wyniku pierwszej fazy badania.

GfK*CONCEPT CHALLENGER


GfK*CONCEPT CHALLENGER SCREENING
Licencjonowana metoda stosowana do selekcjonowania konceptów nowego produktu. Jej zalety to:
- tani, o niskim ryzyku system selekcjonowania wielu propozycji/ konceptów
- umożliwia wczesną selekcję oraz dopracowanie konceptów o największych możliwościach
- wcześnie odsiewa nieudane koncepty produktów (zanim zostaną zainwestowane pieniądze)
- wskazuje ewentualne słabe strony wybranych konceptów
- standaryzowana procedura badawcza umożliwiająca porównania międzynarodowe oraz porównania w czasie

Mierzone cechy w badaniu to:
- ogólna ocena
- intencja zakupu
- uzasadnienie intencji zakupu
- unikalność
- oczekiwane cechy produktu
- przewidywana czestotliwość zakupu
- marki kupowane obecnie
- socio-demografia

GfK*CONCEPT CHALLENGER VOLUMETRIC


GfK* CONCEPT CHALLENGER VOLUMETRIC jest licencjonowanym narzędziem stosowanym do prognozowania wolumenu sprzedaży nowego produktu w oparciu o test konceptu. W przypadku klasycznych testów konceptu głównym wskaźnikiem pomiaru jest intencja zakupu, wyrażona przez osoby zdeklarowane kupić testowany produkt. W GfK* CONCEPT CHALLENGER VOLUMETRIC kalkulacja penetracji opiera się na symulacji zakupu. W ten sposób można uzyskać bardziej wiarygodne informacje na temat realnego potencjału rynkowego nowego produktu, ponieważ kalkulacja uwzględnia elementy otoczenia konkurencyjnego produktu. Dodatkowo GfK* CONCEPT CHALLENGER VOLUMETRIC pozwala na identyfikację źródła biznesu (potencjału rynkowego) dla nowego produktu. Źródło potencjału rynkowego nowego produktu tkwi w markach lub produktach, które zostaną zastąpione przez nowy produkt. W ten sposób można dowiedzieć się, czy potencjał nowego produktu wynika z faktu zastępowania nim marek konkurencyjnych, czy też jest jedynie efektem kanibalizacji własnych marek.

GfK* CONCEPT CHALLENGER VOLUMETRIC jest badaniem ilościowym przeprowadzanym za pomocą wywiadów indywidualnych w studio. Jest realizowany na próbach celowych (konsumenci/ potencjalni konsumenci danej kategorii).

GfK Car Clinic


Wieloetapowy, wszechstronny i wnikliwy test samochodu. Metoda ta daje możliwość równoczesnego zastosowania technik ilościowych i jakościowych. Zasadnicza, ilościowa część badania oparta jest na wystandaryzowanym i przetestowany kwestionariuszu. Istnieje jednak możliwość dostosowania wskaźników do specyficznych potrzeb Zleceniodawcy. Badanie obejmuje testy cenowe umożliwiające pełną symulację preferencji nabywców, uwzględniające wpływ działań Zleceniodawcy i jego konkurentów. Realizowane jest na konkretne zlecenia. Jego wyniki są zatem wyłączną własnością Zleceniodawcy.

Celem badania jest ocena pozycji rynkowej możliwej do uzyskania przez nowy samochód oraz wybór takiej konfiguracji oferty sprzedaży testowanego auta, która umożliwi maksymalne wykorzystanie potencjału popytowego. Efektem zastosowania tej metody jest:
- poznanie dotychczasowych doświadczeń oraz postaw i oczekiwań potencjalnych nabywców;
- identyfikacja uwarunkowań wyboru konkretnej marki i modelu;
- zestawienie potrzeb i oczekiwań odnośnie parametrów technicznych i użytkowych, wyznaczenie priorytetów - zestawienie optymalnego pakietu wyposażenia auta;
- wyznaczenie bezpośrednich konkurentów testowanego auta;
- poznanie szczegółowych opinii na temat nowego auta, identyfikacja jego mocnych i słabych stron na tle głównych konkurentów;
- określenie wizerunku testowanego modelu oraz wizerunku jego potencjalnego użytkownika;
- zarysowanie faktycznej grupy celowej produktu;
- porównanie wizerunku testowanego modelu z jego głównymi konkurentami;
- oszacowanie popytu na testowane auto oraz ustalenie czynników wpływających na jego wielkość;
- oszacowanie zmian w popycie na skutek zmian cen testowanego modelu oraz jego głównych konkurentów;
- wyznaczenie przedziału ceny optymalnej testowanego auta.

GfK GENIUS


Metoda badawcza umożliwiająca rozwijanie oraz selekcję konceptów przy pozycjonowaniu i repozycjonowaniu produktu.

Główne korzyści:
- optymalizacja procesu podejmowania decyzji
- użycie różnych typów podejść: badania jakościowego i "burzy mózgów"
- efektywny przepływ informacji pomiędzy konsumentami, agencją badawczą i klientem (firmą)
- krótki czas realizacji - rezultaty już po trzech dniach

Metodę GfK Genius rekomenduje się w przypadku gdy klient:
- posiada jeden lub więcej wstępnych konceptów, które można rozwijać i testować
- jest gotów i ma możliwości czasowe, aby wziąć aktywny udział w całym procesie analizy i oceny (2 i pół dnia)
- potrzebuje rezultatów w bardzo krótkim czasie

Metodologia
Genius składa się z dwóch następujących kolejno modułów posiadających odmienne cele:
- Moduł rozwijania konceptu
Pierwsza część badania, w trakcie której ma miejsce wybór konceptu i jego rozwijanie/ dopracowywanie; moduł ten wymaga aktywnego uczestnictwa wszystkich osób biorących udział w badaniu
- Moduł walidacyjny
Etap badania, w którym następuje jakościowe testowanie i ocenianie konceptu wypracowanego w pierwszej części; wymaga udizału tylko konsumentów i badaczy (obecność klienta nie jest konieczna).

GfK*LoyaltyPLUS


GfK*LoyaltyPLUS® to program stosowany przez GfK służący pomiarowi i poprawie zadowolenia klientów oraz ich lojalności. Lojalność klientów jest jednym z kluczowych czynników decydujących o sukcesie firmy. Im bardziej działania firmy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom nabywców, tym silniejszy wpływ wywiera ona na aktualne i przyszłe zachowania obecnych i potencjalnych klientów.

Metoda LoyaltyPLUS® w odróżnieniu od zwykłego badania satysfakcji:
- pozwala zmierzyć nie tylko poziom satysfakcji klientów, ale także poziom ich lojalności
- pozwala wyłonić rzeczywiste determinanty lojalności klientów
- definiuje priorytety poprawy poszczególnych obszarów działania firmy
- pozwala stworzyć założenia dla budowy programów lojalnościowych
- umożliwia aktywne modelowanie struktury klientów poprzez ich segmentację wg poziomu ich zaangażowania racjonalnego i emocjonalnego oraz lojalności
- nakreśla obraz firmy widzianej oczami klienta
- nakreśla obraz firmy na tle konkurentów (jeśli tacy istnieją)
- angażuje potencjał pracowników w proces poprawy działania firmy

Na pierwszy plan wysuwa się korzyść, której nie osiągnie się przy zastosowaniu badania samej tylko satysfakcji - oszczędności finansowe. Metoda LoyaltyPLUS® daje możliwość określenia obszarów działalności firmy wymagających natychmiastowej poprawy i tych, których poprawę można zostawić na później, ponieważ nie wpływają one istotnie na wzrost lojalności; tym samym nie trzeba ponosić kosztów związanych z wprowadzaniem programu poprawy we wszystkich obszarach, których ocena działalności znajduje się poniżej oczekiwań. Wiąże się z tym także podejście oparte na ideologii CRM, polegające na segmentowaniu klientów wg ich „wartości” i poziomu lojalności oraz takim budowaniu strategii relacji z klientem, które uwzględnia potrzeby różnych segmentów.

Główne zasady programu GfK LoyaltyPLUS®
- Bezpośrednie przełożenie rezultatów badania na programy poprawy działalności
Ocenie respondentów poddawane są obszary działania firmy, z którymi mają bezpośredni kontakt. Kwestionariusz stanowi więc odbicie procesów firmy w oczach klientów. Aby uzyskać ten cel, do fazy przygotowawczej projektu powinni być włączeni pracownicy firmy mający zdecydowany wkład w konstruowanie kwestionariusza oraz wprowadzanie programów poprawy działalności.
- Orientacja badania na sukces firmy
Satysfakcja klientów nie zawsze stanowi o sukcesie finansowym firmy. Dopiero rzetelna informacja o mechanizmach lojalności jest podstawą do rozwoju i sukcesu firmy.
- Benchmarking – określenie względnej pozycji firmy i działów
Benchmarking zewnętrzny: konkurenci w ramach tej samej dziedziny działalności, porównanie z innymi dziedzinami, także porównanie ocen pomiędzy odbiorcami różnych asortymentów
Benchmarking wewnątrz firmy: porównanie pomiędzy obszarami działania firmy, porównania pomiędzy działami, filiami, itp.
Benchmarking międzyokresowy: porównywanie pomiędzy okresami.
- Uwzględnienie w badaniu wszystkich czynników mogących mieć wpływ na lojalność
Zadowolenie z działań firmy - szczególną wagę przykłada się do określenia podstawowych i szczegółowych obszarów działania firmy (tzw. performance areas), z którymi klienci mają do czynienia (np. jakość usług, terminy, ceny, kompetencje personelu i inne właściwe dla rodzaju działalności firmy). Stosując analizy statystyczne (analiza czynnikowa i regresja) uzyskuje się z kolei syntetyczny wskaźnik lojalności.

Oprócz powyższych baterii pytań, do kwestionariusza włączane są inne zagadnienia mające wpływ na lojalność klienta:
- wizerunek
- bariery zmiany dostawcy
- critical incidents – pozytywne i negatywne doświadczenia klienta z firmą
- inne czynniki (niezależne od firmy) wpływające na wybór
- chęć korzystania z usług innych firm
- Ustalenie priorytetów poprawy działań firmy poprzez zastosowanie metod statystycznych
- Opis i analiza poziomu lojalności klientów, przy czym dzięki oparciu indeksu lojalności na szeregu czynników składowych (nie poprzestaje się na deklaracji lojalności) uzyskuje się jej pełny i stabilny obraz
- Zbadanie wielkości wpływu poszczególnych aspektów współpracy (elementów składowych - performance areas, wizerunku itp.) na lojalność klientów (czyli opisanie oczekiwań klientów poprzez ustalenie ważności czynników)
- Analiza strategiczna obszarów satysfakcji (na tle sytuacji rynkowej, czyli zadowolenia z poszczególnych obszarów działalności konkurencji):
1) zdefiniowanie obszarów działalności firmy wymagających natychmiastowej poprawy
2) zdefiniowanie obszarów nie wymagających natychmiastowej poprawy
3) zdefiniowanie obszarów, w których poziom serwisu powinien być utrzymany i ewentualnie podwyższany
4) zdefiniowanie obszarów, w których można ewentualnie redukować nakłady finansowe
5) analiza segmentacyjna klientów wg ich poziomu zaangażowania, „wartości” oraz lojalności i obserwacja oczekiwań poszczególnych segmentów

GfK*NAVIGATOR ® Strategic U&A


Przekształcamy informacje w strategie! Każdego dnia jesteśmy zalewani ogromną ilością informacji, co oznacza, że coraz trudniej jest właściwie je wykorzystać. Jeśli marka ma odnieść długoterminowy sukces, nie wystarczy posiadanie informacji - konieczna jest także rekomendacja dotycząca Twojej przyszłej strategii. Od samego początku musisz wiedzieć, jaka jest struktura rynku, gdzie w tej strukturze jest miejsce dla Twojej marki oraz jakie są przyszłe perspektywy. GfK*NAVIGATOR ®, to metoda, która określa strategiczne możliwośći rynku oraz stale monitoruje rynki międzynarodowe. Odpowiada na następujące pytania:
- Na jakie segmenty podzielony jest rynek?
- Kto kupuje co, kiedy, dlaczego i gdzie?
- Kiedy i w jakich okolicznościach produkt jest wykorzystywany?
- Jakie oczekiwania dotyczące produktu mają konsumenci?
- Jaki według nich powinien być idealny produkt?
- Jakie są najważniejsze cechy dla danego rynku i jaki jest ich potencjał?
- Jakimi niszami, możliwościami dysponuje rynek?
- Jakie grupy mogą być uznane za docelowe?

GfK*NAVIGATOR®


Identyfikuje właściwą strategię dla danego rynku
Określa z dużym prawdopodobieństwem, które nisze rynkowe oferują największy potencjał
Szybko i wiarygodnie lokalizuje nowe rynki w kraju i za granicą
Wykorzystuje międzynarodowe dane U&A do stworzenia odpowiedniej charakterystyki marki, możliwej do wykorzystania w krajach objętych badaniem
Tworzy dokładne dane określające profile grup docelowych oraz definiuje "wymagania" produktu dotyczące danego rynku
Może zostać indywidualnie dopasowany do każdej z sytuacji rynkowych

GfK*NAVIGATOR ® nie ogranicza się jedynie do przekazania informacji określających aktualny stan rzeczy. Dzięki tworzeniu strategii marketingowych pomagających danej marce osiągnąć sukces idzie znacznie dalej niż standardowe badanie U&A. Dostarcza informacji na temat:
- segmentów rynku o największych możliwościach
- głównych kryteriach zakupu
- możliwościach Twojej marki
- nierozpoznanych dotąd potrzebach
- obecnego wizerunku marki

OMNIBUS GfK Polonia


Reprezentatywne badanie realizowane w Polsce, Europie oraz na świecie.

Co to jest badanie omnibusowe?
Wielotematyczne badanie typu Omnibus jest jedną z najstarszych metod ad-hoc służących do badania rynku, testującą reprezentatywne próby populacji w regularnych odstępach czasu. Główną zaletą tej metody jest możliwość połączenia w jednym badaniu indywidualnych kwestionariuszy dotyczących klientów reprezentujących różne sektory gospodarki. Równie ważne jest to, że dzielą oni między siebie główną część kosztów ogólnych badania, czyli koszty stałe. Badanie jest przeprowadzane na dużej próbie, jego wyniki są wiarygodne, gwarantują odpowiednią jakość informacji oraz rozsądną cenę.

Do każdego badania typu omnibus dobierani są nowi respondenci, dlatego też dane są wolne od "efektu panelowego", polegającego na odchyleniu rezultatów ze względu na udział w wywiadach tych samych respondentów.

W jakiej sytuacji wybierać badanie OMNIBUS?
Badanie GfK OMNIBUS dostarcza informacji na temat danej społeczności, a szczególnie na temat jej opinii, znajomości danego produktu lub marki, nastawienia oraz standardów życia. Podgrupy stanowiące znaczący procent całej populacji - np. kierowcy samochodów, ogrodnicy, itd - mogą również zostać objęci badaniem po relatywnie niskich kosztach. Ponieważ badanie typu OMNIBUS jest przeprowadzane często, a jego rezultaty są bardzo szybko dostepne, jest ono szczególnie odpowiednie do analizowania nagle wynikłych problemów. Badanie to jest zawsze zbudowane według tej samej struktury więc jest ono również wykorzystywane do badań trendów.

Typowe tematy badawcze to:
- pomiar znajomości (marki, zjawiska, itp.)
- analiza grupy docelowej
- segmentacja grupy docelowej (klasyfikacja, penetracja rynku etc.)
- monitorowanie skuteczności reklamy, monitoring
- pomiar nastawienia
- analiza wizerunku (firmy, marki)
- lojalność wobec marki, częstotliwość użycia, zakupu
- wykorzystanie mediów
- badania trendów, tracking
- pomiar akceptacji reklamy, konceptu, produktów, projektu opakowania etc.
- analizy wielowariantowe

Próba
n = 1000, mężczyźni i kobiety, wiek 15 +, Polska
Istnieje oczywiście możliwość wyodrębnienia podgrupy np. kobiet lub mężczyźni, regionu, itp.
Terminy realizacji OMNIBUS-a
Badanie GfK OMNIBUS przeprowadzane jest co dwa tygodnie. Termin ostateczny to każdy czwartek (10.00). Rezulaty są dostępne w ciągu 2 tygodni (n=1,000) po terminie realizacji.

Metoda
W badaniu GfK OMNIBUS wywiady typu face-to-face są przeprowadzane w domach respondentów.

Oferta
Nasza oferta obejmuje następujące usługi:
- zbudowanie kwestionariusza
- przeprowadzenie badania w terenie
- kodowanie pytań otwartych
- analiza i dostawa wyników w formie tabel (analiza jest przeprowadzania według wymagań kienta dotyczących cech socjodemograficznych respondentów)
- dane dostarczane w formie elektronicznej
Dodatkowo oferujemy slajdy w formacie Powerpoint, raporty drukowane oraz prezentacje jako usługi specjalne.

GfK OPTIMIZER


Innowacyjna metoda oceny i optymalizacji konceptów nowych produktów
Wiele firm próbuje wprowadzać innowacje. Powstają nowe pomysły: rewolucyjny nowy koncept, całkowicie nowa funkcja, usprawnienia obsługi klienta, bądź po prostu zmiana strategii cenowej. Ale czy menadżerowie w tych firmach naprawdę zdają sobie sprawę czego chce ich klient? Które z pomysłów mają największe szanse powodzenia na rynku? Co wpływa na decyzje Klientów o zakupach? Jakie są mocne, a jakie słabe strony innowacyjnej propozycji? Jak poprawić swoje produkty i jakie poziomy cen ustalać? Czy istnieją jakiekolwiek potencjalne oszczędności kosztów? GfK
OPTIMIZER odpowiada na te pytania.
Zastosowania marketingowe
- Rozwój nowych konceptów produktu
- Ocena potencjalnego sukcesu nowych konceptów produktu bądź usługi
- Obliczenie elastyczności cenowej
- Optymalizacja cenowa
- Symulacja rynku
- Pomoc w identyfikacji grup docelowych
- Poprawienie wpływu reklamy na grupę docelową
- Jako podstawa dla oceny potencjału

GfK OPTIMIZER
- Wskazuje cechy (ceny, wykonanie), które mają wpływ na decyzje zakupu
- Wskazuje preferencje klienta co do indywidualnych cech produktu
- Określa poziom akceptowalności ceny i wskazuje progi cenowe
- Lokalizuje możliwości optymalizacji i zróżnicowania produktu
- Wskazuje potencjalne oszczędności kosztów
- Wykorzystuje program symulacji w celu znalezienia oferty produktowej dopasowanej do indywidualnego zamówienia
- Wyznacza produkty szczególne dla danej grupy docelowej
- Rzetelnie prognozuje szanse nowych koncepcji produktów lub usług na odniesienie sukcesu

GfK OPTIMIZER to metodologia opracowana, aby mierzyć możliwość osiągania celów marketingowych. Bada wszystkie cechy charakterystyczne dla nowych pomysłów produktów i usług, branych pod uwagę przez klientów przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Szczególnie w odniesieniu do ceny. A wszystko po to, aby maksymalizować szanse nowych produktów na rynku. W końcowym etapie badania wykorzystywane jest oprogramowanie, do przeprowadzania testów nowych konceptów produktów w symulowanych sytuacjach rynkowych.
Metoda
Tworzenie modelu w celu uwzględnienia wszystkich istotnych cech oraz pomysłów produktu
Wywiady przyprowadzane interaktywnie z użyciem komputera (CAPI, CATI, Multimedia)
Analiza statystyczna (Conjoint Analysis)
Oprogramowanie symulacyjne GfK
Indywidualne symulacje scenariuszy rynkowych

GfK*PACK CHALLENGER


GfK*PACK CHALLENGER oferuje wiele możliwości ilościowo testowanego opakowania:
- Wizualny efekt na półce
Ile czasu zajmie znalezienie nowego opakowania na półce sklepowej wśród produktów konkurencyjnych? Czy porównanie nowego opakowania i aktualnego wypada pomyślnie czy nie?
- Rozpoznawanie marki
Czy nowe opakowanie wyraźnie pokazuje markę? Czy zajmuje to więcej czasu w stosunku do aktualnego opakowania?
- Czytelność
Czy nowe opakowanie lepiej i skuteczniej przekazuje informacje na temat różnorodnych opcji, smaków i tym podobnych elementów w obrębie danego asortymentu produktów?
- Komunikat o produkcie
Co opakowanie mówi o samym produkcie?
- Wizerunek
Jaki wizerunek marki uzyskuje produkt za pomocą opakowania?
- Użyteczność / praktyczność / zastosowanie
Wpływ różnorodnych materiałów, z których może być wykonane opakowanie oraz fizycznego wzoru opakowania na przydatność, przechowywanie, okoliczności zastosowania, itd.

GfK Price Challenger
Metodologia określania optymalnej ceny produktu w środowisku konkurencyjnym
Pomimo wielu różnic narodowych, jest jedno wspólne zjawisko dla rynków w prawie każdym kraju europejskim: rosnąca korelacja pomiędzy decyzjami zakupu a ceną. "Świadome kupowanie" jest w modzie. Oznacza to, iż ceny produktów muszą być poprawnie ustalone w obrębie ich konkurencyjnego środowiska. W czasie, gdy rynek staje się coraz bardziej dynamiczny, a konkurencja rośnie w siłę, niezbędny staje się instrument do profesjonalnego zarządzania ceną. Chcesz przetestować poziom akceptacji ceny twojej produktu w porównaniu z konkurencyjnymi markami międzynarodowymi oraz określić cenę optymalną? GfK Price Challenger zapewnia możliwość przeanalizowania:
- Progów cenowych
- Poziomu elastyczności cenowej dla różnych punktów sprzedaży
- Efektu substytucji - na rzecz kogo twoja marka straci udział w rynku, jeśli nastąpią zmiany w jego cenie
- Wpływu zmniejszenia lub podniesienia ceny przez konkurencję na sprzedaż twojego produktu
- Skutków i późniejszych zmian w sprzedaży, obrocie i zyskach
Istotne informacje są kluczowe dla sukcesu na międzynarodowych rynkach. Z tego powodu GfK Price Challenger nie tylko wskazuje na zmiany w wielkości sprzedaży, ale także na ich możliwe przyczyny takie jak zmiana penetracji lub postrzegania marki. Jedyne, co musisz zrobić, jeśli znasz już właściwą przyczynę zmian, to wprowadź politykę optymalnych cen.

GfK Price Challenger:
- Testuje poziom akceptacji ceny produktu w środowisku konkurencyjnym
- Neutralny jeśli chodzi o różne wrażliwości cenowe
- Metoda ujednolicona w skali międzynarodowej
- Wiarygodnie określa idealny model cenowy oraz skorygowane progi cenowe
- Do-it-yourself: zdefiniuj własne scenariusze ceny, elastyczności, stopnie substytucji oraz możliwości optymalizacji waszego portofolio cenowego (przy zastosowaniu oprogramowania Windows)
- Dzięki technologii CAPI zapewnia szybko otrzymywane, wysokiej jakości dane, prezentowane w przyjazny dla użytkownika sposób
- Umożliwia elastyczność w modelowaniu własnej struktury cenowej (10-12 etapów cenowych dla jednego produktu)

Style życia
Międzynarodowa standardowa segmentacja psychograficzna

Style życia to badanie, które opisuje jacy jesteśmy, czym się kierujemy, jak spędzamy czas wolny, co i dlaczego kupujemy. Badanie charakteryzuje bardzo “jakościowe” nastawienie na zrozumienie konsumenta. Umożliwia spojrzenie na bardzo szerokie spektrum postaw, przekonań i zwyczajów, wartości osobistych i społecznych, zachowań konsumenckich, oczekiwań oraz aspektów socjo-demograficznych.
- Bazuje na ogólnoeuropejskim projekcie Euro Socio Styles realizowanym w całej Europie Zachodniej.
- Realizowane między innymi w Polsce badanie pozwala operować na tych samych segmentach w całej Europie Centralnej i Wschodniej. Analizuje wzorce zachowań, filozofię życiową i motywacje tworząc poszczególne typologie, które dokładnie charakteryzują różne style życia poszczególnych grup społecznych. Wyróżnione segmenty są dobrze zdefiniowane, opisane i stabilne w czasie.
- Projekt ten wyróżnia się na tle konkurencyjnych segmentacji tego typu swoją modułową konstrukcją. Podstawowa segmentacja składa się z trzynastu typów, które następnie można niemal dowolnie łączyć w większe segmenty. Standardowa segmentacja zawiera pięć takich dużych segmentów, zwanych mentalnościami.
- Dzięki modułowej strukturze istnieje możliwość połączenia segmentów bazowych w inny sposób, odpowiadający potrzebom konkretnego badanego tematu i konkretnej firmy, pozwalając jednocześnie na zachowanie zalet metody.
- Pozwala stosować stabilne w czasie segmenty o jednoznacznej charakterystyce.
- Narzędzie można dołączyć do dowolnego badania ilościowego.
- Segmentacja psychograficzna to tania i efektywna metoda kontroli strategii marketingowej.

GfK TARGET*POSITIONING


Narzędzie służące strategicznemu zarządzaniu marką w warunkach konkurencyjności wizerunków
Dostarcza podstawowych informacji związanych z pozycjonowaniem marki.
- Analiza stanu obecnego
- Pozycjonowanie nowych produktów
- Repozycjonowanie
- Rozszerzanie linii produktowych
- Decyzje związane z zestawem marek (Brand Umbrella)

Metodologia ta pozwala na rozwiązanie najbardziej istotnych problemów marketingowych:
- Jak odbierana jest moja marka jako osobowość i jakie kluczowe wartości ucieleśnia
- Jakie są czynniki sukcesu marki, na których powinno opierać się jej przyszłe pozycjonowanie
- Na których wymiarach wizerunku należy przeprowadzić repozycjonowanie mojej marki
- Jakie bariery motywacyjne mogły sprawić, że moja marka nie była dotychczas kupowana
- O jakie dodatkowe korzyści psychologiczne należy wzbogacić moją markę, aby wykorzystać przyszłe możliwości

GfK*TESI


GfK*TESI to symulacyjny test rynkowy, tzw. test półkowy („shelf test”), a w pełnej wersji - test produktu.
Test TESI posiada dwie wersje:
- TESI Penetration - wersja skrócona, jedynie prognoza penetracji produktu
- TESI Complete - pełna wersja, pozwala prognozować udział w rynku nowego produktu po upływie roku od jego wprowadzenia
TESI jest metodą badawczą, która umożliwia przewidywanie udziału w rynku jaki osiągnie po upływie roku od wprowadzenia produkt nowy, ewentualnie stary wprowadzony na nowo bądź rozwijający istniejącą już linię.

Prognoza opiera się na symulacji powtórzonego zakupu:
- realna sytuacja zakupu w „sklepie” z prawdziwymi pieniędzmi, obsługą, regałem sklepowym z produktami i kasą
- faza używania produktu w domu w celu jego oceny w porównaniu do konkurentów
- ocena słabych i mocnych stron produktu: porównanie parami z konkurentem, rangowanie atrybutów

Ponadto GfK* TESI dostarcza informacji na temat:
- przesunięcia kupujących (wskaźniki lojalności)
- stopnia lojalności (powtórne wprowadzenie)
- stopnia kanibalizacji (rozszerzenie linii)
- wyniki jakościowe: co się podoba - co się nie podoba
- charakterystyka kupujących i nie kupujących
- powody dla których nie kupują
- pozycjonowanie produktu (analiza czynnikowa)
- skuteczność reklamy
- ilość kupujących
- ilość kupowana
- zakup częsty czy okazjonalny
- powody zakupu

GfK* TESI jest badaniem ilościowym przeprowadzanym za pomocą wywiadów indywidualnych w studio. Jest realizowany na próbach celowych (konsumenci/ potencjalni konsumenci danej kategorii).

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 62 minuty

Typ pracy