rzecz. m, br. lm
dziedzina zajmująca się teorią prowadzenia działalności handlowej, promocyjnej i reklamowej.
Weronika pracuje w dziale marketingu (D. lp) dużej firmy, zajmującej się produkcją papieru. Jeszcze w liceum interesowała się marketingiem (N. lp) i dlatego po ukończeniu studiów na politechnice szybko dostała pracę w renomowanej firmie na stanowisku specjalisty ds. marketingu (D. lp, ident. w Ms. lp).
Źródło
W języku angielskim market oznacza rynek (w sensie ekonomicznym), a marketing, działanie na rynku.
Z języka angielskiego zaczerpnęliśmy więcej słów dotyczących kwestii handlowych i ekonomicznych, np.: consulting [wym. konsulting] – udzielanie porad, głównie w zakresie ekonomicznym; controling [wym. kontroling] – sprawowanie kontroli nad jakimś procesem; shopping [wym. szoping] (shop – sklep), zakupy zwłaszcza w dużych centrach handlowych.