Przydatność 65%

Zakład pogrzebowy - biznesplan

Autor:

BIZNESPLAN

Zakład Pogrzebowy
? Apokalipsa ?

STRESZCZENIE
1.Zakład Pogrzebowy ?Apokalipsa? będzie się zajmować produkcją i sprzedażą trumien oraz nagrobków, profesjonalnym przygotowaniem pochówków, organizacją obrzędów pogrzebowych oraz przyjęć. Zakład pogrzebowy będzie zapewniał fachowy pochówek z godnością i szacunkiem dla zmarłego. Nad całością pieczę sprawować będzie wykwalifikowana kadra stolarzy, kamieniarzy, grabarzy, kosmetyczek, kierowców konduktów pogrzebowych oraz muzyków wchodzących w skład orkiestry pogrzebowej ?Głos Apokalipsy?. Współpracujemy również z okolicznymi parafiami. W obrębie zakładu znajduje się kaplica.

2.Dane właścicieli- wspólników.
Właściciele- wspólnicy posiadają wykształcenie wyższe filozoficzne. Są członkami Międzynarodowego Stowarzyszenia Eschatologów.

3.Rodzaj działalności: działalność usługowo- handlowa.

4. Biuro umieszczone jest bardzo korzystnie. W okolicy znajduje się krematorium, prosektorium oraz cmentarz w bardzo malowniczej, spokojnej dzielnicy.

DZIAŁANIA MARKETINGOWE
reklama na terenie miasta, ulotki w kościołach i urzędach, billboardy,
rozpisanie ankiet wśród respondentów powyżej 60. roku życia odnośnie oczekiwań wobec charakteru pochówku,
reklama w telewizji, prasie i radiu,
strona internetowa: www.apokalipsa.com


CHARAKTERYSTYKA KLIENTÓW
Nasza oferta skierowana jest do szerokiego grona odbiorców. W przeciwieństwie do innych zakładów pogrzebowych zajmujemy się pochówkiem osób, które zmarły w różnych, niespodziewanych okolicznościach:
samobójcy,
dzieci do lat 3,
ofiary tragicznych/ masakrycznych wypadków,
ofiary klęsk żywiołowych.

KONKURENCJA
Inne zakłady pogrzebowe, które w swojej ofercie mają organizację pochówków.

CENA
Konkurencyjna wobec oferty innych zakładów pogrzebowych ze względu na niskie koszty produkcji nagrobków oraz zorganizowany mechanizm urządzania pochówków.

ORGANIZACJA FIRMY
lokal- powierzchnia użytkowa 120 m?, cena wynajmu raz z placem oraz halą produkcyjną o powierzchni 400 m?- 3 000 zł,
wyposażenie informatyczne- komputer, sieć telefoniczna- 2 000 zł,
pracownicy- 5 współwłaścicieli, 50 pracowników (kamieniarze, stolarze, grabarze, kosmetyczki, kierowcy, sekretarka, monterzy, muzycy, księża)- 75 000 zł,
korzystanie z profesjonalnego biura rachunkowego, firmy sprzątającej, firmy ochroniarskiej- 3 000 zł
razem: 83 000 zł

PLAN FINANSOWY
1.Koszty uruchomienia działalności gospodarczej:
wpis do rejestru- 250 zł,
opłaty skarbowe (NIP, REGON, odpowiednie rejestracje w urzędach)- 200 zł,
opłata za otwarcie rachunku bankowego- 30 zł,
pieczątki- 100 zł,
certyfikat- 300 zł,
2.Wyposażenie biura i hal fabrycznych- meble, materiały biurowe, sprzęt biurowy, dewocjonalia, wieńce, kadzidła, stojaki na trumny, lodówki, atomowy piec krematoryjny najnowszej generacji, stolarka, marmur, granit, lastrik)- 50 000 zł,
3.Wyposażenie pracowników: ubiory reprezentacyjne, instrumenty muzyczne: 2 000 zł,
4.Samochód: 2 dodge caravan, 1 melex- 3 000 zł,
5.Ubezpieczenie majątkowe- 5 000 zł,
6.Czynsz za lokal, plac, halę oraz użytkowanie biura przez pierwszy miesiąc- 3 000 zł,
7.Reklama na początek działalności- 1 000 zł,
8.Płace za pierwszy miesiąc działalności- 75 000
razem: 139 880 zł

KOSZTY MIESIĘCZNE PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI
1.Czynsz i opłaty związane z wynajmowaniem lokalu, placu, hali fabrycznej- 3 000 zł,
2.Płace i narzuty na płace- 80 000 zł,
3.Koszty materiałów- 50 000 zł,
4.Telefon, Internet- 3 000 zł,
5.Koszty reklamy- 1 000 zł,
6.Koszty samochodów- 3 000 zł,
razem: 140 000 zł

ZYSKI

przykładowo
KOSZT 1 NAGROBKA MARMUR
materiał- 5 000 zł,
robocizna- 500 zł,
grawerowanie- 300 zł,
razem: 5 800 zł

SPRZEDAŻ 1 NAGROBKA MARMUR
nagrobek- 5 800 zł,
organizacja pochówku- 2 000 zł
zysk: 3 200 zł,
razem: 11 000 zł

Aby pokryć koszty pierwszego miesiąca działalności:
139 880 zł 140 000 zł = 279 880 zł,
przykładowo należy sprzedać nagrobków marmurowych:
279 880zł / 11 000 zł = 26

CZYNNIKI RYZYKA I POWODZENIA- ANALIZA DOW JONES INTERNATIONAL
1.Mocne strony przedsięwzięcia:
oryginalność oferty,
niewysokie koszty,
dobra znajomość branży przez właścicieli,
wykwalifikowana kadra,
2.Szanse:
duże poszanowanie wśród społeczeństwa dla zakładów pogrzebowych zajmujących się również organizacją pochówków,
stały popyt na tego rodzaju usługi,
3.Słabe strony przedsięwzięcia:
przedsiębiorstwo ma mało zachęcający charakter usług,
4.Zagrożenia:
duża konkurencja,
zubożenie społeczeństwa,
ewentualne opóźnienia związane z produkcją nagrobka czy organizacją pochówku może podważyć zaufanie do firmy.

HARMONOGRAM
1.W pierwszym miesiącu działalności załatwienie formalności związanych z zakładaniem firmy.
2.Zbieranie zamówień od zaraz.
3.Pierwsze pół roku- rozkręcenie firmy, rozreklamowanie w branży.
4.Po pół roku pełen asortyment i stałość zamówień.

ZAŁĄCZNIKI
1.Dane właścicieli.
2.Uprawnienia właścicieli.
3.Rekomendacja kadry.
4.Zezwolenia.
5.Wyciąg rejestracji w Krajowym Rejestrze Przedsiębiorców.

Przydatna praca?
Przydatna praca? tak nie 29
głosów
Poleć znajomym

Serwis Sciaga.pl nie odpowiada za treści umieszczanych tekstów, grafik oraz komentarzy pochodzących od użytkowników serwisu.

Zgłoś naruszenie
JAK DOBRZE ZNASZ JĘZYK ANGIELSKI? x ads

Otrzymałaś kupon na darmowe lekcje angielskiego.

3 MIESIĄCE NAUKI MOŻESZ MIEĆ GRATIS.
Odbierz kupon rabatowy