Przydatność 65%

Zabawy i gry orientacyjno-porządkowe

Autor:

Zabawa 1

Uczenie dzieci ustawienia w szeregu, dwuszeregu, w rzędzie oraz dzielenia się na grupy i ustawienia się w kolumnie. Przeliczanie dzieci(rodzaje).

Zabawa 2

Pająk i muchy
Liczba uczestników-dowolna
Boisko-dowolne
Przybory-zbędne
Ustawienie-luźna gromadka
Przebieg zabawy- Dzieci biegają w luźnej gromadce naśladując bzykaniem i brzęczeniem latające muchy. Na sygnał słowny-?pająk?- zastygają w bezruchu, jedno zaś z nich lub nauczyciel-pająk wychodzi na łowy i mijając ?nieżywe muchy?, śledzi czy ktoś z nich nie porusza się. Jeżeli muchy poruszają się pająk zabiera je do swojej sieci (miejsce z boku pola zabawowego). Po złowieniu muchy i odprowadzeniu jej do sieci pająk zatrzymuje się tam chwilę, a w tym czasie muchy znowu swobodnie fruwają.
Uwaga-Nie należy przedłużać czasu bezruchu. Lecz zwracać uwagę, aby dzieci w tym momencie zachowały pełny spokój, ciszę i skupienie.

Zabawa 3

Dzieci do domu-dzieci na spacer
Liczba uczestników-dowolna
Boisko-dowolne
Przybory-zbędne
Ustawienie-luźna gromadka, przy czym każdy z uczestników zabawy staje przy jakimś przedmiocie (kamień, krzak itp.), czyli w ?domu?.
Przebieg zabawy-Na zawołanie ?dzieci na spacer? wszystkie rozbiegają się po boisku. W czasie, gdy swobodnie biegają, prowadzący woła ?dzieci do domu!?. Na to polecenie dzieci zajmują jak najszybciej i jak najciszej swoje domki, przy czym przybierają w nich określoną przez prowadzącego pozycję, np. siadają skrzyżnie. Po pewnej chwili prowadzący ponownie woła: ?dzieci na spacer?. Wybiegają one wówczas na boisko i zależnie os tego, jakie polecenie wyda prowadzący, spacerują parami, trójkami itp.
Uwaga-Zarówno w domkach, jak też na boisku dzieci powinny zachowywać się spokojnie, cicho i karnie. Nie należy zbyt przetrzymywać ich na spacerze, ani też w domkach. Zabawę powinno się prowadzić raz w ciągu lekcji i tylko wtedy, gdy prowadzący chce w najszybszym czasie uspokoić dzieci.

Zabawa 4

Zagubiony kotek
Liczba uczestników-dowolna
Boisko-niewielkie
Przybory-zbędne
Ustawienie-siad w kole
Przebieg zabawy-Siedzące w kole dzieci opuszczają główki, jedno z nich miauczy cichutko, podczas gdy drugie wsłuchując się w głos ?zagubionego kotka? stare się je znaleźć. Pozostałe dzieci zachowują się cichutko. Odnaleziony kotek idzie na miejsce szukającego, ten zaś siada wśród innych w kole. Jeśli kotek nie zostanie znaleziony, można wyznaczyć innego. Szukający za każdym razem wychodzi poza obręb siedzących, aby mogli wybrać zagubionego kotka.

Przydatna praca?

Następna strona: 1 2 3 Następna Pokaż wszystko

Przydatna praca? tak nie 103
głosów
Poleć znajomym

Serwis Sciaga.pl nie odpowiada za treści umieszczanych tekstów, grafik oraz komentarzy pochodzących od użytkowników serwisu.

Zgłoś naruszenie