Przydatność 60%

Konspekt lekcji języka angielskiego w I klasie gimnazjum- personal pronouns, "be" positive

Autor:

Małgorzata Kobińska
Nauczyciel języka angielskiego
w Zespole Szkół w Serokomli

SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Klasa: I gimnazjum
Szkoła Zespół Szkół w Serokomli
Czas: 45 min.

Temat: Grammar – personal pronouns, “be” positive

Cel główny:
Uczeń zna zaimki osobowe oraz odmianę osobową czasownika „być”,

Cele operacyjne:
- uczeń poznaje zaimki osobowe,
- uczeń potrafi umieścić zaimki osobowe w tekście,
- uczeń poznaje odmianę czasownika „być”,
- uczeń potrafi umieścić osobowe formy czasownika „być” w tekście,
- uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
- uczeń doskonali mówienie,
- uczeń poprawnie zapisuje stosowane w czasie lekcji wyrazy, wyrażenia oraz zwroty,
- uczeń rozumie pisemne polecenia,

Formy pracy:
- indywidualna,

Metody:
- lingwistyczne (komunikatywne),
- podające (objaśnienia),
- praktyczne,

Środki dydaktyczne:
podręcznik - Connections 1, zeszyt ćwiczeń - Connections 1, płyta CD, tablica,

Przebieg lekcji:

Tok lekcji oraz Czynności ucznia

1. Przywitanie, sprawdzenie obecności,

2. Sprawdzenie pracy domowej (u każdego ucznia w czasie trwania lekcji),

3. Warm-up – rozgrzewka językowa - Uczniowie przypominają sobie zwroty dotyczące urodzin.

4. Zapoznanie uczniów z tematem lekcji - Uczniowie zapisują temat lekcji do zeszytu.

5. Zad. 4/11 - Uczniowie szukają wyrazów z tabelki w dialogu z zad. 1/10, tłumaczą odnalezione wyrazy, mówią, czy mają liczbę pojedynczą czy mnogą.

6. Zad. 5/11 - Uczniowie uzupełniają tabelkę wyrazami z historii.

7. Wyjaśnienie form skróconych czasownika „be”. - Uczniowie zapisują do zeszytu skrócone formy osobowe czasownika „be”.

8. Zad. A/11 - Uczniowie powtarzają zwroty za lektorem z płyty.

9. Zad. B/11 - Uczniowie powtarzają zwroty za lektorem z płyty.

10. Zad. 7/11 - Uczniowie przepisują zdania ze skróconą lub zwykłą formą czasownika „be”.

11. Zad. 8/11 - Uczniowie uzupełniają zdania odpowiednią formą czasownika „be”, wedle wskazówek lektora z płyty.

12. Zad 1/119 - Uczniowie uzupełniają ćwiczenie czasownikiem „be”.

13. Praca domowa, objaśnienie
Zad. 6/9 – pisanie zdań z formami skróconymi,
Zad. 7/9 – wpisywanie zaimków osobowych oraz skróconych form czasownika „be”,
Zad. 8/9 – uzupełnianie zdań,
Zad. 9/9 – wpisywanie wyrazów do odpowiednich kolumn,

14. Podsumowanie - Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące tematu lekcji,

15. Ocena pracy uczniów

16. Zakończenie zajęć

Przydatna praca?
Przydatna praca? tak nie 66
głosów
Poleć znajomym

Serwis Sciaga.pl nie odpowiada za treści umieszczanych tekstów, grafik oraz komentarzy pochodzących od użytkowników serwisu.

Zgłoś naruszenie
JAK DOBRZE ZNASZ JĘZYK ANGIELSKI? x ads

Otrzymałaś kupon na darmowe lekcje angielskiego.

3 MIESIĄCE NAUKI MOŻESZ MIEĆ GRATIS.
Odbierz kupon rabatowy