profil

Przykłady różnorodnych usług (szczególnie rekreacyjno – kulturalnych) w wybranych trzech hotelach ***

poleca 85% 419 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Podaj przykłady różnorodnych usług (szczególnie rekreacyjno – kulturalnych) w wybranych trzech hotelach ***

Granicy między usługami uzupełniającymi a dodatkowymi nie da się ściśle określić. Jest bowiem związany z rodzajem i charakterem zakładu hotelarskiego oraz jego kategorią. To co dla jednego zakładu jest usługą podstawową dla innego może stanowić przedmiot usług dodatkowych. Każdy obiekt posiadający określoną kategorię świadczy usługi dodatkowe zgodnie z wymaganiami zawartymi w przepisach prawnych. Ostatnio mamy do czynienia ze wzrostem wymagań odnośnie oferty usługowej zarówno pod względem różnorodności, jakości jak również dostępności ekonomicznej. W poszczególnych zakładach hotelarskich mogą być świadczone następujące usługi:

·
Wynajem pokoi hotelowych – z usługą tą wiążą się takie usługi cząstkowe jak: usługi recepcji (budzenie), usługi informacji, gastronomii (posiłki do pokoi), usługi pralni, stawienie do dyspozycji gości urządzeń i wyposażenia pokoi.
·
Prowadzenie w określonym zakresie i rodzaju działalności rozrywkowej np. dyskotek, zespołów muzycznych, kabaretów, rewii itp.
·
Zespół typowych usług bieżąco realizowanych przez hotel, czyli usługi portierów, bagażowych, bojów hotelowych, przechowalniach bagaży, czyszczenie, pranie, prasowanie garderoby i bielizny, usługi telekomunikacyjne, rezerwowanie miejsc hotelowych w innych hotelach, wynajem samochodów z kierowcą lub bez, wymiana walut, organizowanie w ramach własnych lub za pośrednictwem biur podróży wycieczek lokalnych, transferów wycieczek krajoznawczych, załatwianie biletów komunikacyjnych, imprezowych, udzielanie informacji turystycznej, wykonywanie innych zleceń klienta.
·
Działalność usługowa różnych punktów handlowych i usługowych na terenie hotelu np. zakłady fryzjersko-kosmetyczne, sklepy z pamiątkami, kwiaciarnie, kiosk z prasą, punkty handlowe z określonym rodzajem towaru np. galerie obrazów, sklepy z biżuterią, odzieżą itp.
·
Świadczenie usług umożliwiających podróżnym zapewnienie swobodnego odpoczynku np. zapewnienie opieki nad dziećmi, atrakcyjne programy turystyczne lub rekreacyjne dla całych rodzin lub dzieci.
·
Wynajem miejsc garażowych i parkingowych jak również usługi warsztatów naprawczych, myjni, stacji benzynowych, sprzedaż map, informatorów.
·
Wynajem sal i urządzeń do odbycia kongresów, konferencji, szkoleń, równocześnie z tą usługą występuje kompleksowa obsługa konferencji (np. tłumaczenia, pisanie protokołów, wynajem sprzętu)
·
Usługi o charakterze sportowo-rekreacyjnym, baseny zamknięte i otwarte, sauny, sale do uprawiania gimnastyki, tereny do golfa, tenisa, siatkówki, kręgielnie, zagospodarowane i urządzone plaże, wynajem rowerów, koni itp.
·
Wynajem sprzętu, urządzeń rekreacyjnych np. sprzętu wędkarskiego itp.

Świadczenia kulturalno-rozrywkowe:
- zakład hotelarski zwłaszcza położony w miejscowości wypoczynkowej dba o racjonalne i atrakcyjne wykorzystanie czasu wolnego swoich gości (gabinety odnowy biologicznej, siłownie, baseny itp.)
- ważne jest także właściwe zagospodarowanie otoczenia hotelu (miejsca do spacerów, place zabaw, własne plaże, wypożyczalnie sprzętu rekreacyjnego
- zakład hotelarski może prowadzić własne zajęcia turystyczno-krajoznawcze oraz rozrywki kulturalne
- ważna jest także właściwa praca informacji turystycznej, która informuje gości o wydarzeniach kulturalnych itp.

Hotel świadczy usługi dobrej jakości, jeżeli w pełni spełnia bądź też przekracza oczekiwania gości. Wiele hoteli popełnia fundamentalny błąd zakładając, że doskonale wie, jakie są oczekiwania ich klientów.
Kierując się takim sposobem myślenia hotel nie dość, że nie pozyskuje nowych gości to jeszcze traci tych, którzy z jego usług przez jakiś czas korzystali. Każdy hotel ma w różny sposób przygotowane oferty dodatkowe i towarzyszące.
Zależy to do rodzaju, jakie ma zamiar prowadzić rodzaje usług, w jakim zakresie, pod kątem jakich gości a to wszystko zależy od marki i rodzaju hotelu.

· Oferty usług świadczonych przez hotel Marina w Gdańsku to:

- Pranie wodne, chemiczne, prasowanie - torby do brudnej bielizny i odzieży. Na życzenie gościa można również dostarczyć do pokoju żelazko i deskę do prasowania.
-Dodatkowe wyposażenie - jeśli gość ma dodatkowe prośby dotyczące specjalnego ścielenia łóżek, dodatkowych poduszek, ręczników, przyborów toaletowych etc. Prosi się o kontakt z recepcją
-Budzenie - w celu zamówienia budzenia prosi się o kontakt z recepcją
-Wiadomości i korespondencja będą dostarczane do pokoju natychmiast po ich otrzymaniu
-Usługi kurierskie - mogą być zlecane w recepcji
-Rezerwacja biletów - w celu zarezerwowania biletów: lotniczych, na imprezy kulturalne i innych, należy kontaktować się z recepcją. Dostępne są informacje na temat aktualnie odbywających się wydarzeń kulturalnych w regionie
-Zamawianie TAXI - zleca się recepcji
-Kantor wymiany walut -znajduje się w recepcji hotelu

Do dyspozycji gości jest zaplecze rekreacyjne-kulturalne: ogrody, plac zabaw dla dzieci, boiska, 2 pełno wymiarowe korty tenisowe, centrum rekreacji z basenem, brodzikiem, sauną, solarium i gabinetem masażu. Kasyna i dyskoteki. Wypożyczalnia leżaków i rowerów. Organizowane są: wycieczki dla uczestników imprez – zwiedzanie Trójmiasta i okolic, rejsy łodziami motorowymi, katamaranem po zatoce Gdańskiej, imprezy we własnych ogrodach (grillowanie, gry i zabawy zręcznościowe, gry strategiczne), stylizowane imprezy. Gościom indywidualnym proponuje się pakiety wakacyjne (z nauką windsurfingu, gry w tenisa), ze specjalną ofertę kuracyjną. Hotel oferuje parking strzeżony, 2 garaże, stoisko z prasą, salon fryzjerski, gabinet kosmetyczny.

· Oferty usług świadczonych przez hotel Kasprowy Zakopane to:

- zaplecze rekreacyjne: tuż obok hotelu znajdują się dwa nowoczesne wyciągi krzesełkowe na Gubałówkę. Zimą służą narciarzom, latem umożliwiają spacer Pogórzem Gubałowskim. W sezonie letnim przed hotelem jest czynne kąpielisko z podgrzewaną wodą, dostępne ścieżki do joggingu oraz ścieżki rowerowe, plac zabaw dla dzieci
- atrakcje turystyczne to: Kompleks Skoczni Narciarskich, Muzeum Tatrzańskie im. dr Tytusa Chałubińskiego, Tatrzański Park Narodowy, ulica Kościeliska z zabudowaniami drewnianymi i Starym Kościółkiem, Zabytkowy Cmentarz na Pęksowym Brzyzku.

- w sezonie zimowym przechowalnia sprzętu narciarskiego
- dostępny basen i brodzik dla dzieci
- bezprzewodowy Internet (HOT SPOT)
- informacja turystyczna w recepcji
- kącik czytelniczy
- materiały informacyjne o mieście/regionie dostępne w recepcji
- pokój zabaw dla dzieci
- skrytki depozytowe w recepcji
- wymiana walut w recepcji hotelu
- budzenie - kontakt z recepcją

Oferty usług świadczonych przez hotel Mrongovia Resort & Spa:

- zaplecze rekreacyjne to: hotel położony nad jeziorem, w pobliskich lasach wytyczone trasy do joggingu oraz ścieżki rowerowe, hotel z unikalnym centrum wypoczynku, odnowy biologicznej, urody, relaksu i fitnessu, latem jest także do dyspozycji wypożyczalnia sprzętu wodnego, basen z prywatna plaża i brodzikiem dla dzieci, jacuzzi, sauna fińska, siłownia, przechowalnia sprzętu,

Hotel Mrongovia oferuje również SPA czyli:
· gabinety kosmetyczne
· gabinety masażu
· sauny
· solaria
· łaźnie parową
· basen mineralny z solami z Morza Martwego

- hotel oferuje dyskotekę/ klub nocny
- kącik czytelniczy
- możliwość skorzystania z komputera
- plac zabaw dla dzieci
- pokój zabaw dla dzieci
- skrytki depozytowe w recepcji
- materiały informacyjne o mieście/regionie dostępne w recepcji

- atrakcje turystyczne to: w okolicach miasta warto zobaczyć Bazylikę w Św.Lipce, Kwaterę Hitlera w Gierłoży, Zamek Biskupów Warmińskich w Reszlu, Park Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie, Puszczę Piską oraz szlak kajakowy - Krutyń.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 6 minut

Typ pracy