profil

Biznesplan firmy spółki elektronicznej Pol-Elektro.

poleca 90% 105 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

INFORMACJE O FIRMIE
Nazwa firmy: Firma Elektroniczna Pol Elektro Spółka z o.o.
Właściciel: Robert Darkowski
Adres: ul. Lipowa 18, 26-024, Lublin
Telefon: 0(81) 532-90-22, 505617261
E-mail: [email protected]
Rachunek bankowy: Bank PeKaO S.A. VI Oddział w Lublinie, 13 8163 1738 6666 3929 8732 3813
Regon: 83728382930776
NIP: PL 8472842210

KRÓTKI OPIS DZIAŁALNOŚCI
Nasza firma na międzynarodowym rynku działa już od 1993 roku. Zajmujemy się głównie detaliczną sprzedażą sprzętu radiowo - telewizyjnego, komputerowego, telekomunikacyjnego, fotograficznego.
Nasze produkty są najwyższej jakości, konkurują nawet z największymi zagranicznymi firmami o bardzo dobrej reputacji.
Spółka została zawarta na podstawie umowy pisemnej i zobowiązania się do prowadzenia wspólnej działalności gospodarczej, między:
- panem Ryszardem Andrzejewskim (wykształcenie wyższe techniczne),
- panem Piotrem Marcem (wykształcenie wyższe techniczne),
- panem Adamem Ostrowskim (wykształcenie średnie techniczne),
- panem Andrzejem Wawrykiewiczem (wykształcenie średnie techniczne), a
panem Robertem Darkowskim (wykształcenie wyższe techniczne).

STRESZCZENIE :
1 - Opis działalności
1.1 - Opis produktów
1.2 - Działalność

2 - Charakterystyka firmy
2.1 - Położenie firmy
2.2 - Personel
2.3 - Budżet firmy, wyposażenie

3 - Atuty firmy
3.1 - Czym się różnimy od innych firm
3.2 - Cele firmy, misja

4 - Cel napisania biznesplanu
4.1 - Potrzeby firmy
4.2 - Reklama firmy

5 - Analiza rynkowa S.W.O.T.
5.1 - Mocne strony firmy
5.2 - Słabe strony firmy
5.3 - Szanse firmy
5.4 - Zagrożenia

6 - Plan marketingowy

7 - Jak poradzić sobie z zagrożeniami

1 - OPIS DZIAŁALNOŚCI

1.1 - Opis produktów
Sprzęt :
radiowo - telewizyjny :
- radia
- magnetowidy
- odtawarzacze DVD
- kina domowe
- głośniki, subwoofery
- telewizory CRT i LCD
- odtwarzacze CD, magnetofony kasetowe,


komputerowy :
- komputery, notebooki
- klawiatury, myszki
- napędy CD/DVD
- głośniki
- urządzenia VoIP
- wszelkiego rodzaju akcesoria komputerowe


telekomunikacyjny :
- telefony komórkowe, stacjonarne
- karty pamiięci GSM do telefonów
- wszelkiego rodzaju akcesoria komórkowe


fotograficzny :
- aparaty cyfrowe, analogowe
- statywy do kamer, aparatów
- karty pamięci
- ładowarki do akumulatorów AA/AAA

1.2 - Działalność
Pol Elektro jest wiodącym producentem sprzętu technicznego o zasięgu globalnym. Należymy do prominentów w produkcji komputerów i cyfrowych aparatów fotograficznych. Oferujemy szeroki asortyment elastycznych rozwiązań w celu zaspokojenia potrzeb ery technologii sieciowych. Nasze produkty są najwyższej jakości.
Staramy się zadowolić nawet najbardziej wymagającego klienta i udaje nam się to. Nasze statystyki wskazują fakt, iż jesteśmy coraz bardziej doceniani, szanowani, nasze logo zna już ponad 80% społeczeństwa polskiego. Popyt na nasze produkty w ciągu ostatnich 5 lat wzrósł o połowę. Aby spełnić coraz bardziej wyrafinowane wymagania klientów oraz sprostać narastającemu popytowi na sprzęt techniczny, firma Pol Elektro znacząco rozbudowała swoją globalną sieć sprzedaży oraz usług. Nasza firma utrzymuje na całym świecie sieć obiektów produkcyjnych, która odzwierciedla dążenie firmy, aby "wykonywać odpowiednie produkty w odpowiednim miejscu" oraz "być użytecznym" dla lokalnych klientów.
W oparciu o koncepcję łatwej obsługi, której celem jest ułatwienie korzystania z zaawansowanych technologii, Pol Elektro ocenia swoje produkty i usługi z punktu widzenia klienta oraz wykorzystuje w nich wiodące innowacje technologiczne. Taka koncepcja projektowania urządzeń przyjaznych dla użytkownika jest odzwierciedlona we wszystkich naszych produktach i usługach. Cyfrowe technologie ulegają szybkim zmianom. Pol Elektro stale koncentruje się na nowych technologiach oraz bada nowe obszary wykorzystując swoje wyjątkowe możliwości w zakresie rozwoju technologii.

2 - CHARAKTERYSTYKA FIRMY

2.1 - Położenie firmy
Główna siedziba naszej firmy mieści się w Lublinie na ulicy Lipowej 18. Pracujący tam personel załatwia wszelakie formalności, zajmuje się także prowadzeniem statystyk oraz badaniem opinii klientow o nas (badanie za pomocą ankiet). Miejsce produkcji zaś mieści się we wsi Skieblewo (województwo podlaskie).
Stosujemy najnowocześniejsze środki produkcji, które nie przyczyniają się do zmian środowiskowych. Nie ma zatem obaw, że przez naszą działalność będziemy zatruwać środowisko naturalne.

2.2 - Personel
W dniu dzisiejszym nasz personel liczy ok. 500 osób. Są to pracownicy z wykształceniem minimum średnim technicznym. 20% pracowników to osoby ze średnim wykształceniem technicznym, a reszta - 80% posiada wyższe wykształcenie techniczne. W związku z rozszerzeniem działalności naszej firmy aktualnie posiadamy dwa wakaty.

2.3 - Budżet firmy, wyposażenie
Aktualnie nasz budżet wynosi 6 milionów zł, a wartość sprzętu do produkcji, materiałów, służbowych samochodów, budynków jest równa ok. 17 milionów.
Wyposażenie firmy :
- 7 samochodów firmy OPEL Vectra (rocznik 1996)
- 15 samochodów firmy Mercedes ML (rocznik 2002)
- 10 samochodów ciężarowych firmy Mercedes 1120 (rocznik 1999 i 2003)
- 2 budynki (jeden umiejscowiony w Lublinie, adres ul. Lipowa 18, drugi - produkcyjny umiejscowiony we wsi Skieblewo)
- maszyny do produkcji
- materiały do produkcji

3 - ATUTY FIRMY

3.1 - Czym się różnimy od innych firm
Nasza firma dzięki szerokiemu wachlarzowi usług różni się od innych firm. Trudnimy się produkcją różnego rodzaju sprzętu technicznego, począwszy od ładowarek akumulatorów, do kin domowych. Nasze towary są bardzo wysokiej jakości, ceny nie są zbytnio wygórowane, jak posiadają inne znane światowe firmy. Nam zależy na tym, aby każdy klient był zadowolony z naszych produktów, dlatego staramy się poznać prawdziwą i szczerą opinię każdego. W Lublinie jest grupa osób, która się właśnie tym zajmuje. Badają oni werdykt każdego konsumenta i wyciągają z tego wnioski tak, aby nasze funkcjonowanie było idealne i doskonałe pod każdym względem. Dodatkowo posiadamy serwis usług technicznych (zanjduje się w głównej siedzibie naszej firmy, w Lublinie.

3.2 - Cele firmy, misja
Głównym priorytetem naszej firmy jest respektowanie starego hasła "Klient nasz pan". Uważamy, iż tylko dzięki tej maksymie klient będzie zadowolony i my także. Dlatego systematycznie badamy opinie naszych nabywców po to, aby nasza firma szła do przodu, rozwijała się, a także była dobrze postrzegana na rynku. Chcemy, aby nasza firma została rozpropagowana na cały świat, tak, aby cudzoziemcy wiedzieli, że Polska jest też bardzo dobrze rozwiniętym krajem pod względem technologii. Mamy zamiar jeszcze w tym roku przyjąć do naszej firmy ok. 200 nowych osób (wyższe wykształcenie techniczne), po to, aby nasza firma była jeszcze bardziej doskonała i aby zapewnić pracę chociaż tak nielicznej garstce osób bezrobotnych. Chcemy być także liderem wśród producentów sprzętu elektronicznego na rynku krajowym.

4 - CEL NAPISANIA BIZNESPLANU

4.1 - Potrzeby firmy
Obecnie nasza firma jest w stadium bardzo szybkiego rozwoju, dlatego potrzebuje środków do żwawej i skutecznej progresji. Występujemy z prośbą o pomoc w realizacji naszej koncepcji do mBanku, aby został nam przydzielony kredyt w wysokości 550 tys. zł. Pieniądze te przeznaczymy na ukończenie budowy 3 gmachu naszej firmy w Warszawie przy ulicy Wiejskiej 23. Mamy zamiar utworzyć tam w jednym budynku firmowy market, w którym sprzedawane będą tylko nasze produkty oraz miejsce na załatwianie formalnośći i prowadzenia badań na nasz temat, aby dowiedzieć się jaka jest o nas opinia publiczna.

4.2 - Reklama firmy
Część pieniędzy z kredytu przyznanych nam przez mBank wyeksploatowalibyśmy na jeszcze skuteczniejszą autoreklamę. Mamy nadzieję, iż dzięki spotęgowaniu niewielkiego rozgłosu wzbudzilbyśmy większe zainteresowanie naszą firmą wśród konsumentów. Do tej pory udostępnionych nam było 500 billboardów, reklamowaliśmy się także w mediach (najczęściej Internet, potem radio i telewizja).
Dotychczas reklama była udostępniana przez :
- firmę billboardową AMS
- portal internetowy Wirtualna Polska oraz onet.pl, oraz prywatne strony internetowe
- telewizję Polsat, TVN
- radio WAWA, radio Zet, radio RMF-FM, radio Złote Przeboje, radio Eska, radio Lublin

5 - ANALIZA RYNKOWA S.W.O.T.

5.1 - Mocne strony firmy :
- niskie ceny
- szeroki asortyment produkcji
- sprawne zarządzanie
- najwyższa jakość produktów
- najnowocześniejsza technologia
- odpowiednio wykwalifikowana kadra

5.2 - Słabe strony firmy :
- niezbyt sprawne kanały dystrybucji
- nieproporcjonalna (mała) liczba pracowników

5.3 - Szanse firmy
- nowe segmenty na rynku krajowym
- otwarcie się rynków zagranicznych na polskie produkty
- dobre wskaźniki w gospodarce krajowej

5.4 - Zagrożenia firmy
- mocna pozycja zagranicznej konkurencji na polskim rynku
- niekorzystna polityka celna
- niż demograficzny
- aprecjacja złotówki ( spadek realnej wartości złotówki )

Otoczenie firmy jest sprzyjające. Otwierają się możliwości wejścia produktu na nowe segmenty na rynku krajowym.
Ponadto dobre wskaźniki w gospodarce krajowej prognozują korzystnie na przyszłość. Mimo sprzyjających warunków w otoczeniu występują w nim również zagrożenia. Najbardziej niepokojącym jest niekorzystna polityka celna, ponieważ firma Pol Elektro materiały produkcyjne sprowadza z zagranicy.

6 - PLAN MARKETINGOWY

Podstawowym celem strategicznym firmy jest stałe zwiększanie udziału w rynku. Za realizację tego celu odpowiedzialne są działania marketingowe, słowem dynamiczny a wręcz agresywny marketing, kreowany wszystkimi dostępnymi narzędziami na początku
kampanii reklamowej oraz stała przypominająca o produktach naszej firmy reklama w pozostałych cyklach kampanii.
Firma jest obecna w większości form przekazu - telewizja, radio, Internet. Innym z głównych celów strategicznych jest wejście na nowe obszary rynku krajowego. Cel ten realizowany jest poprzez systematyczne rozbudowywanie sieci dystrybucji i sprzedaży. Bardzo ważnym, wręcz kluczowym celem jest osiągnięcie i utrzymanie przez firmę pozycji lidera na rynku. W realizacji tego celu niezwykle istotne są formy przekazów reklamowych (produkty naszej firmy są wytwarzane z myślą o klientach w każdym wieku).
Duże znaczenie ma też budowanie zaufania u klientów. W tym celu firma przeznacza znaczące środki na różnego rodzaju badania, testy, ankiety, sondaże. Przede wszystkim zależy nam na dobru konsumenta.

7 - JAK PORADZIĆ SOBIE Z ZAGROŻENIAMI

P.S. od autora - to jeszcze nie koniec!
Niedługo dodam resztę

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 9 minut