profil

Reklama

poleca 85% 360 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

1. Reklama – jest instrumentem promocji i oznacza płatną, bezosobową formę komunikacji firmy z rynkiem.
2. Funkcje reklamy:- uświadamianie potrzeby- informowanie potencjalnego klienta o cechach charakterystycznych firmy, produktu lub usługi.- nakłanianie klienta do skorzystania z oferty.- przypominanie o istnieniu firmy, produktu lub usługi
3. Historia reklamy: plotka, druk, gazety, plakaty, radio, telewizja, media wspomagające.
4. AIDA – formuła, wykorzystywana przy określaniu celów reklamy oraz badania skuteczności reklamy.A – zwrócenie uwagi (attention)I – wywołanie zainteresowanie (interest)D – wzbudzenie chęci posiadania (desire)A – sprowokowanie odbiorcy do działania, najczęsciej kupna (action)
5. Podejmowanie decyzji o zakupie:- uświadomienie potrzeby- rozpoznanie sposobów zaspokojenia potrzeby- ocena możliwości wyboru (reguły decyzyjne)- zakup i jego ocenaReguła decyzyjna - szczegółowe rozpatrzenie za i przeciw istotnych cech produktu – wybór najlepszego z punktu widzenia analizowanych cech.Reguła satysfakcji - określenie minimalnych wymagań dotyczących określonej cechy lub cech produktu.Reguły leksykograficzne - wybór najistotniejszej cechy produktu, wybór produktu najwyżej ocenianego z punktu widzenia tej cechy.Decyje zakupu: nawykowa, nierutynowa, rozważna, impulsywna.
6. Segmentacja rynku (kryteria odnoszące się do konsumenta):
- czynniki psychologiczne: motywacja, postrzeganie, uczenie się, postawa, osobowość, styl życia.
- czynniki demograficzne i ekonomiczne: płeć, wykształcenie, zawód, dochód, miejsce zamieszkania.
- czynniki społeczne: rodzina, klasa społeczna, grupy odniesienia, kultura.
-Kryteria odnoszące się do produktu (wzorce konsumpcji):
-częstotliwość życia, lojalność wobec marki, posiadanie innych produktów.
-Warunki zakupu:
- rodzaj sklepu, częstotliwość zakupu, wielkość jednorazowego zakupu.
-Oferowane korzyści:
- wiedza o produkcie, dostrzeganie korzyści.
7. Budżet reklamy (czynniki wpływające na wysokość budżetu kampanii reklamowej – firma i rynek):
- Firma: wielkość obrotów, wiek firmy, sytuacja finansowa, lokalizacja, branża, faza cyklu życia produktów.
- Rynek: wielkość rynku, strategia rozwoju, struktura, charakterystyka klientów, charakter i siła konkurencji, zwyczaje i ograniczenia prawne, koszty realizacji i emisji reklamy.
- Koszt reklamy:
metody określające wysokość wydatków na reklamę:
- stały poziom wydatków na reklamę jako ustalony procent od sprzedaży
- wszystko, na co stać firmę
- ustalenia budżetu na podstawie wydatków konkurencji
- metoda zadaniowa
8. Nieuczciwa reklama:
- sprzeczna z przepisami prawa
- odwołująca się do uczuć klientów poprzez wywołanie lęku
- która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności poprzez nagabywanie w miejscach publicznych
- wprowadzająca klienta w błąd
9. Tworzenie reklamy:
- Mission – wybór celów – informuje, uświadamia
- Market – adresaci – segmentacja rynku, co za tym idzie, do kogo trafia
- Money – budżet – skąd wezmą się pieniądze na reklamę (pewien procent zysku)
- Message – dobór treści – funkcje reklamy, AIDA (etyka)
- Media – AIDA – za pomocą jakich mediów wprowadzimy reklamę na rynek.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 2 minuty