profil

Biznes pla firmy Ekologicznej, wywożącej śmieci

poleca 85% 263 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa.
Firma zostanie zarejestrowana 1 czerwca 2006 r jako spółka z ograniczoną odpowiedzialno-ścią dwóch właścicieli Rafała Mikołajczyka i Michała Rakowieckiego z zamiarem prowadze-nia działalności gospodarczej, czyli odbierania odpadów na terenach województwa lubuskie-go, na początek obejmie tereny podległe dwóm miastom, w trakcie rozwoju rozszerzy swój zasięg. Spółka uzyskała już zezwolenia na tę działalność, gdyż spełnia ustawowe warunki techniczno-proceduralne.
Działalność prowadzona będzie w pełnym zakresie związanym z gospodarką odpadami.
2. Cele i działania:
Realizacja naszych zadań będzie obejmowała:
wywóz śmieci
wywóz gruzu
wywóz innych odpadów pobudowlanych
utylizacja odpadów niebezpiecznych
Planujemy obsługę:
podmiotów gospodarczych z różnych branż i prowadzących działalność w róż-nej skali
niezorganizowane i zorganizowane osiedla mieszkaniowe, kwartały miast i osiedli
Działalność prowadzona będzie w oparciu o wszystkie decyzje uprawniające do prowadzenia działalności w zakresie obrotu odpadami niebezpiecznymi i nie niebezpiecznymi. W związku z tym realizować możemy wszystkie obowiązujące procedury, ze szczególnym uwzględnie-niem kart przekazania odpadu. Odebrane odpady wywożone będą z pewnością wyłącznie na legalnie działające składowiska odpadów. A nasza wysoko wykwalifikowana księgowość będzie wystawiała faktury i karty przekazania odpadów, dzięki czemu zapewnimy naszym klientom całkowite bezpieczeństwo w przypadku kontroli z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska.
Siedziba mieści się w Żarach.
Najważniejszym celem przedsiębiorstwa jest oczywiście zysk, ale ponadto bardzo ważne jest przedstawienie firmy jako przedsiębiorstwa, spełniającego oczekiwania klientów, dlatego ma szanse na pozyskanie odpowiedniej ilości klientów, rozwój, osiągnięcie dobrej pozycji na rynku.
3. Analiza otoczenia:
Liczba mieszkańców w województwie lubuskim wynosi 1023 tys. osób, na sam początek za-mierzamy objąć systemem gospodarowania odpadami 28% mieszkańców, którzy nie są ob-sługiwani. W celu poprawy planujemy wdrożyć kompleksowy program wywozu i gromadze-nia odpadów, który obejmie osady i pola biwakowe. W ramach programu przewidujemy bu-dowę w czterech punktach odpowiednio wyposażonych wysypisk sanitarnych.
Zastąpią one istniejące 35 wysypisk, które będą sukcesywnie zamykane i rekultywowane w sposób zabezpieczający wody podziemne i powierzchniowe przed zanieczyszczeniem.
Przewidujemy również budowę miejsca składowania niebezpiecznych odpadów przemysło-wych. Oczywiście mamy nadzieję na to, że nasza ciekawa i innowacyjna oferta zainteresuje tych, którzy albo nie są zadowoleni ze świadczenia usług innych firm bądź, dla, których ko-rzystanie z naszych działań wyda się dla nich korzystniejsze, bo stawiamy na:
Jakość i bezpieczeństwo
Klienci i personel
Konkurencję i renomę
Przyszłość
4. Konkurencja
W województwie lubuskim jest 21 firm prowadzących działalność związaną z gospodarowa-niem odpadów. Natomiast w okolicach miast, w których zamierzamy zacząć naszą działal-ność są tylko 3 firmy. Po przyjrzeniu się im można stwierdzi, iż aż dwie z nich posiadają bar-dzo zaniżony cennik usług, dlatego dużo potencjalnych klientów skarży się na jakość ich wy-konywania. Tylko jedna firma ma dość wygórowane ceny, a zatem stawia na zadowolenie klientów, firma ta cieszy się dobrą opinią i prestiżem. Według badań miejscami, w których jest największe zapotrzebowanie na wywozy odpadów są okolice Nowej Soli oraz Żarów. Poza tym badania dowiodły również, że najczęściej występuje przed różnymi świętami i z roku na rok ciągle rośnie.

5. Cele krótkoterminowe:
Opanowanie rynku w okolicach Nowej Soli i Małomic
Osiągnięcie minimalnego zysku
Spełnianie wszystkich wymogów bezpieczeństwa i ekologii
Rozpowszechnianie ofert naszych usług
Promowanie przedsiębiorstwa.
Cele długoterminowe:
Rozszerzenie naszej działalności na cały kraj, otwarcie filii przynajmniej w kilku miastach wojewódzkich
Stanie się renomowaną, wysoko cenioną firmą.
6. Plan marketingowy
USŁUGI:
Przedsiębiorstwo nasze prowadzi dokładną analizę dotychczasowo działających firm. Mamy nowe pomysły, które zamierzamy wykorzystać w czasie funkcjonowania naszego przedsię-biorstwa. Jak już wcześniej wspomnieliśmy pragniemy, by efekty świadczenia naszych usług były owocne.
CENA:
W naszym założeniu jest przyjęcie strategii stosowania cen umiarkowanych, odpowiednich do średnich cen tej branży oraz ustalane będą metodą popytową.
Naszym zamierzeniem jest przyciąganie klientów atrakcyjnością oferowanych usług, a nieza-niżoną ceną.
DYSTRYBUCJA:
Nawiążemy współpracę z firmami o dużym zapotrzebowaniu, pomoże nam to wejść na rynek. Wprowadzimy także inne elementy niż konkurencja np. posiadanie własnej bazy lokalowej oraz samochodów serwisowych. Na pewno odróżni nas to od innych i może w ten sposób zachęcimy do współpracy różne instytucje czy firmy.
PROMOCJA:
W najbliższym czasie chcielibyśmy przeprowadzić kampanię promocyjną. Jej celem będzie wykreowanie wizerunku naszej firmy, jak również usług, które znajdują się w naszej ofercie oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców.
Wykorzystane zostaną następujące narzędzia promocyjne:
Rozwieszanie plakatów na terenie województwa z podstawowymi informacjami o firmie
Rozdawanie ulotek
Przekonywanie mieszkańców o potrzebie i słuszności wprowadzenia naszych usług oraz o walorach i wyjątkowości naszej działalności
Publikacja w Internecie
(Na samym początku nie stawiamy na reklamy telewizyjne czy radiowe, gdyż są to wysokie koszty, a na to będziemy sobie mogli pozwolić po spełnieniu naszych oczekiwań, mając na-dzieję, że klienci po prostu przekonają się o naszej efektywności i sami też w znacznym stop-niu rozpowszechnią nasza markę).
BUDŻET MARKETINGOWY:
Pojemniki na śmieci 2.000zł
Ubrania ochronne 1.200zł
Materiały pomocnicze 1.500zł
Koszty promocji 4.000zł
Koszty badań marketingowych 2.000zł
Kursy (uprawnienia dla kierowców) 6.000zł
2 maszyny 57.600zł
6 samochodów marki „STAR” 30.000zł
Paliwo 15.000zł
Wynagrodzenia ok.25.300zł
Koszty utrzymania lokalu ok. 500zł za m-c
Ubezpieczenia: 75zł/os (1575zł)
Zakup i zabezpieczenie powierzchni 1000 m2 przed dostaniem się zanieczyszczeń – ok. 20.000zł
Koszty spłaty pożyczki + odsetki: 4,458zł
Koszty ogółem: ok. 170.00 zł
7. Analiza SWOT
a) Słabe strony firmy:
Brak doświadczenia w prowadzeniu takiego rodzaju działalności,
Być może zbyt małe nakłady pieniężne na reklamę i promocję,
Brak współpracy niektórych znaczących
b) Mocne strony firmy:
Działalność na obszarach, w których klienci chcieliby świadczenia usług innych firm, niż już istniejące,
 Atutami naszej firmy jest to, iż firma posiada własną bazę lokalową oraz samochody serwisowe. Mobilność naszej firmy z uwagi na powyższe atuty jest znacząca, co odróżnia nas od konkurencji,
Wysoka jakość świadczonych usług w korzystnej cenie,
Spełnianie wymogów bezpieczeństwa i ekologii,
Dobre zaplecze kierownicze
c) Zagrożenia:
Silna konkurencja,
Pojawiająca się nowa konkurencja,
Wolno rozprzestrzeniająca się reklama i w efekcie popularność firmy,
Możliwość nie zaakceptowania ofert firmy,
Wysokie koszty.


d) Szanse:
Rosnąca ilość ludzi stawiająca na jakość świadczonych dla nich usług, jak i na cenę,
Ciekawe oferty,
Dobrze wykwalifikowany personel reprezentujący firmę, który wykonuje swoją pracę:
- wydajnie
- efektywnie
- rzetelnie
Innowacje ekologiczne, zapewniające:
- minimalizacja zagrożenia środowiska naturalnego,
- udział przedsiębiorstwa w rynku,
- pozyskiwanie klientów.
- zapewnienie atrakcyjności przedsiębiorstwa na rynku pracy,
- znajomość dużej liczby mieszkańców tych terenów,
- od początku swojej działalności postawimy na solidną obsługę w oparciu o korzystne ceny.
8. Plan zatrudnienia
a. Struktura zatrudnienia wg stanowisk i płace zasadnicze:
1dyrektor (wspólnik) – 3.500zł
1 kierownik wszystkich działów (wspólnik) – 3.000zł
3 kierowców – 1.000zł
12 pracowników fizycznych – 1000zł
1 sekretarka – 1.000zł
1 główna księgowa – 2.000zł
2 pracowników na umowę zlecenie – od 300zł do 500zł za 1 zlecenie
b. Struktura zatrudnienia wg wykształcenia:
osoby z wykształceniem wyższym: 5 osoby
osoby z wykształceniem średnim: 4 osoby
osoby z wykształceniem zawodowym: 12 osób
c. Wynagrodzenia:
 płaca zasadnicza
 premie, nagrody
Aby utrzymać się na rynku niezbędne jest stale podwyższanie kwalifikacji kadry oraz ciągłe dokształcanie się w zakresie zarządzania i marketingu, dlatego w przyszłości postawimy też na i szkolenia naszych pracowników, zaczynając od początku rozpoczęcia działalności. Po-przez dbanie o jakość wykonywanych usług będziemy się starać o otrzymanie certyfikatu ISO 9001.

9. Zestawienie kapitału, przychodów i kosztów
a. Kapitał własny:
100.000zł (50.000zł wniesione przez każdego udziałowca)
20.000zł dotacja na prowadzenie działalności z Unii Europejskiej
50.000zł kredyt
Razem kapitał: 170.000zł
b. Przychody w pierwszym miesiącu:
zakładając obsługę 10 % ludzi z 28% nie obsługiwanych przez żadną firmę miesięczny przychód wywozu samych śmieci wynosiłby ok. 21.000zł
zakładając w ciągu miesiąca 30 wywozów gruzu i innych odpadów pobudow-lanych 26.000zł
przychody z utylizacji odpadów (W Polsce uzyskuje się nawet 70% odpadów z odzysku), my założymy na początek 40 % 5.000zł
Razem przychody po pierwszym miesiącu działalności: 52.000zł
Razem koszty po pierwszym miesiącu: zapłacone z kapitału własnego 170.000zł
Zysk przypadający na jednego wspólnika wynosi 26.000zł
c. Przychody w drugim miesiącu:
Zakładamy, że przychody będą takie same jak w miesiącu pierwszym
Koszty:
Materiały pomocnicze 1.500zł
Koszty promocji 2.000zł
Paliwo 15.000zł
Wynagrodzenia ok. 25.300zł
Koszty utrzymania lokalu ok. 500zł za m-c
Koszty spłaty pożyczki + odsetki: 4.458zł
Razem koszty: 48.758zł
Zysk: 52.000-48.758zł =3.242zł
d. Przychód po spłacie kredytu (12 miesięcy) zwiększy się o 4.458zł
e. Zakładamy również, że po pewnym upływie czasu zysk firmy zwiększy się, dzięki czemu firma będzie mogła się rozwijać, zatrudniając więcej pracowników i zakupując więcej bardziej nowoczesnego sprzętu.

Załączniki:
Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 8 minut