profil

Biznes Plan - Kawiarenki Internetowej

poleca 85% 222 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

I. STRESZCZENIE :
Celem Biznes Planu jest stworzenie kawiarenki internetowej o nazwie "SpeeD ConnectioN" pod adresem - ........... w ......... Kawiarenka bedzie własnością Jana Nowaka , który jest pomysłodawcą tego przedsięwzięcia.

Ponieważ nie dysponuje środkami finansowymi konieczne jest zdobycie tych pieniędzy poprzez pozyczkę i kredyt bankowy. Przeprowadziłem analizę ofert kredytowych i wybrałem ofertę Banku Śląskiego. Zostało mi jeszcze przedstawic mój Biznes Plan. Chociaż nie posiadam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o prowadzenie samodzielnej działalności gospodarczej to otrzymałem kredyt w wysokości 65 000 PLN. Brak mojego doświadczenia mogło przekonac moje wysokie wykształcenie w dziale informatycznym.

Musze udac się do Urzędu Miasta gdzie otrzymuje formularz gdzie muszę uzupełnic :

imię i nazwisko przedsiębiorcy;
nazwę firmy;
przedmiot działalności (im więcej rodzajów działalności wpiszemy, tym lepiej; szczegóły dalej w tekście);
siedzibę;
miejsce prowadzenia działalności;
główny oddział, jeśli firma ma ich kilka;
datę rozpoczęcia działalności - czyli moment, gdy wykonasz pierwszą czynność związaną z prowadzeniem firmy.

Trzeba uiścic wpłatę od 50-200zł jest to opłata administracyjna. Po oczekiwaniu około 2 tygodniowym otrzymasz Regon czyli wpis do Krajowego Rejestru Urzędów Podmiotów Gospodarki Narodowej.
Musisz założyc firmowe konto bankowe. Zabrac ze soba trzeba REGON, zaświadczenie o wpisie do ewidencji przedsiębiorców, wzory podpisów osób, które będą mogły dysponować pieniędzmi, dowód osobisty, pieczątkę (nazwa firmy musi być taka sama, jak na zaświadczeniu o nadaniu REGON-u).Porównaj oferty banków. Zwróć uwagę na opłatę za wpłaty, wypłaty, przelewy, prowadzenie rachunku, wydanie karty. Pamiętaj też, że już zakładając konto, wybierasz zapewne bank, w którym będziesz się starał o kredyt. Popytaj więc znajomych, gdzie kto prowadzi ich konta i czy są zadowoleni.
NIP dostajesz raz w życiu. Później informujesz tylko urząd o zmianie danych. Aby otrzymac NIP musisz miec ze sobą: zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zaświadczenia o nadaniu numeru REGON ,umowy rachunku bankowego dowodu osobistego,dokumentów potwierdzających uprawnienie do korzystania z lokalu lub nieruchomości, w którym znajduje się siedziba firmy oraz prowadzona działalność gospodarcza. Jeszcze zostaje rejestracja w ZUS-ie i po wszystkim. :)

Wystrczy jeszcze przed rozpoczęciem działalności poprowadzic badania i analizy finansowe.
Po przeprowdzeniu analizy finansowej moge prognozowac ,że przedsięwzięcie biznesowe będzie generowało w ciągu kilku najbliższych lat nadwyżki finansowe , które:
umożliwią funkcjonowanie kawiarenki oraz jej dalszy rozwój
dostarczą satysfakcjonującej sumy pieniędzy właścicielowi kawiarenki (tzn. mi :))
umożliwią terminową spłatę kredytów


II. OPIS INWESTYCJI :

1. Dane o inwestorze:

WŁAŚCICIEL : Jan Nowak
INWESTOR : SpeeD ConnectioN
ADRES : .........................................
TEL/FAX : 0(32) 210-00-09 (wymyslony)
e-mail: [email protected]
WWW: http://www.speedconnection.com.pl
NIP: 100-00-00-234
Regon: 1234567-00000123

2.Przedmiot działalności Inwestora :

udostępnianie sieci internetowej dla wszystkich
serwis komputerowy
tworzenie stron WWW
prowadzenie hurtowej sprzedaży płyt CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, oryginalnych gier komputerowych, a także części komputerowych


3.Struktura kapiatałowa i lista udziałowców :

Jan Nowak - 100% udziałów
Na początku istnienia firmy nie przewiduje miec wspólnika, bedzie to firma autentycznie idywidualna.
Firma posiada rachunek w Banku Śląskim O/Pszczyna -281999-109-25111

4. Pozycja Finansowa Inwestora :

Pozycja finansowa to kwoty pozyczki i własny wkład:
Kredyt : 65 000 PLN
Wkład : 10 000 PLN

SUMA : 75 000 PLN

5. Sprawy Sądowe i Zobowiązania :

Firma nie ma zadnych spraw sądowych , a jedynym zobowiązaniem jest spłata kredytu zaciągniętego w banku.

III. WYMAGANIA FORMALNO PRAWNE :

Kawiarenka zostanie otwarta w wynajętym lokalu przy ulicy .................., który do tej pory był wykorzystywany przez firmę zajmująca się serwisowaniem części komputerowych.
Obecnie firma ta nie ma pieniędzy na dalszy rozwój i potrzebowała wynajęcia mniejszego lokalu ,więc ten przy ulicy ................. zdecowała się wynajmowainnej firmie. Prawo wymaga od mojej firmy zapewnienia środków czystości dla pracowników firmy. Muszę także zapewnic wodę zdatną do spożywania. Wszystkie te wymagania spełniłem na podstawie decyzji SANEPID-u w Tychach. Decyzja nr. UAN/2090/233/95 z 1.03.96 .

IV. CEL I ZAKRES INWESTYCJI :

1. Cel Inwestycji :

Kawiarenka ma na celu dac dostęp do sieci internetowej jak największej ilości osób. Będe oferował kupno sprzętu komputerowego firm, które zechcą współpracowac z moją kawiarenką.

2. Lokalizacja inwestycji :

Kawiarenka będzie znajdowała się niedaleko centrum przy ulicy ............................ Ulica ................. łączy się poprzez ulicę Dworcową i Męczenników Oświęcimskich z DK 1.

3. Środki realizacji Celu :

remont lokalu w którym ma mieścic się kawiarenka
kupno sprzętu multimedialnego (zestawy komputerowe)
przygotowanie cenników na podstawie płaconych rachunków
założenie szybkiej sieci internetowej
dobudowa pomieszczeń gospodarczych
kupno odpowiednich mebli

4. Uzasadnienie Inwestycji :

coraz wiecej mozna dowiedziec z internetu ,a nie każdego stac na zakup komputera
mała konkurencja w Pszczynie
posiadane wykształecenie bardzo pomoze i ułatwi prowadzenie takiej działalności
duże zainteresowanie kawiarenkami internetowymi w innych częściach państwa na podstawie badań prowadzonych przez internautów

5. Oddziaływanie na środowisko :

Brak jakiegokolwiek oddziaływania na środowisko naturalne.

6. Harmonogram Realizacji :

w pierwszej kolejności zakup mebli pod komputery
komputery i różnego rodzaju sprzęt multimedialny
zakup akcesoriów (płyt .itp)
założenie sieci internetowej
wielkie otwarcie z różnorodnmi promocjami

V. WYKONAWCY INWESTYCJI :

1. Zestawienie Posiadanych Ofert :

Posiadam oferty następujących firm dostarczających sprzęt komputerowy :

The Best Computers Corporation
AMD
Microsoft
Easy Touch
MinT
Tracer
Mat-Tech
Wybrałem ofertę firmy Mat-Tech ponieważ ich oferta określająca warunki cenowe, dostawcze i techniczne okazały się najlepsze i najkorzystniejsze.

2. Główni Dostawcy na Rynku :

Mat-Tech
Tracer

III. ANALIZA MARKETINGOWA :

I. OPIS I ANALIZA KONKURENCJI :

1. Oferta Asortymentowa na Rynku :
Na terenie Polski jest wiele takich kawiarni internetowych jak moja i każda ma trochę inny cennik. W zależności od szybkości internetu ustalane są ceny od jeden godziny spędzonej przed komputerem w kawiarence. Pod uwagę podczas ustalanie cennka brane są także ceny energii elektrycznej, koszt wynajmu lokalu, a także raty przy spłacaniu kredytu. Najczęściej spotykane ceny to od 2-4zł za godzine przed komputerem.
Kawiarenki zlokalizowane najbliżej lokalu w którym powstanie moja kawiarenka :
Pszczyna - WebZen 3,50 zł /h
Pszczyna - Inet-Cafe 3.00 zł /h

2. Prognoza Reakcji Konkurencji na Inwestycje :

Napewno zareagują od razu. Będzie to w formie licznych promocji na karnety. Będa to jakieś chwilowe spadki cen aby utrzymac dotychczasowych klientów. Dlatego mój sprzęt powinien byc lepszej jakości. Nie mogę zawieśc na samym początku swojej działalności. Reakcja nie będzie według mnie bardzo spontaniczna. Ich dotychaczasowe dochody pozwalają jednak na aż 30% obniżenie cen.

II. OPIS I ANALIZA ZAROBKÓW :

1. Czynniki wpływające na wzrost obrotów :

dbałośc o estetykę i kulturę
dbałośc o jakośc sprzętu
stosunkowo niska cena
zakup coraz lepszych technicznie części komputerowych
wprowadzanie zmian wyglądu wraz ze zmianą np. pory roku
atrakcyjnośc sprzętu np. kolor i kształt

III. OPIS I ANALIZA RYNKU ZAOPATRZENIA :

1. Dostawcy i Sprzęt :

płyty wielo i jednokrotnego zapisu - MAT-TECH
sprzęt komputerowy - MAT-TECH
ciepłe napoje - własne zaopatrzenie
zimne napoje - firma GRALEX
gry komputerowe - PROGAMER
oprogramowanie - MAT-TECH

2. Warunki dostaw :

Na dostwę sprzętu, oprogramowania i płyt CD zostanie podpisana umowa długoterminowa. Obecnie trwają rozmowy w celu wynegocjowania jak najkorzystniejszych warunków umowy.
Na dostawę gier komputerowych została podpisana już umowa długoterminowa. A napoje są tak zwaną umową wymienną (puste butelki itp. są wymieniane na pełne).

3.Organizacja dostaw :

Firma MAT-TECH dysponuje samochodami dostawczymi ,które dowożą wszelkiego rodzaju towary. Firma dowożąca napoe także posiada samochody dostawcze. Gry komputerowe są przez firme PROGAMER wysyłane pocztą.

IV. PLAN MARKETINGOWY :

1.Strategia Reklamowa :

Zamierzam przeznaczyc kwotę 1000zł na wydrukowanie ulotek informujących o nowo otwartej kawiarence internetowej. Zamieszcze na niej początkowy cennik i podstawoe informacje na temat jakości sprzętu multimedialnego. Zamierzam na tablice reklamowe przeznaczyc 10% zysków firmy w 1 miesiącu istnienia firmy. Na stronie naszego miasta zamierzam zamieścic baner reklamowy, a także w lokalnej gazecie chciałbym umieścic informacje o mojej kawiarence.

2. Strategia Cenowa :
Prognozuje, że struktura korzystania z kawiarenki będzie następująca :

15 osób będzie korzystałało z dostępu do Internetu przez 2 godziny dziennie. W ciągu roku wyniesie to: 15 x 2 x 30 dni x 12 m-cy = 10.800 godzin,
5 osób będzie korzystało z dostępu do Internetu w okresie do 0,5 godziny w ciągu dnia. W ciągu roku wyniesie to: 5 x 0,5 godziny x 30 dni x 12 m-cy = 900 godzin,
Karnet 10 godzinny z dostępem do Internetu wykupi w okresie miesiąca 5 osób. W ciągu roku wyniesie to : 5 x 12 = 60 kpl,
15 osób będzie korzystało z gier przez 3 godziny w ciągu dnia. W ciągu roku wyniesie to: 15 * 3 * 30 *12 = 16.200 godzin.


W pierwszym roku działalności kawiarenka może odnotować stratę. Jednak w pozostałych latach prognoza rachunku wyników wykazuje zysk. Na taką prognozę rachunku wyników główny wpływ ma projekcja sprzedaży. Szczególnie duże rezerwy tkwią w przychodach z gier. Założyłe, że dziennie będzie korzystało 15 osób z gier, a można z dużym prawdopodobieństwem prognozować wzrost liczby klientów korzystających w ciągu dnia z gier do 20 - 25 osób.


IV. PLAN ZATRUDNIENIA :

Bedzie to Inwestycja indywidualna i nie będe zatrudniał pracowników.

V. TECHNICZNY PLAN PRACY :

1.Sposób zorganizowania Przedsięwzięcia :
przygotowanie pomieszczeń gospodarczych, a także pomieszczenia głównego
opracownie godzin otwarcia
organizowanie "nocek" tzn. spędzenia nocy przed komputerem w kawiarence
podpisanie umów z dostawcami wszelakich sprzętów itp
rozpoczęcie kampanii reklamowej
uruchomienie sieci internetowej
otwarcie Kawiarenki

2.Metody zapewniające sprawne działanie :
odpowiednia konserwacja sprzętu
odpowiednia kampania reklamowa
jasny i przejrzysty system kalkulacji kosztów i cen każdego produktu
umiejętne planowanie budżetu marketingowego
plan marketingowy musi byc oparty na rzetelnych badaniach rynku

3.Technologia :
Firma MAT-TECH zapewnia wprowadzanie do sprzedaży różych nowine rynkowych, które wcześniej są wielokrotnie testowane. Technologia komputerów nie powinna zawodzic. Wszystkie kopmutery będą na okrągło aktualizowane. O technologie w kawiarence nikt nie powienien się martwic.

4. Urządzenia :
Kawiarenka będzie posiadała urządzenia z wszelkimi atestami bezpieczeństwa.

5. Prace Remontowe :
Takie prace będą przeprowadzane jeśli wygląd zewnętrzny kawiarenki zacznie byc nieestetyczny. Jak wiadomo brak zadbanej estetyki także ma wpływ na klientów.

VI. MOCNE STRONY PROJEKTU :

1. Sprzęt i Usługi :
Wysoka jakośc sprzętu przycznia się do ilości klientów. Tak więc firma która dostarcza sprzęt musi byc sprawdzona i miec sporo atestów jakości. Usługi są ograniczone do powierzchownych napraw. Na przykład wymiany obudowy czy serwisowaniem zepsutych części zakupinych w naszej kawiarence. Zajmuje się także tworzeniem stron WWW.

2. Badnia Marketingowe i Rozwojowe :
stosowanie nowych metod marketingowych
bardzo dobre kontakty kierownictwa z innymi kawiarenkami w pobliżu

3. Zaopatrzenie i Dystrybucja :
bardzo dobre rozpoznanie źródeł zaopatrzenia
dostępnośc podstawowych częsci
korzystanie z położenia kawiarenki

4. Finansowanie Inwestycji :
Dobre ceny i jakośc powinna pomóc spłacic kredyty.

VII. SZANSE PROJEKTU :

Szansami projektu jest znalezienie jakiegoś dobrego wspólnika w biznesie. Szansą jest także nabywanie nawyków zachodniej Europy gdzie państwo pomaga takim inwestrom jak może.

VIII. ZAGROŻENIE DLA PROJEKTU :

Rozwój zjawiska korupcji, wysokie koszty kredytu, wzrost podatków VAT, niestabilnośc przepisów podatkowych, rozbudowany system koncesji.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 11 minut