Dawid Miozga gr. D2

Temat: Podstawowe czynności ruchowe w środowisku wodnym

Cele główne:

· Umiejętności – prawidłowe stawianie kroków w wodzie

· Wiadomości – uczeń wie jak wejść do basenu i jak się w nim poruszać

· Sprawności motoryczne – uczeń wie z jaką siłą powinien pokonać opór wody. Wie jaką ma przyjąć postawę

· Akcent wychowawczy – uczeń umie współdziałać w grupie, jest zdyscyplinowany i słucha prowadzącego

Miejsce zajęć: kryta pływalnia

Ilość uczniów: 12

Wiek: 7-8 lat

Czas trwania: 45’


Tok lekcji Zadania szczegółowe Dozowanie Uwagi
I.Część wstępna1.Zorganizowanie grupy 1. Zbiórka2. Sprawdzenie obecności3. Sprawdzenie stroju kąpielowego pod kątem BHP i higieny 2’ Zbiórka w szeregu na brzegu basenu. Nie ćwiczący siadają na ławeczce w stroju sportowym
2.Motywacja do zajęć 1. Podanie tematu i celów lekcji2. Omówienie przepisów BHP 2’ Uczniowie wysłuchują wykładu siedząc na ławeczce
3.Rozgrzewka 1. Krążenia ramion w przód i w tył2. Skłony tułowia w przód z pogłębieniemĆwiczenia w dwójkach3. Uczniowie dobierają się parami, wykonują skłony tułowia w bok4. Przysiady5. W siadzie wykonują skrętoskłony do prawej i lewej nogi partnera. Ćwiczenie przez uczniów wykonywane są równocześnie6. Stanie na jednej nodze „bocian” (ćw. równoważne)7. Podskoki w miejscu na jednej nodze8. Z siadu prostego uczniowie przyciągają kolana do klatki piersiowejUczniowie po przeprowadzonej rozgrzewce przechodzą pod natryski 12’ Rozgrzewka odbywa się na lądzie, ponieważ są to pierwsze zajęcia dzieci na pływalniNauczyciel pokazuje prawidłowe korzystanie z natrysków
Cz. główna1.Nauczanie umiejętności 1. Wejście do basenu tyłem do lustra wody po drabinkach po jednym szczeblu z wolnym wejściem do wody i spokojnym wyczuciem dna. Następnie wyjście z basenu po drabinkach. Każdy z uczniów wykonuje to ćw. po trzy razy.2. Uczniowie stoją na płytkiej wodzie trzymając się brzegu basenu, stawiając małe kroki pokonują opór wody i starają się utrzymać postawę pionową.3. „Marsz w wodzie” – uczniowie maszerują w wodzie naśladując na hasło nauczyciela różne ruchy np.: słoń – silnie uderzają nogami o dno basenu, piłkarz – naśladują kopanie piłki, czapla – długie kroki i zatrzymanie się na jednej nodze, żabka – podskoki w wodzie.4. „Spłoszone mewy” – na sygnał nauczyciela ćwiczący jak najszybciej starają się dobiec do wyznaczonego miejsca (ściana, brzeg).5. „Skradające się ryby” – dzieci jak najszybciej idą w kierunku nauczyciela stojącego w wodzie po przeciwnej stronie. Dziecko zbyt pluszczące odsyłane jest do brzegu 25’ Nauczyciel demonstruje ćw.Przy wykonywaniu ćwiczenia stoi w wodzie, koryguje i asekuruje dzieciNauczyciel cały czas stoi w wodzie, obserwuje ruchy uczniów, koryguje je i ubezpiecza.Nauczyciel wcześniej pokazał to ćw. uczniom.Nauczyciel stoi w wodzie i cały czas czuwa nad ćwiczącymiNauczyciel cały czas jest w wodzie. To umożliwia mu zapobieganie nieprzewidzianych zdarzeńWszystkie ćw. w części głównej wykonywane są na płytkiej wodzie
Cz. końcowa1.Uspokojenie organizmu2.Czynność organizacyjna3.Nastawienie do aktywności ruchowej w czasie wolnym 1. Dzieci myją dokładnie całe ciało, w tym również twarz obficie ją płucząc.1. Zbiórka, sprawdzenie stanu liczbowego2. Omówienie lekcji1. Zachęcenie do pójścia na pływalnię z rodzicami2. Dzieci idą pod natryski 2’1’ Dzieci ustawione twarzą do prowadzącego, który znajduje się w wodzieDzieci siedzą na ławeczkachNauczyciel idzie z dziećmi i pomaga im

Przydatna praca?
Załączniki:
Przydatna praca? tak nie 11
głosów
Poleć znajomym

Serwis Sciaga.pl nie odpowiada za treści umieszczanych tekstów, grafik oraz komentarzy pochodzących od użytkowników serwisu.

Zgłoś naruszenie