Przydatność 75%

biznes plan restauracji Stokrotka

Autor: mwercia

SPIS TREŚCI
I. Streszczenie
II. Charakterystyka ogólna przedsiębiorstwa
1. Dane spółki
2. Dane o właścicielach
3. Podstawowe cele działalności
4. Usługi
III. Plan marketingowy
1. Podmioty działające w branży, w tym główni konkurenci.
2. Odbiorcy
3. Ceny oferowanych dóbr i usług
4. Dystrybucja
5. Promocja
IV. Struktura organizacyjna i plan zatrudnienia
1. Kadra zarządzająca
2. Plan kadrowy
3. Płace
4. Schemat organizacyjny
V. Plan techniczny
1. Nakłady inwestycyjne
2. Źródła finansowania inwestycji
3. Plan ilościowy produkcji
4. Zaopatrzenie w materiały i surowce
VI. Plan finansowy
1. Przychody
2. Koszty
3. Zysk
VII. Analiza szans powodzenia i ryzyka



I. STRESZCZENIE

Naszym marzeniem było otwarcie własnego rodzinnego przedsiębiorstwa, lecz nie mieliśmy funduszy na jego zrealizowanie. Szansą okazał się dla nas spadek w wysokości 1 ml zł oraz nieruchomości o powierzchni 600m2. Podjęliśmy decyzję o sporządzeniu projektu lokalu gastronomicznego pod nazwą „Stokrotka”, który działałby na terenie miasta Łomża i jego okolicach. Lokal ten oferuje doskonałe menu oraz możliwość spędzenia wieczoru w nastrojowym klimacie. Menu, w którym pojawiają się nazwy potraw zagranicznych , to jeden z atutów naszej firmy. Organizacja imprez okolicznościowych, wesel, studniówek, a także dyskotek dla młodzieży to nasz specjalność.
Każdy z nas miał do wykonania określone i powierzone mu zadania, które zrealizowaliśmy i analizowaliśmy w grupie. Wykonanie biznes planu podzielone było na określone etapy takie jak:
· Opis przedsięwzięcia,
· Analiza rynku i plan marketingowy,
Dokonaliśmy analizy rynku i poznaliśmy najbliższą konkurencję. Przeprowadziliśmy ankietę wśród mieszkańców Łomży, która zobrazowała nam potrzeby konsumentów
· Plan techniczny,
· Plan finansowy.
Podział taki zaowocował dużą efektywnością pracy.
Poprzez sporządzenie tego projektu nauczyliśmy się współpracy w grupie. Analizowaliśmy każdy pomysł i dochodziliśmy do kompromisu.
Dzięki projektowi mogliśmy dowiedzieć się, że sporządzenie takiego biznes planu nie jest takie skomplikowane choć trzeba było poświęcić na to dość dużo wolnego czasu. Każda z osób pracujących nad projektem wkładała tyle samo zaangażowania i własnej pracy.
Był to nasz pierwszy projekt, który naszym zdaniem okazał się dobrym przedsięwzięciem. Dzisiaj z dumą na niego spoglądamy i jesteśmy z niego zadowleni.



II. Charakterystyka ogólna przedsiębiorstwa

1.Dane spółki

Nazwa „STOKROTKA”
Forma prawna Spółka jawna
Przedmiot działalności Działalność gastronomiczna
Siedziba spółki 18-400 Łomża, ul Długa 16
Telefon /FaxWWW. (0-86) 4730333www.stokrotka.prv.pl

2.Dane o właścicielach

Imię i Nazwisko Adres zamieszkania Zakres odpowiedzialności
Kierownik do spraw finansowych
Kierownik do spraw technicznych
Prezes
Wiceprezes
Główny księgowy
Przedstawiciel firmy

3. Podstawowe cele działalności:
- udzielanie wartościowych usług i zaspokajanie przyszłych nabywców
- umacnianie swojej pozycji na rynku lokalnym jak i krajowym a także rozszerzenie swojej działalności na innych terenach naszego kraju
- realizacja marzeń
4.Usługi:
a) IMPREZY- organizowanie wesel, imprez okolicznościowych, bankietów, studniówek
b) RESTAURACJA- posiłki (śniadania, obiady, kolacje), kuchnia francuska, włoska, śródziemnomorska, chińska, tradycyjne potrawy polskie
c) BAR- organizowanie dyskotek, serwowanie napojów alkoholowych i bezalkoholowych, fast food’y
d) SZKOLENIA- szkolenie w zakresie kelnera i barmana
e) PRAKTYKI- organizowanie praktyk dla uczniów oraz stażów dla absolwentów szkół średnich
f) DOSTAWA ŻYWNOŚCI NA ZAMÓWIENIE- dostawa gotowych potraw do domu na zamówienie oraz wynajmowanie obsługi.


III. Plan marketingowy

1. Podmioty działające w branży, w tym główni konkurenci.
Firma działa na rynku o niewielkiej konkurencji. Z pośród firm konkurencyjnych należy wymienić:
-McDonalds
-Restaurację przy Hotelu Baranowskim
-Restaurację „Pod Łosiem”

2. Odbiorcy
Nasza oferta skierowana jest do całego społeczeństwa, zarówno zamożnego jak i tego uboższego.

3. Ceny oferowanych dóbr i usług
Ceny stosunkowo niskie, dostosowane do potrzeb klientów, upusty cenowe dla stałych klientów.
Średnie ceny:
-śniadanie- 8 zł
-obiad- 20 zł
-kolacja- 15 zł
-wynajęcie sali wraz z posiłkami- 2000 zł
-wstęp na dyskotekę- 5 zł
-szkolenie- 150 zł
4. Dystrybucja
-korzystna lokalizacja firmy
-duży wybór potraw i dań w menu


5. Promocja
-reklama poprzez internet, ulotki, poprzez zadowolonych klientów
-rabaty
-utrzymywanie stabilnych cen przy zachowaniu i zwiększeniu jakości oferowanych usług
-gratisy, karta stałego klienta, wstęp wolny do pewnej godziny na dyskotekę dla pań


IV. Struktura organizacyjna i plan zatrudnienia

1. Kadra zarządzająca
-prezes
-wiceprezes
-kierownik ds. finansowych
-kierownik ds. technicznych
-główny księgowy
-przedstawiciel firmy

2. Plan kadrowy
Firma zatrudnia 13 pracowników:
-3 kelnerów
-3 kucharzy
-2 barmanów
-2 ochroniarzy
-2 sprzątaczki
-DJ

3. Płace
-kelner 800zł
-kucharz 1000zł
-barman 900zł
-ochroniarz 900zł
-sprzątaczka 700zł
-DJ 1200zł




4. Schemat organizacyjny


PREZES


WICEPREZES



KIEROWNIK DS. KIEROWNIK DS. GŁÓWNY PRZEDSTAWICIEL
FINANSOWYCH TECHNICZNYCH KSIĘGOWY FIRMY

V. Plan techniczny

1. Nakłady inwestycyjne
-remont lokalu 4500zł
-niezbędne wyposażenie ( meble, sprzęt RTV, AGD) 35020zł
-czynności formalno prawne 2000zł
-zakup pierwszej partii towarów 10000zł
-reklama 3000zł
RAZEM: 52520zł

2. Źródła finansowania inwestycji

Otrzymanie spadku rodzinnego o wartości 1 mln zł oraz nieruchomości o powierzchni 600m2 ( działka z lokalem o powierzchni 600m2 )

3. Plan ilościowy produkcji
TYGODNIOWO
a) napoje bezalkoholowe
-soki- 20 zgrzewek
-napoje razem- 100 zgrzewek
b)napoje alkoholowe
-piwo-50 skrzynek, 10 beczek
-wino- białe10 skrzynek, czerwone10 skrzynek
c)półprodukty do napojów
-herbata- 5 kartonów
-kawa rozpuszczalna- 5 kartonów
-kawa naturalna- 5 kartonów
d) produkty żywnościowe
-ziemniaki- 3 worki
-pieczywo- 3 skrzynki dziennie
-mięso- różne rodzaje po 5 kilo każdego rodzaju dziennie
-wędliny- różne rodzaje po 2 kilo każdego rodzaju dziennie
-warzywa
-mrożonki
-ciasto-wypiek rodzinny
-słodycze
-owoce


4. Zaopatrzenie w materiały i surowce
-napoje bezalkoholowe i alkoholowe
-półprodukty do napojów
-warzywa i owoce
-pieczywo
-ciasta i słodycze
-wędliny, mięsa
-artykuły do dekoracji stołów (serwetki obrusy)
-balony i ozdoby do dekoracji sali na np. wesele

VI. Plan finansowy
1. Przychody
Planowane przychody miesięczne:
-4 x wesele 8000zł
-4 x dyskoteka (bar) 4000zł
-restauracja 20000zł
RAZEM: 32000zł

2. Koszty
Koszty miesięczne:
-wynagrodzenia 11600zł
-rachunki
światło 400 zł
woda 1000zł
gaz 400zł
telefon 200zł
-zakup towarów 5000zł
RAZEM: 18600zł

3. Zysk
Planowany zysk miesięczny:
ZYSK=PRZYCHODY-KOSZTY
32000zł-18600zł=13400zł

VII. Analiza szans powodzenia i ryzyka

SZANSE POWODZENIA:
-rozszerzenie swojej działalności na rynku krajowym
-pojawienie się nowych źródeł finansowania
-wzrost zamożności części społeczeństwa, która preferuje wysokiej jakości usługi
-duża grupa lojalnych klientów

SZANSE RYZYKA:
-pojawienie się w przyszłości silnej konkurencji
-ubożenie niższego segmentu klientów- potencjalnych nabywców usług
-rosnąca liczba poważnych, aktywnie działających konkurentów, którzy adresują swą ofertę do tych samych grup odbiorców co nasza firma

Przydatna praca?
Załączniki:
Przydatna praca? tak nie 151
głosów
Poleć znajomym

Serwis Sciaga.pl nie odpowiada za treści umieszczanych tekstów, grafik oraz komentarzy pochodzących od użytkowników serwisu.

Zgłoś naruszenie