Przydatność 85%

Konspekt Zajęć

Autor: Dodano: 2010-12-01

KONSPEKT ZAJĘĆ


TEMAT: Savoir-vivre
TEMAT SZCZEGÓŁOWY: Nauka podstaw dobrych manier

GRUPA: Młodzież gimnazjalna (wiek: 13-16 lat)
ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: 15 osób

CELE:
Po przeprowadzeniu zajęć uczeń powinien:
- rozumieć pojęcie savoir-vivre,
- mieć świadomość jakie sfery bycia człowieka reguluje savoir-vivre,
- wiedzieć co składa się na dobre wychowanie,
- potrafi określić niezbędne zasady zachowania się w szkole,
- jest świadomy znaczenia przyjętych norm postępowania,
- rozwijać w sobie i swoim życiu przymioty dobrze wychowanego człowieka.


FORMY PRACY:
- praca zespołowa
- praca w małych grupach
- praca indywidualna


METODY PRACY:
- mini wykład
- elementy dyskusji
- scenki rodzajowe
- burza mózgów
- metody aktywizujące – metaplan


ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- kartki z zadaniami dla grupy
- Słownik języka polskiego
- Arkusz szarego papieru, mazaki



PRZEBIEG ZAJĘĆ:

I. Część wstępna
1. Czynności organizacyjne.
2. Przedstawienie tematu lekcji.

II. Część główna
1. Wyjaśnienie nazwy zapożyczonej z języka francuskiego savoir – „wiedzieć”, vivre – istnieć”, co oznacza kwestie związane z tym, co należy wiedzieć, aby istnieć.

2. Prowadzący dzieli uczniów na grupy, które będą się zastanawiały nad tym jak wygląda przestrzeganie zasad kultury w określonych miejscach.

3. Każda grupa przedstawia przykłady zachowań się ludzi w różnych sytuacjach, ocenia zachowania, komentuje, przedstawia swoje odczucia.

4. Prowadzący zadaje podobne pytania:
a) Czym jest dobre wychowanie?
b) W jakich miejscach obowiązują zasady dobrego zachowania?
c) Czemu służy znajomość savoir-vivru i jakie korzyści wynikają ze znajomości jego zasad?
d) Jak są postrzegani ludzie dobrze wychowani i ci, co nie przestrzegają tych zasad?

5. Grupa otrzymuje kolejne zadanie:
Jak wygląda przestrzeganie zasad kultury w naszej klasie i szkole?
Oceń stan faktyczny, stan oczekiwania i przyczyny złego postępowania.
Do pracy uczniowie otrzymują metaplan i „garść przyjacielskich rad”, jak należy zachowywać się w szkole.

6. Wnioski:
Podczas analizy wniosków uczniowie wybierają po jednym, najbardziej realnym do realizacji. Następnie każdy z uczniów zastanawia się co on mógłby zrobić, aby poprawić poziom kultury w szkole.



III. Część końcowa
1. Grupie przedstawione zostają rady, jak należy zachowywać się w stosunkach panujących w szkole:

* uczeń-uczeń
- nie rozmawiamy z nikim na ucho w gronie osób,
- w szkole nie romansujemy
- nie używamy wulgarnych słów,
- przy rozmowie przesadnie nie gestykulujemy, ani nie wzruszamy ramionami,
- nie pokazujemy palcem i wyśmiewamy innych osób,
- w towarzystwie nie plujemy na podłogę,
- jeśli znajdujemy się w grupie mówimy do wszystkich, a nie tylko do jednej osoby.

Przydatna praca?

Następna strona: 1 2 Następna Pokaż wszystko

Wersja ściąga:
Przydatna praca? tak nie 77
głosów
Poleć znajomym

Serwis Sciaga.pl nie odpowiada za treści umieszczanych tekstów, grafik oraz komentarzy pochodzących od użytkowników serwisu.

Zgłoś naruszenie
JAK DOBRZE ZNASZ JĘZYK ANGIELSKI? x ads

Otrzymałaś kupon na darmowe lekcje angielskiego.

3 MIESIĄCE NAUKI MOŻESZ MIEĆ GRATIS.
Odbierz kupon rabatowy