profil

Organizacja stanowiska pracy pracowni technik reklamy

poleca 85% 157 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Organizacja stanowiska pracy pracowni technik reklamy

1. Wyposażenie ogólno dydaktyczne pracowni:
– stolik/biurko z krzesłem z regulowanym siedzeniem
– ekran rozwijalny,
– materiały dydaktyczne, takie jak foliogramy, fazogramy, przezrocza, opracowania na nośnikach cyfrowych, plansze, filmy,
– biblioteczka z literaturą– literatura przedmiotowa i czasopisma branżowe,
– szafki/regały na materiały dydaktyczne, narzędzia i przybory rysunkowe, kreślarskie,
– stanowisko komputerowe wyposażone w: komputer połączony z Internetem, wyposażony w oprogramowanie właściwe dla pracowni oraz zestaw urządzeń peryferyjnych
(takich jak: nagrywarka CD/DVD, drukarka, skaner (z funkcją skanowania materiałów transparentnych i refleksyjnych) oraz stolik komputerowy z krzesłem
(preferowany jest mebel posiadający pełny zakres regulacji),
– urządzenia takie jak:
•aparat cyfrowy,
•rzutnik do foliogramów,
•rzutnik do przezroczy,
•rzutnik pisma,
•kserokopiarka,
•projektor multimedialny,
•telewizor i odtwarzacz video/DVD.
2. Wykaz niezbędnych stanowisk dydaktycznych właściwych dla pracowni:
– stanowiska do pracy konceptualnej,
– stanowiska do cięcia, montażu, obróbki materiałów,
– stanowisko komputerowe.
3 Opis wyposażenia pracowni.
a. wykaz urządzeń, aparatów, narzędzi i innego sprzętu właściwego dla zawodu:
– stół podświetlany,
– stoły do cięcia, montażu materiałów* (stoły powinny być wykonane z materiału
odpornego na obciążenie i zarysowanie);
b. wykaz modeli, symulatorów, fantomów:
– schematy budowy i zasady działania narzędzi i urządzeń wykorzystywanych do przygotowywania różnego rodzaju reklam,
– plansze i modele figur płaskich, brył oraz opakowań,
– narzędzia specjalistyczne właściwe dla zawodu/pracowni, próbki materiałów reklamowych;
c. wykaz materiałów, surowców, półfabrykatów i innych środków niezbędnych w procesie kształcenia oraz podczas egzaminu zawodowego:
– materiały plastyczne i pomocnicze: papiery, komplety narzędzi tnących, klejących, rysunkowych i malarskich, takich jak: nożyki modelarskie, nożyczki, zszywacze, dziurkacze, kleje, ołówki, farby, pędzle, itd.,
– inne materiały pomocnicze i wystawiennicze: szablony, plansze, pineski,
– dyskietki, płytki CD/DVD,
– papier do drukarki,
– tusze, tonery do drukarki;
d. stanowiska komputerowe z wykazem urządzeń peryferyjnych oraz programów właściwych dla pracowni:
– stanowiska komputerowe, wyposażone w komputery (jednostka centralna,ekran, klawiatura i mysz) połączone z dostępem do Internetu,z oprogramowaniem właściwym dla pracowni (system operacyjny, programedytorski, przeglądarka plików graficznych, program do grafiki bitmapowej i dografiki wektorowej), stolik komputerowy z krzesłem (preferowane są mebleposiadające pełny zakres regulacji),
– stanowisko komputerowe z oprogramowaniem właściwym dla pracowni, wyposażone w urządzenia peryferyjne (wraz z ich odpowiednim oprogramowaniem), takie jak: nagrywarka CD/DVD, drukarka/ploter, skaner (z funkcją skanowania materiałów transparentnych i refleksyjnych) (stanowisko opisane w pracowni I., opis dotyczący wyposażenia ogólno-dydaktycznego pracowni);
e. biblioteczka zawodowa wyposażona w dokumentację, instrukcje, normy, procedury,
przewodniki, regulaminy, przepisy prawne właściwe dla zawodu:
– regulamin pracowni plastycznej,
– instrukcje bezpiecznej obsługi sprzętu stanowiącego wyposażenie,
– literatura zawodowa, podręczniki oraz inne materiały pomocne
f. wykaz środków do udzielania pierwszej pomocy:
– apteczka wyposażona w środki pierwszej pomocy;
g. wykaz środków zapewniających przestrzeganie zasad ergonomii oraz bezpieczeństwai higieny pracy:
– gaśnice przeciwpożarowe,
– środki i sprzęt do utrzymania czystości w pracowni (pojemnik/kosz na odpady,zmiotka i szufelka)

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 2 minuty