Jak wyglądała wyspa Robinsona ?

Robinson poznaje wyspę stopniowo. Ma ona urozmaiconą linię brzegową: ska;iste wybrzeża, a także piękne plaże. Za skałami, w których znalazł grotę ciągnie się bujny las zwrotnikowy. Teren nie jest płaski, raczej pagórkowaty; narrator mówi o wzgórzach. Po drugiej stronie lasu rozciąga się gaj palmowy, rosną drzewa cytrusowe, banany, dzikie melony oraz bawełna. W powietrzu unoszą się bawne motyle i papugi, tukany, gołębie. W porze deszczowej uprzykrzają życie moskity. Na wyspie nie ma dzikich bestii, dużo jest natomiast kóz i żółwi.
Bohater poznając wyspę nadaję poszczególnym miejscom nazwy. Oswaja w ten sposób nieznaną mu przestrzeń (Wzgórze Nadziei, Kozia Dolinka, Melonowe Wzgórza, Warownia Koziego Króla).

W jakiej sytuacji znalazł się rozbitek po katastrofie statku ?

- sam na bezludnej wyspie
- bez ubrań
- bez broni
- bez szalupy
- bez ognia
- zdany wyłącznie na własne siły

W jaki sposób udaje mu się przetrwać na wyspie przez 12 lat ?

1. Bohater wykorzystuje naturalne warunki wyspy (klimat, owoce, urodzajną ziemię, zwierzęta, mieszkanie w grocie, sól na skałach, roślinność, krzemienie, bawełna).

2. Wprowadza twórcze zmiany i znacznie polepsza warunki swojego życia:
- szyje ubrania ze skór
- wyplata kosze
- lepi i wypala garnki
- udoskonala swoje obejście
- robi składany parasol
- robi i prowadzi kalendarz

3. Organizuje sobie pracę w ciągu dnia i ma swój rozkład zajęć:
- buduje letni pałac
- sporządza łuk
- oświetla grotę
- urządza grotę
- krzesze ogień
- hoduje ziarno, zboże na chleb
- hoduje kozy
- uprtawia rośliny
- doprowadza wodę do Warowni Koziego Króla

Jakie cechy osobowości bohatera ujawniły się w jego zmaganiach z naturą ?

- pomysłowość
- zaradność
- pracowitość
- aktywność
- wytrwałość
- odwaga
- umiejętność wykorzystywania wiedzy w praktyce

Dlaczego Robinson nie poddał się rozpaczy ?

1. Był bardzo religijny. Wiara stanowiła dla niego oparcie w ciężkich chwilach; pobyt na wyspie traktował jako karę.
2. Aktywnanatura bohatera. Robinson jest stale czymś zajęty.
3. Był człowiekiem rozsądnym, umiał trzeźwo oceniać sytuację.
4. Był życiowym optymistą, umiał się cieszyć z najmniejszych rzeczy.

W jaki sposób Robinson cywilizował Piętaszka?

1. Nadał mu imię.
2. Kazał mu nosić ubrania
3. Uczył go języka angielskiego
4. Uczył go strzelania
5. Uczył go religii

Przydatna praca?
Przydatna praca? tak nie 485
głosów
Poleć znajomym

Serwis Sciaga.pl nie odpowiada za treści umieszczanych tekstów, grafik oraz komentarzy pochodzących od użytkowników serwisu.

Zgłoś naruszenie
JAK DOBRZE ZNASZ JĘZYK ANGIELSKI? x ads

Otrzymałaś kupon na darmowe lekcje angielskiego.

3 MIESIĄCE NAUKI MOŻESZ MIEĆ GRATIS.
Odbierz kupon rabatowy