profil

Promocja

poleca 19% 16 głosów

rzecz. ż

  1. (market.) lansowanie marki, produktu, usługi itp. na rynku, w celu nakłonienia potencjalnych klientów do skorzystania z danej propozycji zakupu.
  2. obniżka ceny, upust, bonifikata.
  3. przejście ucznia do następnej klasy.

 

(w zn. 1.) Dyrektor ds. promocji (D. lp, ident. w C. i Ms. lp) zebrał swoich współpracowników i przekazał im informacje na temat nowej kampanii promocyjnej, którą będą realizować w najbliższym czasie.

(w zn. 2. i 3.) Krzyś otrzymał świadectwo szkolne, na którym było napisane, że otrzymał promocję (B. lp) do następnej klasy. Krzyś jest bardzo dumny, że jest już uczniem trzeciej klasy, ale zdziwił się, kiedy będąc na zakupach z mamą zobaczył liczne napisy promocja (M. lp). – Co znaczą te wszystkie promocje (M. lm, ident.w B.)? – zapytał. – Czy te produkty też przeszły do następnej klasy?

Obecna postać

Rozpowszechnione od momentu powstania w Polsce supermarketów słowo promocja w zn. 2. ma sugerować klientowi, że atrakcyjna cena nie wynika z niższej jakości towaru. Twórcy hasła spodziewają się, że klient odbierze to jako towar najnowszy, niezwykle świeży lub modny, i że właśnie dlatego jest promowany, czyli specjalnie reklamowany. Językowo trafniejsze byłoby tutaj wykorzystanie słów:obniżka, upust, rabat.

Podoba się? Tak Nie
Więcej informacji:
Podobne teksty:

Materiał opracowany przez eksperta

Spis treści
  • Promocja