profil

Konspekt zajęć na świetlice. Temat: Zaufanie

poleca 85% 119 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

KONSPEKT

TEMAT ZAJĘĆ: ?Zaufaj koledze.?
WIEK DZIECI: I-III klasa
CZAS REALIZACJI: 60 minut

CELE:
budowa zaufania między dziećmi z grupy świetlicowej
pogłębienie spójności między dziećmi
rozwój poczucia bezpieczeństwa
nauka umiejętności współpracy z innymi
integracja grupy
lepsze poznanie się uczestników grupy świetlicowej

METODY:
rundka
praca w kręgu
zabawa

FORMY PRACY:
indywidualna
zespołowa
zbiorowa

ŚRODKI: flamastry, balony, sznurek, papier A4, schemat labiryntu, opaski na oczy.


PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Przywitanie wszystkich dzieci i zaproszenie do udziału w zabawach. Krótka pogadanka na temat zaufania. (8 minuty)
2. ?Balon z imieniem? ? każdy uczestnik zabawy otrzymuje balon, dmucha go, podpisuje swoim imieniem. Wszystkie balony przyczepiamy do sznurka. Sznurek wieszamy w pomieszczeniu w widocznym miejscu. (10 minut)
3. ?Łowca autografów? ? każde dziecko wydziera z papieru postać ludzką i podchodząc do wybranych osób, zbiera autografy według określonej instrukcji:
- na brzuszku swoje imię,
- w głowie podpis osoby, która ma taki sam kolor włosów,
- w nogach podpis osoby, która ma taki sam kolor oczu,
- w rękach podpis osoby, która ma tyle samo rodzeństwa.
Z każdą osobą, którą dzieci proszą o autograf, mogą chwilkę porozmawiać. Ludziki przypinają do ubrania.
4. ?Labirynt? ? osoby w grupie dobierają się parami. Jedna osoba ma zasłonięte oczy. Każda dwójka dostaje labirynt. Zadaniem dziecka widzącego jest kierowanie ruchami dziecka widzącego tak, tak by narysowało ono drogę w labiryncie, nie wychodząc za linie. Po skończonym ćwiczeniu dzieci zmieniają się rolami. (Labirynt-załącznik). (15 minut)
5. ?Archeolog szuka mumii? ? dzieci dzielą się na dwie grupy, ustawiają się twarzami do siebie. Jedna grupa to ?mumie?, a druga ? ?archeolodzy?. Obie oglądają siebie od stóp do głów. Na znak prowadzącego ?archeolodzy? odwracają się tyłem, a ?mumie? zmieniają coś w swoim wyglądzie (3 rzeczy). Następnie ?archeolodzy? zgadują to, co zostało zmienione, po czym następuje wymiana ról. (10 minut)
6. ?Iskierka? ? Dzieci po zakończeniu zabaw stają w kręgu trzymając się za ręce. Jedna osoba ściska rękę osoby stojącej jej po prawej lub lewej stronie. Osoba, której ręka została uściśnięta przekazuje uścisk kolejnej osobie. Zabawa kończy się w momencie kiedy ta pierwsza osoba, która ?wypuściła iskierkę? poczuje uścisk dłoni ostatniej osoby. (2 minuty)

Załączniki:
Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 2 minuty

Typ pracy