profil

Biznes plan restauracji Stokrotka

Ostatnia aktualizacja: 2022-03-12
poleca 85% 2589 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

I. STRESZCZENIE


Naszym marzeniem było otwarcie własnego rodzinnego przedsiębiorstwa, lecz nie mieliśmy funduszy na jego zrealizowanie. Szansą okazał się dla nas spadek w wysokości 1 ml zł oraz nieruchomości o powierzchni 600m2. Podjęliśmy decyzję o sporządzeniu projektu lokalu gastronomicznego pod nazwą „Stokrotka”, który działałby na terenie miasta Łomża i jego okolicach. Lokal ten oferuje doskonałe menu oraz możliwość spędzenia wieczoru w nastrojowym klimacie. Menu, w którym pojawiają się nazwy potraw zagranicznych , to jeden z atutów naszej firmy. Organizacja imprez okolicznościowych, wesel, studniówek, a także dyskotek dla młodzieży to nasz specjalność.
Każdy z nas miał do wykonania określone i powierzone mu zadania, które zrealizowaliśmy i analizowaliśmy w grupie. Wykonanie biznes planu podzielone było na określone etapy takie jak:
· Opis przedsięwzięcia,
· Analiza rynku i plan marketingowy,
Dokonaliśmy analizy rynku i poznaliśmy najbliższą konkurencję. Przeprowadziliśmy ankietę wśród mieszkańców Łomży, która zobrazowała nam potrzeby konsumentów
· Plan techniczny,
· Plan finansowy.
Podział taki zaowocował dużą efektywnością pracy.
Poprzez sporządzenie tego projektu nauczyliśmy się współpracy w grupie. Analizowaliśmy każdy pomysł i dochodziliśmy do kompromisu.
Dzięki projektowi mogliśmy dowiedzieć się, że sporządzenie takiego biznes planu nie jest takie skomplikowane choć trzeba było poświęcić na to dość dużo wolnego czasu. Każda z osób pracujących nad projektem wkładała tyle samo zaangażowania i własnej pracy.
Był to nasz pierwszy projekt, który naszym zdaniem okazał się dobrym przedsięwzięciem. Dzisiaj z dumą na niego spoglądamy i jesteśmy z niego zadowleni.

II. Charakterystyka ogólna przedsiębiorstwa


1.Dane spółki

Nazwa „STOKROTKA”
Forma prawna Spółka jawna
Przedmiot działalności Działalność gastronomiczna
Siedziba spółki 18 - 400 Łomża, ul Długa 16
Telefon /FaxWWW. (0 - 86) 4730333www.stokrotka.prv.pl

2.Dane o właścicielach

Imię i Nazwisko Adres zamieszkania Zakres odpowiedzialności
Kierownik do spraw finansowych
Kierownik do spraw technicznych
Prezes
Wiceprezes
Główny księgowy
Przedstawiciel firmy

3. Podstawowe cele działalności:
- udzielanie wartościowych usług i zaspokajanie przyszłych nabywców
- umacnianie swojej pozycji na rynku lokalnym jak i krajowym a także rozszerzenie swojej działalności na innych terenach naszego kraju
- realizacja marzeń
4.Usługi:
a) IMPREZY - organizowanie wesel, imprez okolicznościowych, bankietów, studniówek
b) RESTAURACJA - posiłki (śniadania, obiady, kolacje), kuchnia francuska, włoska, śródziemnomorska, chińska, tradycyjne potrawy polskie
c) BAR - organizowanie dyskotek, serwowanie napojów alkoholowych i bezalkoholowych, fast food’y
d) SZKOLENIA - szkolenie w zakresie kelnera i barmana
e) PRAKTYKI - organizowanie praktyk dla uczniów oraz stażów dla absolwentów szkół średnich
f) DOSTAWA ŻYWNOŚCI NA ZAMÓWIENIE - dostawa gotowych potraw do domu na zamówienie oraz wynajmowanie obsługi.

III. Plan marketingowy


1. Podmioty działające w branży, w tym główni konkurenci.
Firma działa na rynku o niewielkiej konkurencji. Z pośród firm konkurencyjnych należy wymienić:
- McDonalds
- Restaurację przy Hotelu Baranowskim
- Restaurację „Pod Łosiem”

2. Odbiorcy
Nasza oferta skierowana jest do całego społeczeństwa, zarówno zamożnego jak i tego uboższego.

3. Ceny oferowanych dóbr i usług
Ceny stosunkowo niskie, dostosowane do potrzeb klientów, upusty cenowe dla stałych klientów.
Średnie ceny:
- śniadanie - 8 zł
- obiad - 20 zł
- kolacja - 15 zł
- wynajęcie sali wraz z posiłkami - 2000 zł
- wstęp na dyskotekę - 5 zł
- szkolenie - 150 zł
4. Dystrybucja
- korzystna lokalizacja firmy
- duży wybór potraw i dań w menu

5. Promocja
- reklama poprzez internet, ulotki, poprzez zadowolonych klientów
- rabaty
- utrzymywanie stabilnych cen przy zachowaniu i zwiększeniu jakości oferowanych usług
- gratisy, karta stałego klienta, wstęp wolny do pewnej godziny na dyskotekę dla pań

IV. Struktura organizacyjna i plan zatrudnienia


1. Kadra zarządzająca
- prezes
- wiceprezes
- kierownik ds. finansowych
- kierownik ds. technicznych
- główny księgowy
- przedstawiciel firmy

2. Plan kadrowy
Firma zatrudnia 13 pracowników:
- 3 kelnerów
- 3 kucharzy
- 2 barmanów
- 2 ochroniarzy
- 2 sprzątaczki
- DJ

3. Płace
- kelner 800zł
- kucharz 1000zł
- barman 900zł
- ochroniarz 900zł
- sprzątaczka 700zł
- DJ 1200zł

4. Schemat organizacyjny

PREZES

WICEPREZES

KIEROWNIK DS. KIEROWNIK DS. GŁÓWNY PRZEDSTAWICIEL
FINANSOWYCH TECHNICZNYCH KSIĘGOWY FIRMY

V. Plan techniczny


1. Nakłady inwestycyjne
- remont lokalu 4500zł
- niezbędne wyposażenie ( meble, sprzęt RTV, AGD) 35020zł
- czynności formalno prawne 2000zł
- zakup pierwszej partii towarów 10000zł
- reklama 3000zł
RAZEM: 52520zł

2. Źródła finansowania inwestycji

Otrzymanie spadku rodzinnego o wartości 1 mln zł oraz nieruchomości o powierzchni 600m2 ( działka z lokalem o powierzchni 600m2 )

3. Plan ilościowy produkcji
TYGODNIOWO
a) napoje bezalkoholowe
- soki - 20 zgrzewek
- napoje razem - 100 zgrzewek
b)napoje alkoholowe
- piwo - 50 skrzynek, 10 beczek
- wino - białe10 skrzynek, czerwone10 skrzynek
c)półprodukty do napojów
- herbata - 5 kartonów
- kawa rozpuszczalna - 5 kartonów
- kawa naturalna - 5 kartonów
d) produkty żywnościowe
- ziemniaki - 3 worki
- pieczywo - 3 skrzynki dziennie
- mięso - różne rodzaje po 5 kilo każdego rodzaju dziennie
- wędliny - różne rodzaje po 2 kilo każdego rodzaju dziennie
- warzywa
- mrożonki
- ciasto - wypiek rodzinny
- słodycze
- owoce

4. Zaopatrzenie w materiały i surowce
- napoje bezalkoholowe i alkoholowe
- półprodukty do napojów
- warzywa i owoce
- pieczywo
- ciasta i słodycze
- wędliny, mięsa
- artykuły do dekoracji stołów (serwetki obrusy)
- balony i ozdoby do dekoracji sali na np. wesele

VI. Plan finansowy


1. Przychody
Planowane przychody miesięczne:
- 4 x wesele 8000zł
- 4 x dyskoteka (bar) 4000zł
- restauracja 20000zł
RAZEM: 32000zł

2. Koszty
Koszty miesięczne:
- wynagrodzenia 11600zł
- rachunki
światło 400 zł
woda 1000zł
gaz 400zł
telefon 200zł
- zakup towarów 5000zł
RAZEM: 18600zł

3. Zysk
Planowany zysk miesięczny:
ZYSK = PRZYCHODY - KOSZTY
32000zł - 18600zł = 13400zł

VII. Analiza szans powodzenia i ryzyka


SZANSE POWODZENIA:
- rozszerzenie swojej działalności na rynku krajowym
- pojawienie się nowych źródeł finansowania
- wzrost zamożności części społeczeństwa, która preferuje wysokiej jakości usługi
- duża grupa lojalnych klientów

SZANSE RYZYKA:
- pojawienie się w przyszłości silnej konkurencji
- ubożenie niższego segmentu klientów - potencjalnych nabywców usług
- rosnąca liczba poważnych, aktywnie działających konkurentów, którzy adresują swą ofertę do tych samych grup odbiorców co nasza firma

SPIS TREŚCI


I. Streszczenie
II. Charakterystyka ogólna przedsiębiorstwa
1. Dane spółki
2. Dane o właścicielach
3. Podstawowe cele działalności
4. Usługi
III. Plan marketingowy
1. Podmioty działające w branży, w tym główni konkurenci.
2. Odbiorcy
3. Ceny oferowanych dóbr i usług
4. Dystrybucja
5. Promocja
IV. Struktura organizacyjna i plan zatrudnienia
1. Kadra zarządzająca
2. Plan kadrowy
3. Płace
4. Schemat organizacyjny
V. Plan techniczny
1. Nakłady inwestycyjne
2. Źródła finansowania inwestycji
3. Plan ilościowy produkcji
4. Zaopatrzenie w materiały i surowce
VI. Plan finansowy
1. Przychody
2. Koszty
3. Zysk
VII. Analiza szans powodzenia i ryzyka

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 7 minut